10 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
KSS'ler tüketici sepetine nasıl yansıyor?
Haberler

KSS’ler tüketici sepetine nasıl yansıyor?

Nafizcan Önder
29 Nisan 2023
2 dk okuma

Tüm dünyada insanların devletler kadar markaların ve şirketlerin de sorumluluk almasını beklediği bir dönemden geçiyoruz. Öyle ki topluma değer yaratan markalar gönüllerde taht kurarken, insanların zor gününde yanında göremedikleri markalarla da arası boykot çağrısına dönecek kadar açılıyor… BAREM’in global ortağı WIN International tarafından 36 ülkede gerçekleştirdiği “kurumsal sosyal sorumluluk anketi” ise KSS’lerin toplumda nasıl bir karşılığı olduğunun resmini verilerle çiziyor. Unutmadan altını çizmekte fayda var: KSS’lerin satın alma üzerinde kayda değer bir etkisi olsa da samimiyet ve inandırıcılık konusunda şirketlerin daha gideceği çok yol var…

Kurumsal sosyal sorumluluğu biliyor muyuz?

Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, bir işletmenin topluma karşı etik ve sorumlu davranması, bu kapsamda çeşitli projeler üretmesi şeklinde tanımlanıyor. Araştırmaya göre; katılımcıların yüzde 51’i KSS’nin ne demek olduğu hakkında bilgi sahibi. Bu da KSS’ye dair farkındalığının geçen yıla kıyasla yüzde 3’lük bir artış kaydettiğini gösteriyor.

Katılımcıların farkındalık seviyesi eğitim seviyeleriyle doğru orantılı; yüksek eğitimli kişilerin KSS’ye dair farkındalıkları da yüksek. Farkındalıkta artışın en yüksek olduğu yer yüzde 6’lık oranla Avrupa olurken ardından yüzde 3’lük artışla Amerika geliyor.

Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesi ise, yüzde 59’luk oranla KSS’nin ne demek olduğunu bilmeyenler arasında ilk sırada. Türkiye, KSS bilinirliğiyle geçen yıla göre yüzde 31’den, yüzde 42’ye yükselse de geriden gelen ülkeler arasında.

Şirketlerin KSS çalışmaları güven bariyerine takılıyor…

Araştırmada, şirketlerin KSS’yi ne kadar benimsediği ve desteklediği de sorgulandı. Katılımcıların yüzde 42’si, şirketlerin KSS’yi yeteri kadar benimsemediğine ve yaptıkları çalışmaların sadece imaj için olduğuna inanıyor. Bu inançta 2021 yılına kıyasla yüzde 3 oranında artış görülürken, yüzde 25’lik bir kesim şirketlerin KSS’yi hiçbir şekilde umursamadığını düşünüyor.

Türkiye’de yüzde 35’le şirketlerin kurumsal sosyal sorumlulukla ilgilenmediği, sadece işine odaklandığı görüşü, yüzde 48’lik KSS’lerin imaj için yapıldığı görüşünün ardından geliyor.

Markaların kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarını ciddiyetle takip ettiğine inanan katılımcıların 36 ülkedeki oranı ise sadece yüzde 16…

Türkiye’de tüketicilerin sepetine “sorumluluk” alan markalar geçen yıldan daha az giriyor…

Araştırma verilerine göre, geçen yıla kıyasla daha az insanın ürün ve hizmet satın alırken şirketlerin KSS çalışmalarından etkilenmiş görünüyor. KSS’nin satın alma davranışı üzerindeki etkisinin 2021 yılı ile kıyaslandığında yüzde 62’den yüzde 50’ye düştüğü gözlenirken, oranlar ülkelere göre büyük değişiklikler gösteriyor.

Hindistan (yüzde 82), Meksika (yüzde 71) ve Türkiye (yüzde 67) satın alma kararında KSS etkisinin en yüksek seviyelerde görüldüğü ülkeler oluyor. Türkiye’nin geçen yıla göre yüzde 80’den yüzde 67’ye düşüşü satın almada dikkat çekici bir tavır değişikliğine işaret ediyor.

Kıta olarak bakıldığında Afrika (yüzde 51) ve Avrupa (yüzde 47) alım kararında KSS’den en az etkilenen kıtalar. Kenya (yüzde 27), Hollanda (yüzde 19) ve Güney Kore (yüzde 38) en şüpheci ülkeler olarak KSS’nin satın alma kararında etkisizliğiyle öne çıkıyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Araştırma, 36 ülkede CAWI / CATI / CAPI anket yöntemleri kullanılarak yapıldı.Toplam 29 bin 739 kişiyle görüşüldü. Saha çalışması 9 Ekim ve 10 Aralık 2022 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Araştırma hata payı 4.4 ve 2.5 arasında yüzde 95 güven düzeyinde.

Enerjinin koruyucuları

Gıdanın koruyucuları

Suyun koruyucuları

featured KSS
1 Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
2 Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
3 Netflix ve Spotify, canlı yayın için güçlerini birleştiriyor
Netflix ve Spotify, canlı yayın için güçlerini birleştiriyor
4 Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
5 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Güncel Haberler
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Avrupa Kalite Lideri Ödülü ilk kez bir Türk yöneticinin oldu!
Avrupa Kalite Lideri Ödülü ilk kez bir Türk yöneticinin oldu!
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Susam Sokağı Netflix'e taşınıyor!
Haberler
Susam Sokağı Netflix’e taşınıyor!
Nafizcan Önder
21 Mayıs 2025
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Haberler
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sena Tufan
5 gün önce
Yapı Kredi BANKO ile nakit akışında yeni dönem
Haberler
Yapı Kredi BANKO ile nakit akışında yeni dönem
İrem Alimoğlu
14 saat önce
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.