2021’de markalar kendilerini hangi logolarla ifade edecek?

2020’de markalar, tasarımcılar ve hatta genel olarak dünya sayısız zorlukla karşılaştı. Tüm bu zorluklar küresel bağlantı alanları yarattı. Şimdi 2020’yi uğurlarken yaşanan fiziksel ve sosyal kısıtlamaların görsel tasarımlara da yansıdığını görüyoruz.  

Adeta bir kaos yılı olan 2020 yılında insanlar daha sade tasarımları ve renkleri tercih etti. Bunun yanında maskotlar, hareketli logolar, geometrik şekilli harfler ve vintage tasarımlar da oldukça popülerdi. Bu yılı geride bırakırken kısıtlamaların ve sosyal izolasyonun 2021 yılında logolara nasıl yansıyacağı merak konusu. 99designs’ın Yaratıcı Direktörü Tristan Le Breton Adweek’te yayınladığı makalesinde 2021 trendlerine dair görüşünü, “Yansıtıcı ve ölçülü ancak sıkıcı olmaktan uzaklar…” şeklinde tanımlayarak bu trendlerin birkaçını paylaşıyor.

Zamansız trend “minimalizm”

Normalde eskiz aşamasıyla sınırlı olan geometrik şekillerde sadeliğin gücü var. Fakat artık tasarımcılar görsel zemine basitçe yerleştirdikleri üçgenler, daireler ve kareleri kullanmak yerine, bir nevi kısıtlama havası yaratan minimalizmden yararlanıyor.

Medium ve Google Workspace bu kategoride en çok ses getiren markalar oldu. Medium ile yeniden tasarlanan şekiller, markayı yansıtan tasarım dilinin “yapı taşları” olarak kelimeler ve harfleri tipografik bir illüstrasyon stiliyle kullanıyor. Google Workspace’de ise yaratıcı yön, yapı ve derinlik yanılsaması yaratan parlak, doygun renkler ve katmanlar mevcut.

Sembolizmin gücü

Logo tasarımının her zaman klasik sembolizmde kökleri oldu. Güçlü aslanlar, her şeyi gören gözler ve göksel imgeler, yüzyıllardır piktogram işlevi gördü. Toplumun dünya çapında paylaştığı deneyimlerle anılan bir yılın sonunda ise “evrenselliğin” tasarımcılar arasında da yankı bulduğu görülecek. Semboller sezgisel ve derinlemesine mesajlarıyla hedef kitlelere sözsüz iletişimin gücünü tekrar hatırlatacak.

Genel olarak bakıldığında bu eğilimin en belirgin tezahürü pandemi sırasında gökkuşağı sembolü oldu. Amazon, “Gökkuşağına Bak” reklamında duyguyu çok güzel yakaladı. Çocuklar tarafından kaldırımlara ve pencerelere çizilen renkli, anında tanınabilen bu görüntü milyonlarca kişi için güçlü bir umut mesajı oldu ve 2020’ye logo tasarımında sembolik dilin gücünü gösterdi.

Duygusal bağı güçlendiren bir temsil “Portre”

2021’e girerken bir diğer önemli trend, logo ve marka tasarımında otantik portre ve temsil. İnsanların sosyal izolasyonda olduğu bir yılın ardından markaların insan yüzünü kullanması duygusal bağı güçlendirecek.

Basit karakter portrelerden her bir kırışıklığı vurgulayan ayrıntılı portrelere kadar hepsinin verdiği bir duygu var. Tasarlanan yüzler ne kadar özgün ve tanınmış olursa kurulan bağ derinleşir. Airbnb, çizilen her kişi için referans fotoğraflar talep eden ve illüstrasyon stilinde özgünlüğü benimseyen bu alandaki ilk markalardan biri.

Irkçı klişeleri yansıtan görüntülerden uzaklaşmayı taahhüt eden çok sayıda markanın tercih ettiği bu eğilim, küresel protestoların dönüm noktası olan bir andaki kapsayıcılığı yakalamayı ve sürdürmeyi amaçlıyor.

 

İLGİLİ HABERLER