19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Teyitçiler YouTube'un CEO'suna seslendi: Dezenformasyon yayılıyor
Haberler

Teyitçiler yanlış bilginin kaynağını açıkladı!

Marketing Türkiye
24 Ocak 2022
2 dk okuma

Türkiye dâhil dünyanın dört bir yanından 80 teyit kuruluşu açık mektup yayımlayarak YouTube’un internette dezenformasyonun yayılmasına neden olan başlıca platformlardan biri olduğunu ve yanlış bilgi sorunuyla yeterince mücadele etmediğini bildirdi.

Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı‘nın üyesi teyitçiler dün yayımladıkları açık mektupta, YouTube’un CEO’su Susan Wojcicki’ye seslendi.

Yanlış bilgiyle mücadele ve doğru bilgiye erişim konusunda YouTube’un katkısının elzem olduğunu hatırlatan teyitçiler, kendi deneyimlerinden yola çıkarak dünyanın en büyük video paylaşım platformuna şu önerilerde bulundu:

  • İzlenecek politikaları ve kullanılan algoritmayı, platformdaki yanlış bilgi sorununa yönelik anlamlı bir yoruma izin vererek çözüme katkı sunabilecek şekilde, şeffaflıkla paylaşmak.
  • İfade özgürlüğünü kısıtlama riskini barındıran içerik kaldırma yöntemi yerine sorumluluk alıp bağlam vererek çürütme sunmak ve bu alanda çalışan bağımsız teyitçilik çabalarını destekleyecek adımlar atmak.
  • Sürekli ve kasıtlı olarak yanlış bilgi yayan ve özellikle bu içeriklerden ekonomik çıkar elde edenlere karşı kararlı bir yaptırım politikası uygulamak.
  • İngilizce dışındaki dillerde de etkin bir moderasyon politikası geliştirmek.

Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı’nın Türkiye’deki üyeleri olan Teyit ve Doğruluk Payı da mektubu imzalayan kuruluşlar arasında.

YouTube sözcüsü Teyitçilere yanıt verdi

Teyit’in Vizyon ve Strateji Sorumlusu Gülin Çavuş sürecin hedeflenen değişime katkısını değerli bulduğunu belirterek şunları söyledi:

  • Yanlış bilgi sorununun göz ardı edilemeyecek paydaşlarından birinin sosyal medya platformları ve sahip oldukları algoritmalar olduğunu her fırsatta dile getiriyoruz ve platformları bu konuda adım atmaya çağırıyoruz.

Teyitçilerin YouTube’a yazdığı açık mektubun tam metnine ve imzacı tüm kuruluşların listesine göz atmak için TIKLAYIN.

Google’a ait YouTube’un sözcüsü Elena Hernandez ise mektuba cevaben şu açıklamayı yaptı:

  • Yıllardır tüm ülkelerde politikalarımıza ve ürünlerimize, insanların yetkin içeriklerle bağ kurması ve dezenformasyonun yayılmasının engellenmesi için büyük yatırımlar yapıp şartları ihlal eden videoları kaldırdık. Önemli bir gelişme kaydettiğimizi görüyoruz. Dezenformasyonun kıyısındaki videoların öneri algoritması yoluyla tüketimini tüm YouTube izlenmeleri içinde yüzde 1’in altına düşürdük. Tüm izlenmelerin yüzde 0,21 kadarı, daha sonra kaldırdığımız kurallara aykırı içeriklerden oluşuyor. Kendimizi geliştirmenin yollarını aramayı hep sürdürüyoruz ve teyit topluluğuyla da çalışmalarımızı güçlendireceğiz.

Kaynak: Journo

Değişim başladı: Bildiğimiz sosyal medyanın sonu

dezenformasyon featured Youtube
1 TÜİK 2021 doğum istatistiklerini açıkladı
TÜİK verilerine göre 2021 yılında Türkiye kendini yenileyemedi
2 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
3 Effie Türkiye 2022
Effie Türkiye 2022’nin kazananları belli oldu
4 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
5 Tüketici metaverse'e hazır mı?
Tüketici metaverse’e hazır mı?
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO'lar: Total Stratejistler
Yeni nesil CMO’lar: Total Stratejistler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mobil Oyun Dünyası
Haberler
Mobil oyun dünyasının liderleri sektörün gelişimini nasıl değerlendiriyor?
Marketing Türkiye
14 Nisan 2022
İnternete bağlı TV reklamcılığında ustalaşmak
Haberler
İnternete bağlı TV reklamcılığında ustalaşmak
Marketing Türkiye
8 Mart 2022
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
Haberler
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
Nafizcan Önder
2 gün önce
Ziraat Bankası'ndan kara para aklama iddialarına ilişkin açıklama geldi
Haberler
Ziraat Bankası’ndan gündem yaratan iddialara ilişkin açıklama geldi
Gizem Yıldız
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.