Tesco tüm cilt renklerine uyumlu ilk yara bantları serisini çıkardı
Geçtiğimiz yıl boyunca güzellik sektöründeki fondöten ve kapatıcı gibi cilt ürünlerindeki tekdüzeliğin çözümlenmesinin gündemde olmasının ardından İngiltere merkezli süpermarket Tesco sağlık ürünlerinde de aynı çeşitliliği göstermek adına büyük bir adım attı. Tüm perakendecileri İngiltere’deki nüfusun tamamını yansıtabilecek ürünler üretmeye ve satmaya davet eden Tesco’nun kampanyasını Bartle Bogle Hegarty Londra ajansının kreatifleri Dan Seager ve Steve Hall yarattı. Evening Standard ve Metro gazetelerinde eş zamanlı yayınlanan “About Bloody Time!” başlıklı haber tüm dünyada ses getirdi.
Şimdilik üç renk tonunda (açık, orta, koyu) piyasaya sürülen kumaş yara bantları Tesco’nun diğer süpermarketlere de cilt rengi ne olursa olsun herkesi temsil etmeleri için bir davet niteliğinde.
Bu fikrin ilham kaynağı ise hayatında ilk defa kendi cilt renginde bir yara bandı kullanan siyahi bir adamın pozitif duygularını paylaştığı bir Twitter gönderisiydi. Fikri hemen denemek isteyen BAME at Tesco (Siyahi, Asyalı, Etnik Azınlık) üyesi bir çalışan araştırmaları sırasında ekip arkadaşlarından aldığı olumlu görüşler sonucunda son tasarımı tamamladı.
BAME at Tesco’nun Başkanı Paulette Balson “Tesco’daki öncelikli görevlerimizden biri Tesco’nun her kesime daha iyi bir hizmet sunmasını sağlamak. Daha önce İngiltere’deki hiçbir süpermarket farklı renklerde yara bantları çıkarmadı ve biz de bunu bir şeyleri gerçekten değiştirecek bir fırsat olarak gördük” dedi.
Sözlerine araştırmalar sırasında karşılaştıkları örneklerle devam eden Balson “Tesco çalışanları arasında yaptığımız bu araştırma sırasında bu tür bir ürünün pratikliğin yanı sıra duygusal ihtiyaçları da karşılayabileceğini fark ettik. Örneğin bir çalışanımız çocuğunun suratına kendi ten renginde olmayan bir yara bandı takması gerektiğinden okula giderken kendini iyi hissetmediğini belirtti” dedi.
Tesco Güzellik ve Sağlık Direktörü Nicola Robinson ise müşterilerinin attıkları her adımın merkezinde olduğunu ve bu yüzden Tesco ürünlerini sık sık gözden geçirip müşterilerinin ihtiyaçlarını karşıladıklarından emin olduklarını belirtiyor. “İngiltere’nin en büyük süpermarket zincirlerinden biri olarak her kesimden gelen müşteri ve çalışanımızı temsil etmeliyiz. Yeni renklerdeki yara bantlarımızın piyasaya sürülmesinin önemli olduğunu düşünüyoruz ve bu hareketin İngiltere’deki diğer süpermarketleri de harekete geçireceğini umuyoruz”.