18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TikTok'tan kullanıcılarına yeni uyarı!
Haberler

TikTok’tan kullanıcılarına yeni uyarı!

Gizem Yıldız
23 Mart 2021
2 dk okuma

İnternet üzerinde hızla yayılan yanlış bilgi oranı epey arttı. Bir süredir sosyal medya uygulamalarının da gündeminde olan bu konuyla ilgili bazı önlemler alınıyor. Yani sosyal medya kullanıcılarının gerçek bilgiye ulaşabilme hakkını baki tutmaya çalışıyorlar. Konuyla ilgili harekete geçen TikTok, “Gerçekleri Bil” adlı yeni doğrulama özelliğini duyurdu. Bu özellik kapsamında içeriğin doğruluğunu değerlendirebilmek adına doğrulama kuruluşu Teyit.org ile iş birliği yapıldı.

Dünyanın önde gelen kısa video platformu TikTok, platformda yanlış bilgilerin önüne geçmek için yeni bir doğrulama özelliği sunuyor. “Gerçekleri Bil” adı verilen özellik teyit edilmemiş bilgiler için kullanıcılara uyarıda bulunacak. TikTok bu özellikle yanlış bilgilerin platformda yayılmasını önlemeyi ve doğrulanmamış bir videoyu paylaşmadan önce kullanıcıları iki kez düşünmeye teşvik etmeyi amaçlıyor.

TikTok, Türkiye’de platformdaki yanlış bilgileri tespit etmek ve ortadan kaldırmak için içeriğin doğruluğunu değerlendirmeye yardımcı olması amacıyla doğrulama kuruluşu Teyit.org ile ortaklık kurdu. Doğruluk denetleyicileri içeriğin yanlış olduğunu belirlemesi halinde video platformdan kaldırılıyor. Doğrulanamayan içerik yanıltıcı bilgilerin yayılmasını sınırlamak amacıyla kullanıcılara ‘Sizin İçin’ akışında önerilmiyor. Bu özellikle birlikte şimdiye kadar kullanıcıların asılsız bilgiler içeren videoları paylaşma oranının yüzde 24  ve beğenilerin de yüzde 7 azaldığı belirtildi.

Doğrulanmamış içerik işaretlenecek

Doğruluk denetleyicileri tarafından incelenen ve doğrulanamayan videoya bir banner eklenmesinin yanı sıra videonun sahibi olan içerik üreticisine paylaşımının doğrulanmamış içerik olarak işaretlendiği bildiriliyor. Bir kullanıcı “doğrulanmamış içerik” olarak işaretlenen videoyu paylaşmak istediği zaman bir uyarı alıyor. Bu  adım “iptal” veya “paylaş” seçeneklerinden önce kullanıcılara düşünmeleri için fırsat sağlayacak.

TikTok Ürün Güvenlik Müdürü Gina Hernandez ” Özgün olmak topluluğumuz tarafından en değer verilen kriterlerden biri. Bu nedenle platformumuzda gerçek dışı, yanıltıcı veya yanlış içeriğe karşı koyma sorumluluğunu üstleniyoruz” dedi.

  • TikTok'tan kullanıcılarına yeni uyarı!
  • TikTok'tan kullanıcılarına yeni uyarı!
featured Gerçekleri Bil Teyit.org TikTok
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“Just Do It”in evrimi: 2025’te cevap değil, soru zamanı!
Haberler
“Just Do It”in evrimi: 2025’te cevap değil, soru zamanı!
Nafizcan Önder
9 Eylül 2025
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
"Yapay zekanın babası" Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
Haberler
“Yapay zekanın babası” Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
İrem Alimoğlu
5 Ağustos 2025
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Haberler
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.