2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bankalar dijitalleşme stratejilerinin merkezine TikTok'u alıyor
Haberler

Bankalar dijitalleşme stratejilerinin merkezine TikTok’u alıyor

Marketing Türkiye
24 Temmuz 2024
2 dk okuma

Günbegün dijitalleşme çalışmalarına hız kazandıran bankalar, Z kuşağına ulaşmanın yolunu TikTok’ta buldu.

Statista verilerine göre, 2022 itibariyle Türkiye’deki finansal sistemin 3’te 2’sini kapsıyor bankacılık sektörü. “Dijital, İnternet ve Mobil Bankacılık İstatistikleri Raporu”na göre ise aktif mobil bankacılık müşteri sayısı 16,2 milyona ulaşmış durumda.

Genç ve dinamik bir ülke olan Türkiye’nin 2022 yılındaki nü­fus yaş ortalamasının 32,2 olduğu göz önünde bulundurulduğunda tüketici davranışlarının dijital platformlardan etkilen­me oranı önemli oranda yük­seliyor.

Bankaların pazarlama yakla­şımlarını yeni bir seviyeye ta­şımaları ve dijital platformlar­da hedef kitleleriyle doğal diya­loglar kurabilmeleri de dö­nüşümün bir parçası. Redse­er araştırması, bankaların ve finans uzmanlarının finansal tavsiyeler için çevrim içi plat­formlarda en çok takip edilen kesim olduğunu gösteriyor ve bu da sektör için pek çok yeni fırsatı beraberinde getiriyor.

Z kuşağı TikTok’ta reklam görme fikrine daha sıcak bakıyor

Türkiye’deki tüketiciler alış­veriş içgörüleri de dahil ol­mak üzere fikir veya ilham al­mak için ilkönce TikTok’a baş­vuruyor. TikTok’un ‘What’s Next 2024 Trend Raporu’na göre, Türkiye’deki kullanıcıla­rın yüzde 80’i TikTok’un ken­dilerine ilham veren, hoşlan­dıkları içeriklerin yanı sıra sa­tın almak istedikleri ürünleri de reklam olarak gösterdiğini söy­lüyor. Yine aynı araştırmaya gö­re, Türk kullanıcıların ki bun­ların önemli bir kısmını Z kuşa­ğı oluşturuyor, yüzde 80’i diğer platformlarla kıyaslandığında TikTok’ta reklam görme fikrine daha sıcak yaklaşıyor.

Yapı Kredi dijital müşterilerinin yüzde 35’ini TikTok’tan edindi

TikTok’tan müşteri kazanma yoluna giden bankalardan birisi de Yapı Kredi oldu. Yapı Kredi dijital mecralarda edindiği müşterilerin yaklaşık yüzde 35’ini son 1,5 yıl içinde TikTok reklamlarından kazandı.

Ban­ka, TikTok üzerinden kazandı­ğı yeni müşterileri güçlü bağ­lar kurabildiği bir müşteri gru­bu oluşturmak için fırsat olarak değerlendirdi. Banka, maliyet/gelir oranını iyileşti­rirken aynı zamanda bankayla sağlam, uzun süreli ilişkiler ge­liştirebilecek yeni kullanıcılar elde etmeyi hedefledi.

 “Maliyet gelir oranımız yarıya indi”

 Yapı Kredi Dijital Pazarlama ve Satış Direktörü Oktay Kalem konuyla ilgili şunları söyledi: “TikTok’taki strateji değişimimiz sadece maliyet-gelir oranını yarıya indirmekle kalmadı, aynı zamanda platformu bizim için sadece sayısal anlamda kazanım getiren bir kanal olmaktan çıkarak Yapı Kredi’nin ana faaliyet alanındaki genel kârlılığı artırmada önemli bir araç haline getirdi.

Ayrıca, TikTok’ta elde ettiğimiz sonuçlar, müşteri ilişkilerinin yalnızca niceliğini değil, niteliğini de hedefleyen stratejik vizyonumuzla uyumlu. TikTok’ta içerik üretmeye ve müşterilerimizin dikkatini çekip onlarla daha güçlü ilişkiler kurmamızı sağlayacak yeni yollar bulmaya devam edeceğiz.”

“İlham verici sonuçlar elde ediyoruz”

TikTok Türkiye İş Birlikleri Yöneticisi Barış Aldanmaz ise “Türkiye’deki bankaların ve finansal hizmet şirketlerinin TikTok’ta yaratıcı, veriye dayalı stratejiler deneyerek ve bunlara yatırım yaparak pazarlamalarını tamamen yeni bir seviyeye taşıdıklarını görmek önemli bir aşama. Gerçekten ilham verici sonuçlar elde eden Yapı Kredi, bu dijital pazarlama dönüşümünün ön saflarında yer alıyor. Umarım, finans sektöründen daha fazla marka TikTok’un kendilerine sağladığı fırsatları benimser ve harekete geçer. Biz her daim stratejilerini şekillendirmeleri ve iş hedeflerine ulaşmaları için onları desteklemeye ve güçlendirmeye devam edeceğiz” diye ekledi.

Kaynak: Dünya

featured TikTok
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
4 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
5 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Güncel Haberler
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
happn, "Perfect Date" ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
happn, “Perfect Date” ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
32. İstanbul Caz Festivali başladı
32. İstanbul Caz Festivali başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Haberler
SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Haberler
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
İrem Alimoğlu
14 Mayıs 2025
2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
Haberler
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
İrem Alimoğlu
25 Mayıs 2025
OpenAI, Apple'ın tasarım gurusu Jony Ive'yi transfer etti
Haberler
OpenAI, Apple’ın tasarım gurusu Jony Ive’yi transfer etti
İrem Alimoğlu
23 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.