TikTok’ta oyun zamanı! | Son 24 saatin gündemi
Satılan tüm akıllı telefonların yarısı iPhone
Apple, akıllı telefon pazarında büyük bir yükseliş göstererek rakiplerinin toplamından bile fazla satış elde etti. iPhone’un toplam satış adeti 39 milyonu geçti. Özellikle Huawei’nin ABD’de ambargosunun ardından iPhone satışları Kuzey Amerika’da akıllı telefon pazarının yüzde 51’ine hakim oldu. iPhone, yıllık yüzde 3,7’lik bir büyüme yaşamanın yanı sıra kendi segmentindeki pazar payı da yüzde 19 oranında büyüdü. Pazarın geri kalan yüzde 49’u ile Android telefonların arasında bölünmüş durumda. Yıllık yüzde 1 büyümüş olan Samsung, pazarın yüzde 27’sine hakim. Üçüncü sırada ise, Motorola ile birlikte Lenovo yer alıyor. Pazar payını yüzde 56 büyüten marka yüzde 10’lük bir dilime sahip.
TikTok’ta oyun zamanı!
TikTok, canlı yayınlar sırasında içerik oluşturucuları ve izleyiciler arasında daha iyi etkileşim kurmaya yardımcı olacak oyun özelliği üzerinde çalışıyor. TechCrunch ve Reuters’a konuşan kaynaklar, TikTok kullanıcılarının kısa videolarda gezinmekten daha fazlasını yapabileceğini ortaya koydu. TikTok’ta yer alacak oyunlarının nasıl bir konsepte geleceği henüz belirsiz olsa da, HTML5 oyunları şeklinde olması muhtemel görünüyor. Bir başka deyişle de, Snapchat’te yer alan Snap Games’e benzeyeceğini söylemek mümkün…
Daha önce keşfedilen görsellere göre canlı yayın sırasında oynanabilecek oyunlardan biri “Çiz ve Tahmin Et” olarak adlandırılıyor. Aslında isminden de anlayacağınız üzere bu oyun, canlı yayını açan kullanıcıya ekrana çizilebilecek kelimeler veriyor ve izleyiciler de ne çizdiğini tahmin etmeye çalışıyor. Doğru tahminler ise ekranda gösteriliyor.
TikTok ilk aşamada sadece Vietnam pazarına odaklanmış olsa da Reuters kaynakları, şirketin orta vadeli planlarının tüm Güneydoğu Asya’yı ele aldığını ifade etti. Bu bölgedeki kullanıcılar, önümüzdeki sonbaharda TikTok üzerinden oyun oynayabilir.
Instagram’dan mavi tikli hesapları rahatlatacak güncelleme
Instagram sesli ve görüntülü arama özelliğini sınırlandıracak. Özellikle yüksek takipçili hesapların yaşadığı bir problem olan cevapsız aramalar bazı kullanıcıların sosyal medya deneyimini oldukça olumsuz etkiliyordu. Buradan hareketle geliştirilen güncellemeyle Instagram, doğrulanmış hesaplarda kullanıcılar kimlerin kendilerini arayabileceği konusunda söz sahibi olacak.
Mobil geliştiricisi Alessandro Paluzzi şuan test aşamasında olan bu güncellemeyle ilgili ekran görüntüsü paylaştı.
Pazarlamacılar için yeni çalışma modelleri yükseliyor
Küresel bir işe alım otoritesi olan Hays’ın yayınladığı yeni araştırmaya göre, işverenlerin yüzde 67’si için pazarlamacıları işe alırken ofise yakın bir bölgede ikamet etmesi artık bir zorunluluk değil. Hatta markaların neredeyse yarısı (yüzde 47) yeni pazarlamacısını uzaktan işe almayı planlıyor.
Şirketin üç ayda bir yaptığı içgörü anketi, pazarlamacıların yüzde 87’sinin hibrit çalışma sayesinde iş-yaşam dengesini iyileştirdiğini ortaya koyuyor. Ankete katılan pazarlamacıların yüzde 61’i hibrit çalışmayı tercih ettiğini söylerken, yalnızca yüzde 5’i tam zamanlı olarak ofise dönmeyi tercih ediyor.
Ankete katılan 4.463 pazarlamacının yüzde 82,6’sı hibrit veya esnek çalışmanın kendileri için önemli veya çok önemli olduğunu söylüyor. Tercih edilen işin özellikleri önem sırasına göre sıralandığında iyi bir çalışma ortamı ilk sırada yer alıyor (yüzde 70,4). Onu adil finansal ödüller (yüzde 60,7) ve yükselme fırsatı (yüzde 55,6) takip ediyor. Dördüncü sırada ise hibrit çalışma imkanı (yüzde 49,6) geliyor.
Ankete katılanların neredeyse yarısı (yüzde 49,8) şu anda hibrit modelde çalışıyor. Bu sayı, büyük işletmelerde (250 çalışan ve üzeri) yüzde 52,3’e yükselirken, KOBİ’lerde ise 47,3 olarak kaydediliyor.
McDonald’s’a “reklamlarında hamburgerleri olduğundan büyük gösterdiği için” dava açıldı…
ABD’de fast food zincirleri McDonald’s ve Wendy’s hakkında, reklamlarında kullandığı görsellerin hamburgerleri gerçeğinden daha büyük gösterdiği ve müşterileri yanılttığı gerekçesiyle dava açıldı.
New York’ta bir müşterinin açtığı davada iki fast food zinciri, haksız ve yanıltıcı ticari uygulama suçlamasıyla karşı karşıya.
Müşteri, hem kendisi hem de kandırıldığını düşünen diğer müşteriler için 50 milyon dolar tazminat talep etti. Henüz McDonald’s ve Wendy’s davayla ilgili bir açıklama yapmadı.
Mart ayında Florida’da benzer bir dava Burger King için açılmıştı. Üç fast food zincirinin de avukatlığını New York’taki Justin Chimienti hukuk firması üstleniyor. Burger King’e karşı açılan davaya zaman içinde çok sayıda memnuniyetsiz müşteri de davacı olarak eklendi.
Şikayet dilekçelerinde “Reklamlar haksız ve tüketicilere mali olarak zarar veriyor; çünkü söz verilen değerin çok altında bir yiyecek veriliyor. Özellikle enflasyonun, yiyecek ve et fiyatlarının çok yüksek olduğunu bu dönemde çoğunluğu düşük gelirli birçok müşteri mali zorluk yaşarken bu konu daha da kaygı verici” ifadeleri yer alıyor. McDonald’s ve Wendy’s’e açılan davada, satılan hamburgerlerin reklamlarda tanıtıldığından yüzde 15 daha küçük olduğu savunuluyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Atam |
2 | Paşam |
3 | Samsun’dan |
4 | #19MayısGenclikveSporBayramı |
5 | #KadirMısıroğluBahçesi |
6 | NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE |
7 | #BuBayramSenin |
8 | #ChpKiminElinde |
9 | #benzinuçtu |
10 | #YalanaTalanaDoyduk |