11 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TOGG patent davasını kaybetti – Son 24 saatin gündemi
Haberler

TOGG patent davasını kaybetti – Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
20 Eylül 2021
5 dk okuma

TOGG patent davasını kaybetti

  • TOGG patent davasını kaybetti – Son 24 saatin gündemi

Cumhuriyet’in haberine göre 16 Temmuz 2018’de “togg.com.tr” alan adını tescilleyen TOGG, uluslararası alanda kullanmak için “togg.com” alan adını da almak istedi. Ancak, bu alan adının, NameCheap’te kayıtlı Amerikalı George Gould’a ait olduğunun öğrenilmesiyle Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü’ne (WIPO) başvuruldu.

28 Haziran 2018’de kurulan “Türkiye Otomobili Girişim Grubu (TOGG)” ve “TOGG TURKISH AUTOMOBILE INITIATIVE GROUP” adıyla iki ismi 8 Mart 2019’da, Türk Patent Kurumu’nun da 21 Ocak 2021’de “TOGG” kısaltmasını tescillediğini belirtti. Bununla birlikte, George Gould’un bu alan adını TOGG kurulmadan en az 5 yıl önce aldığı belirtildi. Bu sebeple TOGG davayı kaybetti. Yine de TOGG togg.com.tr’yi kullanmaya devam edecek.

TikTok, 14 yaşından küçük kullanıcılarına sınırlama getirdi!

  • TOGG patent davasını kaybetti – Son 24 saatin gündemi

TikTok, küçük yaşlı kullanıcıların uygulamaya girişini kısıtlama kararı aldı. Kitlesinin ciddi bir kısmı küçük yaştaki kullanıcılardan oluşan TikTok, içerdiği videolar ve içerisindeki düzenleyici sebebiyle büyük bir üne sahip. Nitekim platform oldukça kısa sürede sosyal medyadaki dengeleri değiştirmeyi başarmıştı. Ancak artık 14 yaşından küçüklerin uygulamaya girişi kısıtlanacak.

Yapılan açıklamaya göre “kimliği doğrulanmış 14 yaşın altındaki” kullanıcılar yalnızca 06:00 ile 22:00 saatleri arasında uygulamayı sadece 40 dakika kullanabilecek.

Yüz yüze eğitim dizüstü bilgisayar satışlarını yüzde 40 artırdı

  • TOGG patent davasını kaybetti – Son 24 saatin gündemi

İlköğretimden üniversitelere kadar tüm okulların açılmasıyla okul alışverişleri de hızlandı. Eğitimin pandemi sürecinde dijital olarak yürütülmesi ile hayatımızda temel ihtiyaç olarak yer edinen teknolojik ürünlerin satışları, yüz yüze eğitim başlamasına rağmen hız kesmedi.

MediaMarkt, mağazalarında ve web sitesinde gerçekleştirdiği kampanyalar ile eylülün ilk haftasında, bir önceki haftaya oranla tablet satışında yüzde 20, dizüstü bilgisayar satışlarında ise yüzde 40’lık bir artış elde etti. Velilerin online kanalda en fazla arama yaptığı ürün olan akıllı saatlerde yüzde 25, çocuk saatlerinde ise 4 katlık bir artış gerçekleşti. Bu artış oranı akıllı telefonlarda yüzde 10, projeksiyon cihazlarında ise yüzde 50 olarak seyretti.

Obezite felaketi büyüyor: Çocuklar pandemide daha fazla kilo aldı

  • TOGG patent davasını kaybetti – Son 24 saatin gündemi

Pandeminin COVID-19 virüsü yanı sıra diğer tehlikelerinden birisi de, her yıl zaten azalan hareket süresini, değişen çalışma biçimleri sebebiyle daha azaltması oldu. COVID-19’a yönelik önlemler alınsa da, obezite sorunu da ilerleyen dönemlerde karşımıza önemli bir problem olarak çıkacak gibi görünüyor.

CDC ekibinin, pandemi öncesinde ve sırasında 2 ila 19 yaş arasındaki 432.302 ABD’li çocukta vücut kitle endeksi (BMI) değişikliklerini karşılaştırmak için bir tıbbi kayıt veritabanı kullanarak rapor hazırladı. Rapora göre, düşük kilolu çocuklar hariç, çalışmadaki tüm çocukların pandemi sırasında BMI değişim oranlarında önemli artışlar yaşandığı tespit edildi. CDC’nin nüfus sağlığı ekibinde epidemiyolog olan Samantha Lange, “Okul öncesi ve okul çağındaki çocuklar, özellikle de obezitesi olanlar, BMI’da ergenlere göre daha büyük pandemi ile ilişkili artışlara sahipti” açıklamasında bulundu.

Türkiye’de ise, TBMM Obezite ile Mücadele Yöntemleri ve Önlemleri Komisyonu’nun hazırladığı raporda, ülkemizde her 3 kişiden 1’inin obez olduğu belirtilerek ve bu sorunda teknolojinin rolüne dikkat çekilerek, “Akıllı cep telefonları, televizyon, bilgisayar, tablet, asansörler, arabalar, uzaktan kumandalar gibi yaşamımıza girmiş ve hareket süremiz kısalmıştır. Hayatı kolaylaştıran bu faktörler fiziksel aktivitenin azalmasına neden olmuştur” sözlerine yer verilmişti.

Havacılıkta yolcu deneyimi sil baştan!

  • Havacılık sektörü kökten değişiyor

Hem uluslararası hem de şehirler arası yolculukların askıya alındığı günlerle birlikte havacılık sektörü de kendini kaçınılmaz bir krizin içerisinde buldu. Öyle ki Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO)’nün yayınladığı verilere göre 2020 yılında, uluslararası yolcu trafiği yüzde 60 oranında düşüş ile 2003 yılı seviyelerine inmişti.

Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü’nün verilerine göre pandemi nedeniyle 2020’de havacılık sektörü, bugüne kadarki en kötü yılını yaşadı. Sektör Avrupa’da geçen yıl 56,2 milyar euro maddi kayba uğradı. 6 milyondan fazla uçuş iptal edildi ve 190 bin havacılık çalışanı işinden oldu…

Kontrollü normalleşme döneminin ardından yeniden kapılarını yolculara açan havayolu sektöründe artık herkes için yeni bir deneyim dönemi başladı. HES kodundan sosyal mesafe kurallarına, havaalanında geçirilen sürelerin uzamasından yolculuk esnasındaki servislerin kısıtlanmasına artık tam anlamıyla yeni bir dönem yaşanıyor havayolu ulaşımında… Bu yeni dönemde ise tüketicilerin geçmişte de en çok önemsediği konu başlığı olan “güven” elbette hâlâ kritik bir noktada duruyor. Ancak güven tanımının içerisine sağlıklı ve bulaş riskinin en aza indirgendiği bir deneyim eklenince markalar arasındaki en önemli farklılaşma noktasının da bu tanım üzerinden şekilleneceğine şüphe kalmıyor. Dönemin belki de en çok öne çıkan trendlerinden biri olan dijital dönüşüm ise sektörün üzerine en çok eğilmesi gereken meselelerden. Zira dijital kanallarda yapılan iletişim çalışmaları, daha temassız bir deneyim ve havaalanlarında geçirilen sürelere eşlik edebilecek dijital hizmetler tüketici beklentilerinin büyük kısmını kapsıyor… Haberi daha detaylı okumak için TIKLAYIN.

Pazarlamanın makro trendi: Keşif ticareti

  • Pazarlamanın yeni trendi keşif ticareti

Pandemi dolayısıyla evde vakit geçirmek bir zorunluluk haline gelince, tüm ihtiyaçlar için çevrimiçi alışverişe koşmak bir alışkanlık oldu. Geçtiğimiz 1,5 sene içerisinde alışveriş alışkanlıklarında köklü değişimler yaşandı; çevrimiçi alışverişin iş hacmi tahmin edilenden çok daha fazla büyüdü. Pandeminin yol açtığı koşullar e-ticaret faaliyetlerinde ortalama beş yıllık bir ivmelenmeye neden oldu. Üstelik gidişata bakıldığında, salgın süresince değişen satın alma alışkanlıkları ve eğilimlerin eskiye dönmeyeceği; aksine salgın sonrası da devam edeceği öngörülüyor.

Bu dönemde yaşanan en büyük değişimlerden biri ise tüketicilerin artık ürün ve hizmetler tarafından bulunmak istemesi oldu. Diğer bir deyişle, markaların artık satın alma ihtiyacında olan tüketicinin gelmesini beklemeden, doğru zamanda ve doğru yerde tüketicinin karşısına çıkması gerekiyor.

İşte, “keşif ticareti” kavramı da tam olarak bu noktada hayatımıza giriyor. Dijital çağda markalar için bir reform niteliği taşıyan keşif ticareti, kuralları değiştirip yeni stratejiler üretmeyi zorunlu kılıyor. Bu yeni kavram, tüketicilerin ürünleri bulması yerine, ürünlerin tüketicileri bulmasını hedefliyor. Haberi daha detaylı okumak için TIKLAYIN.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1#GazilerGünü
2#starbucksBoykot
3#pazar
4#ales2021
5Kerhanede YaşananRezalet
6#AllahÖmrüneÖmürKatsın
7Atatürk Anıtı
8Ali Şansalan
9Yixing
10jisung

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1Atalanta
2Merih Demiral
3Gs
4GS
5Galatasaray
6Manchester United
7GS maçı
8Talisca
9Uzak Şehrin Masalı
10West Ham United Manchester United

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1Camdaki Kız | 11. Bölüm
2Kardeşlerim 21. Bölüm Fragmanı | Eski Doruk Atakul Online!😎
3Kırmızı Oda | 43. Bölüm | “GERÇEKLİĞİ YİTİRMEK”
4Barbaroslar Akdeniz’in Kılıcı 1. Bölüm
5Edis – Arıyorum (Official Video)
6Camdaki Kız 12. Bölüm Fragmanı | “Ben Senin Annen Değilim”
7Aşk Mantık İntikam 14. Bölüm 1. Fragmanı
8Son Yaz 23. Bölüm 1. Fragmanı | Sen Benim Akgün’üm Değilsin!
9Sadakatsiz 32. Bölüm Fragmanı
10ENES BATUR’UN EVİNDE ÇIKAN KAVGA!! – AÇIKLAMA

Daha eski trendlere göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 getir (1)
Getir, fiziki market işine giriyor
4 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
5 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
Güncel Haberler
Metaverse ekonomisi dudak uçuklatacak!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
iltifat
İş arkadaşınıza iltifat ederken bir kez daha düşünün: Kadınlar klişeleri cinsiyetçi buluyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sahne sanatları kan kaybediyor
Haberler
Sahne sanatları kan kaybediyor
Nafizcan Önder
15 Haziran 2022
“Şimdi al sonra öde sistemi” Türkiye çemberini genişletiyor | Son 24 saatin gündemi
Haberler
“Şimdi al sonra öde sistemi” Türkiye çemberini genişletiyor | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
2 hafta önce
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
Haberler
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
Nafizcan Önder
29 Haziran 2022
Burger King Onur Ayı'na özel Whopper hazırladı
Haberler
Burger King Onur Ayı’na özel Whopper hazırladı
Gizem Yıldız
7 Haziran 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.