
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Güzellik endüstrisi, “tıbbi sınıf retinol”lerden “sonsuz gençlik” vaat eden serumlara kadar, gerçeği çarpıtan ürün tanıtımlarıyla dolu. Bu kelimeler o kadar etkili ki; İngiltere’deki tüketicilerin yüzde 51’i “lüks” olarak tanımlanan ürünlere daha fazla güveniyor, ABD’li tüketicilerin yüzde 10’u ise içinde “nadir içerikler” bulunan ürünlere tam 75 dolar daha fazla harcamaya razı.

Tam da bu duruma dikkat çekmek isteyen cilt bakım markası The Ordinary, “bilimi olmayan bilimsel tablo” olarak tanımladığı The Periodic Fable adlı yeni kampanyasıyla sektöre güçlü bir mesaj veriyor.
Marka, kimyasal element tablosunu andıran bu özel versiyonda, elementlerin yerine 49 farklı pazarlama klişesini yerleştiriyor. Amaç net: Gerçekle pazarlama efsanelerini birbirinden ayırmak ve güzellik sektöründe daha fazla şeffaflık talep etmek.
Hipnotik bir sınıfta geçen distopik film
Kampanya, Uncommon Creative Studio imzası taşıyor ve yönetmenliğini Olivia De Camps’in üstlendiği dikkat çekici bir filmle sahip. Filmde, sosyal medyada viral olan cilt bakım trendlerini (örneğin “morning shed” veya “ice rolling”) hipnotize olmuş bir şekilde tekrar eden öğrenciler görülüyor. Öğrenciler koreografik hareketlerle “elementleri” (yani pazarlama kelimelerini) ezberlerken, final sahnesinde içlerinden biri göz bağını çıkarıp gerçeğe, yani The Periodic Fable™’a yöneliyor.
“Güzellik endüstrisinin kaçtığı gerçek serum”
Uncommon Creative Studio Kurucu Ortağı Nils Leonard, kampanyaya dair yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullanıyor: “The Periodic Fable, güzellik endüstrisinin on yıllardır kaçındığı gerçek serum. Bu tablo, yalnızca birkaç dakikada endüstrinin yanlış kabullerini yıkabilecek güçlü bir öğretim aracı.”

The Ordinary Marka Başkan Yardımcısı Amy Bi ise, “Şeffaflık ve doğruluk The Ordinary’nin kalbinde yer alıyor. Ancak bunu yeni ve etkileyici biçimlerde anlatmak kolay değil. The Periodic Fable, mesajımızı hem net hem de etkileyici bir biçimde aktarabiliyor. Tüketicilerin, satın aldıkları ürünlerin gerçekte ne içerdiğini ve hangi kelimelerin sadece pazarlama taktiği olduğunu bilme hakkı var” diyor.
Küresel olarak yayına giren kampanya; açıkhava uygulamaları, hareketli görseller, influencer iş birlikleri ve etkileşimli bir dijital platform ile destekleniyor. Tüketiciler, kampanyanın özel olarak hazırlanan The Periodic Fable web sitesinde yer alan tablo üzerinden her bir “elemente” tıklayarak o kelimenin neden yanıltıcı olduğunu öğrenebiliyor.
Kaynak: LBB Online