Streaming rekabetine yeni oyuncu: TRT, Netflix’e rakip oluyor! | Son 24 saatin gündemi
Super App olma yolunda ilerleyen Getir, yeni hizmetini sundu
Türkiye’nin en büyük startup’larından biri olan Getir sunduğu hizmetlere yenilerini eklemeye devam ediyor. Getir, GetirBüyük, Getir Çarşı, GetirSu, GetirYemek, Getirİş gibi hizmetleri bulunan firma, şimdi de “GetirAraç” isimli araç kiralama hizmetini duyurdu. Aslında, firma geçtiğimiz yıl, araç kiralama şirketi MOOV’u 23 milyon dolarlık bir ücrete satın aldığını duyurmuştu. Getir’in böyle bir hizmeti duyurma ihtimali o zamandan belliydi. Şimdi, henüz herkesin uygulamasına gelmemiş olsa da GetirAraç resmi olarak yayınlanmış durumda. Hizmet sayesinde farklı segmentlerden arabalar günlük ve saatlik olarak kiralanabiliyor. Aracı kullanıcının gidip alması gerekse de en yakın araçlar uygulama üzerinden görüntülenebiliyor. Uygulama üzerinden yayınlanan görseller, ücretin kilometre başına göre belirleneceği ve indirimli fırsatların de bulunacağını gösteriyor.
Streaming rekabetine yeni oyuncu: TRT, Netflix’e rakip oluyor!
Disney Plus’ın da ülkemize gelmesiyle birlikte, dizi ve film sektöründeki dijital platformlar arasında rekabet bir hayli kızışmaya başlamıştı. Rekabete son olarak bir de sürpriz oyuncu ekleneceği haberi geldi. Adalet Teşkilatını Güçlendirme Vakfı (ATGV) Eğitim ve Sosyal Tesisi’nde İletişim Başkanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığınca düzenlenen “Stratcom Youth” etkinliğine katılan TRT Genel Müdürü, Netflix alternatifi dijital platform geleceğini duyurdu.
Uluslararası Genç İletişimciler Forumu”nda konuşma yapan TRT Genel Müdürü Prof. Dr. Mehmet Zahid Sobacı, sosyal medyadan diğer dijital platformlara kadar pek çok konuyu ele aldı. Kamu Yayıncılığı konulu bir konuşma gerçekleştiren TRT Genel Müdürü Sobacı, “Dijital çağda özgürlük alanı vadederken, kaos, belirsizlik ve abartıdan beslenen bir sosyal medya karşımıza çıktı. Sosyal medya kullanıcılarının yüzde 70’i sosyal medyayı bilgi ve haber kaynağı olarak kullandığını söylüyor. Sosyal medya, bilgi ve haber kaynağı olma işlevi üstlendiği andan itibaren, kaçınılmaz olarak dezenformasyon ve manipülasyonun yoğun bir şekilde yaşandığı alanlar haline dönüştü.” dedi.
Sonrasında TRT’nin planlamalarından bahseden Sobacı, TRT’nin 2023 yılında Netflix’e alternatif uluslararası bir dijital platform inşa edeceğini açıkladı. Buna ek olarak film ve oyunlara yatırım yapılmaya devam edeceğinin de altını çizdi.
Yakında parası olan da sıfır otomobil alamayacak
Habertürk’e açıklama yapan Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, 2022 yılında da otomobil fiyatlarının yükseliş trendinin devam edeceğini söyledi.
Bozkurt ayrıca, tüketicinin sıfır bir otomobile sahip olmadaki tek engelinin fiyat olmayacağını da vurguladı. Sektörün Rusya Ukrayna savaşı ve enflasyon nedeniyle iyice çıkmaza girdiğini belirten Bozkurt, arz ve lojistik kaynaklı sıkıntıların arttığına da işaret ederek devam etti, “Bu sene dünya genelinde yapılan tahminler normal şartlara göre 3-5 milyon adet aracın üretilememesi sonucunu doğuracağını gösteriyor. Arz kaynaklı problemler önümüzdeki seneye de sarkacak.”
Türkiye gündemi nereden takip ediyor?
Türkiye’de gündem adeta coşkun akan bir nehir gibi… Her güçlü akıntı kendine bir yol yaratıyor ve kendinden sonra gelecek olan suyun yolunu belirliyor. Gündemin bu kadar yoğun ve etkili olduğunu bilen insanlar gündemden biraz uzaklaşıp rahatlamak istese de aklı sürekli gündemde kalıyor. Çünkü kaçıracakları yeni bir gelişme hayatlarını ekonomik ve sosyal olmak üzere her alanda etkiliyor. Bu bağlamda insanlar gündemi sürekli takip etmek gibi bir takıntıyla uyanıyor güne. Bu durumun insanlar üzerinde ciddi anlamda psikolojik bir yorgunluk yarattığını söylemek mümkün. Bu yorgunluğun daha da artmasını istemedikleri için artık ayrıştırıcı değil birleştirici olan yayınlar ve kişileri takip etme isteğinde oldukları araştırma verilerine de yansıyor.
Teknolojik dönüşüm ışığında dijital iletişim araçlarının gelişmesiyle bilgiye erişim de hiç olmadığı kadar zahmetsiz ve hızlı bir hal aldı. Bu kapsamda insanlar çok farklı iletişim araçlarından gündemi takip ediyor.
Gündem takip edeceği kanal seçerken insanların ana motivasyonu “güç”. Bireyler tercih ettiği kaynaklar vasıtasıyla gündemden hızlıca haberdar olmak ve daima güncel kalmak istiyor. Gündeme dair tüm gelişmeleri yakından takip ederek çevrelerinden hem saygı hem de takdir görmek istiyorlar.
Bununla birlikte öne çıkan diğer motivasyonsa “kontrol”. Bu motivasyonda kişiler mevcut kanallardan maksimum fayda aldıklarını ve başka bir kaynağa ihtiyaç duymadıklarını hissetmek istiyorlar.
Hedefiniz kitle değil! Peki ne?
Bu yaz arkadaşlarınızla bir kamp gezisi düzenlediğinizi düşünelim. Eksiklerinizi tamamlamaya çalışırken yapacağınız alışveriş ve aramalar aşağı yukarı bellidir ve toplanan verileriniz sizi bir segmente dahil eder. Ancak aynı yaz bu kez ailenizle otelde bir tatil yapacak olduğunuzda aramalarınız ve yapacağınız alışveriş bir öncekine göre ciddi değişiklik gösterecektir.
Üstelik iş bununla da sınırlı kalmıyor, farklı durumlar ve farklı amaçlar için farklı personalara bürünüyoruz. Bir nevi maske değiştiriyoruz. Çalışan olarak, aile üyesi olarak, arkadaş olarak ya da evcil hayvan sahibi olarak farklılaşan kimliklerle hareket ediyoruz.
Bunun bilincinde olan pazarlama dünyası için de işi bir adım öteye taşımak önem arz ediyor. Niteliksel verilere dayalı olarak, personalar, potansiyel müşterilere kişilikler ve tercihler vermek için sürecin başlarında kullanılırken, nicel verilerden oluşturulan segmentler, pazarlamacıların hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Müşteri segmentleri, belirli bir pazardaki benzer düşünen paydaşlara genel bir bakış sağlar ve bir kuruluşun var olan müşteri türleriyle bu müşteri türlerinin neyle ilgilenebileceği veya onlardan ne talep edebileceği arasında ayrım yapmasına yardımcı olabilir. Personalar ise müşteriyle empati kurmanın etkili bir yolunu sunar ve bize gerçek müşteri ihtiyaçları, motivasyonları ve acı noktaları hakkında zengin bir anlayış sağlar.
Kısacası, segmentasyon ve personalar birbirini dışlamıyor; ancak artık, doğru mesajın, doğru zamanda ve doğru kişiye ulaşabilmesi için ikisinin birlikte çalışması gerekiyor. Uzmanların konuyla ilgili görüşlerine göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #hıdırellez |
2 | Hızır |
3 | #ırkcıyım |
4 | İlyas |
5 | Nagehan |
6 | Ertuğrul Özkök |
7 | Ümit Özdağ |
8 | SENİNLEYİZ REİS |
9 | Ancelotti |
10 | DüzDünya Kanıtlandı |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Ancelotti |
2 | Ertem Şener |
3 | Enflasyon |
4 | Aşil Tendonu kopması |
5 | Aşil tendonu kopması |
6 | AŞİL TENDONU KOPMASI |
7 | Ağır Romantik |
8 | Gonca Vuslateri kimdir |
9 | Memur zammı |
10 | ŞEVVAL ORUCU |