31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Toplumun yüzde 44'ü pandemide siber saldırıların hedefi oldu!
Haberler

Toplumun yüzde 44’ü pandemide siber saldırıların hedefi oldu!

Nafizcan Önder
26 Mayıs 2021
2 dk okuma

Pandemi dönemiyle birlikte hayatlarımızdaki dijitalleşmenin daha da artması sonucu siber saldırıların da artış gösterdiği hem küresel hem de yerel araştırmaların verileriyle kanıtlanmıştı. Son dönemde artan siber saldırıların kullanıcılar tarafından nasıl algılandığını ve yorumlandığını ise Kaspersky gerçekleştirdiği kullanıcı anketiyle gözler önüne seriyor…

Kaspersky anketi, 2020’de Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 44’ünün para, banka kartı bilgileri, internet bankacılığı kimlik bilgilerini çalmaya çalışan dolandırıcılarla karşılaştığını gösteriyor. Katılımcıların beşte biri dolandırıcılarla kendileri karşılaştığını, yüzde 20’si etkileşime girenlerin tanıdıkları olduğunu, yüzde 4’ü ise her iki kategoriyi de işaretledi.

Ankete göre, dolandırıcıların suç girişimleri 2020’de artış eğilimindeydi. Ankete katılanların yarısından fazlası (yüzde 54), koronavirüs salgını ve tecritler sırasında dolandırıcıların kendilerini veya sevdiklerini daha sık hedef aldığını düşünüyor. Dolandırıcıların, kurbanlara ulaşmak için kullandığı manipülasyonlarda farklı yollar ve ifadeler dikkat çekiyor. Bunlar arasında;

  • Satılık kişisel koruma ürünleri yüzde 16
  • Koronavirüsle mücadeleye dair kurallara uymadığı iddiasıyla kurgulanmış sahte para cezalarının ödenmesini talep edilmesi yüzde 16
  • Koronavirüsü teşhis edip tedavi ettiği iddia edilen ürünler gibi var olmayan ilaçlar, testler ve diğerleri yüzde 14
  • Şehirlerarası seyahat izni sağlamayı teklif edenler yüzde 9 ile öne çıktı.

Kaspersky Kıdemli Güvenlik Araştırmacısı Maher Yamout, sonuçları şu sözlerle yorumladı: “Dolandırıcılar manipülasyonlarını genellikle mevcut gündeme uyarlarlar. Pandemi sırasında bazı dolandırıcılar, belirli ürün ve hizmetlere olan artan talebe bağlı olarak insanların para kazanma dürtüsünü sömürmeye çalışırken, diğerleri vatandaşların özgürlük arzusuna odaklandı. Dolandırıcılar ne tür hileler kullanırsa kullansın, kullanıcıların siber güvenliğin temel kurallarına uyması gerekiyor.” 

Ankete Türkiye’den yanıt verenler arasında çevrimiçi dolandırıcılığa karşı korunmanın en popüler yolu olarak yabancılardan gelen mesajları, e-postaları ve şüpheli bağlantıları takip etmemek ve davetleri görmezden gelmek gösterildi (yüzde 81). Ayrıca katılımcıların yüzde 35’i özel koruma çözümleri (antivirüs) kullandıklarını ifade ediyor.

Kaspersky, kullanıcılar için çevrimiçi güvenliğin temel kurallarını şöyle sıralıyor:

  • E-postalardaki şüpheli bağlantılara ve sohbetlerdeki mesajlara tıklamayın.
  • Belirli bir promosyon ilginizi çektiyse ve katılmak istiyorsanız, bu şirketin veya markanın promosyonu yaptığından emin olmak için resmi web sitesini veya resmi sosyal medya hesaplarını kontrol edin.
  • Kaspersky Total Security gibi güncel kimlik avı siteleri, dolandırıcılık ve spam veritabanları ile güvenilir bir güvenlik çözümü kullanın.
  • Çeşitli hizmetlere kaydolmak için farklı e-posta adresleri kullanın.
  • SMS veya anlık bildirimden alınan tek seferlik kod dahil olmak üzere gizli bilgileri asla üçüncü kişilerle paylaşmayın.
  • İnternetteki bir teklif gerçek olamayacak kadar cazip geliyorsa, büyük olasılıkla sahte olacağını aklınızdan çıkarmayın.

“Dijital dünyayı altüst eden 10 siber saldırı yöntemi” haberimizi okumak için TIKLAYIN!

featured Kaspersky Siber saldırı
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Haberler
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
İrem Alimoğlu
18 Ağustos 2025
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Haberler
Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Sena Tufan
9 Ağustos 2025
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.