Thomas Rudelt: “Bizimle birlikte büyümek isteyen genç yetenekler arıyoruz”
Purchasing Türkiye, ilk sayısında; Metro Toptancı Market Gıda ve Gıda Dışı Satınalma Direktörü ve aynı zamanda Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi olan Thomas Rudelt ile bir söyleşi gerçekleştirdi.
İşte bu söyleşiden önemli başlıklar:
Rudelt, Metro’nun satınalma stratejisi hakkında şunları ifade ediyor:
“Kendimize şu soruyu soruyoruz: Müşterilerimiz için birlikte değer geliştirme konusunda bize yardımcı olacak doğru iş ortağı kim olabilir? Bu kategori stratejisinin bir parçası olması nedeniyle marka stratejisinde hangi özel etiketli ürün doğru olabilir ve müşterilerimize hangi yat girişini ve fiyat-kalite oranını sunmalıyız?”
Thomas Rudelt ayrıca Türkiye’de tedarik zinciri sorunları hakkında da şunları söyledi:
“Bulunurluk. Bulunurluk açısından Türkiye’de sektör gerçekten iyi değil. Ayrıca Türkiye’de tedarik zinciri konusu da büyük bir sorun. Uluslararası pazarlarla karşılaştırıldığında, yakıt fiyatları da iyi bir seviyede değil. İkinci olarak, Türkiye maalesef ithalata çok açık değil.
Ve üçüncü olarak, üretim tarafında veya sektörde müşteriye yönelik oldukça büyük bir dağıtım pazarı görüyorum. Sektör ortaklarımızın pazarı daha iyi anlaması için biz de bunu inşa etmeye çalışıyoruz.”