13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Haberler

Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor

Nafizcan Önder
10 Mayıs 2025
2 dk okuma

İstanbul’da geçtiğimiz haftalarda meydana gelen 6.2 büyüklüğündeki depremin ardından Kariyer.net, Marmara Bölgesi’ndeki çalışanların afetlere hazırlık konusundaki duygu durumlarını ve beklentilerini ölçümleyen dikkat çekici bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma, iş dünyasının depreme hazırlık konusunda önemli eksiklerle karşı karşıya olduğunu ortaya koyarken, Marmara Bölgesi’ndeki çalışanların yüzde 80’inin endişeli olduğunu, yüzde 35’inin ise deprem riski nedeniyle taşınmayı düşündüğünü gözler önüne seriyor…

Bin 500’ün üzerinde katılımcıyla yapılan araştırmaya göre, Marmara Bölgesi’ndeki çalışanların yüzde 80’i meydana gelen veya olası depremler nedeniyle endişeli. Katılımcıların yalnızca yüzde 7’si kendini güvende hissederken, yüzde 57’si doğrudan tedirgin olduğunu belirtiyor. Deprem sonrası yaşanan kaygı düzeyi, 2023’teki Kahramanmaraş depremleri sonrası yapılan araştırmayla benzerlik gösteriyor.

Uzaktan çalışma talebi artıyor

Araştırma, deprem sonrası uzaktan veya hibrit çalışmaya olan talebin de arttığını gösteriyor. Halen sürekli olarak ofiste çalışanların oranı yüzde 82 seviyesindeyken, katılımcıların yüzde 70’inden fazlası hibrit modelde çalışmak istiyor. Bu durum, özellikle İstanbul gibi yüksek riskli bölgelerde güvenlik kaygısıyla birleşerek çalışma modellerinde değişim beklentisini öne çıkarıyor.

Her üç çalışandan biri taşınmayı düşünüyor

Araştırmaya göre Marmara’daki çalışanların yüzde 35’i deprem riski nedeniyle taşınmayı planlıyor. Oturduğu bölgeye ve binasına güvenenler ise bu kararı almıyor. Bu veriler, deprem riskinin kentten kaçışı tetikleyen unsurlar arasında yer aldığını ve uzaktan çalışma olanaklarının bu göç eğilimini doğrudan etkileyebileceğini gösteriyor.

İş yerlerinin depreme dayanıklılığı sorgulanıyor

Katılımcıların yalnızca yüzde 38’i çalıştıkları binaların depreme dayanıklı olduğunu düşünüyor. Yüzde 40’ı ise bu konuda bir fikri olmadığını belirtiyor. Bu belirsizlik, kurumların afet hazırlığı konusunda daha fazla şeffaflık ve iletişim ihtiyacı olduğuna işaret ediyor.

Şirket aksiyonları yetersiz ve sürdürülebilir değil

Çalışanların yüzde 55’i şirketlerinin deprem sonrası aldığı önlemleri yetersiz buluyor. Bu görüşte olanların büyük bölümü, mevcut aksiyonların sürdürülebilir olmadığını vurguluyor. Özellikle afet eğitimi ve tatbikatların eksikliği dikkat çekerken, yüzde 76’lık bir kesim şirketinden hiçbir afet eğitimi almadığını ifade ediyor. Eğitim talebinde bulunanların oranı ise yüzde 60’ı aşıyor.

Ayrıca, çalışanların yüzde 65’inden fazlasının bireysel bir afet planı dahi bulunmuyor. Bu sonuçlar, hem bireysel hem kurumsal düzeyde afetlere hazırlık konusunda önemli açıklar olduğunu gözler önüne seriyor.

“Şirketlerin afet planları oluşturması ve tatbikatlar yapması kritik öneme sahip”

Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Fatih Uysal
Kariyer.net CEO’su

“Araştırmamızın sonuçlarına göre depreme hazırlık adına almamız gereken bir yol olduğunu söylemek mümkün. Şirketlerin çalışanlarının psikolojik güvenliğini göz önünde bulundurarak afet planları oluşturması ve düzenli afet tatbikatları yapması oldukça kritik öneme sahip. Bireyler olarak da olası afetler için planımız olmalı. Çalışanlarımızın güvenliğini sağlamak, onlara güvenli bir çalışma ortamı sunmak; sadece fiziksel değil, psikolojik güvenliklerini de göz önünde bulundurmayı gerektiriyor. Bu nedenle, şirketler çalışanlarına afet eğitimleri sunmalı, afet anında nasıl hareket edilebileceği konusunda bilgilendirme yapmalı ve en önemlisi, afet sonrası moral ve psikolojik destek sağlamalıdır.”

Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?

featured
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

2025 zihnimizi formatladı, peki 2026'da bizi ne bekliyor?
Haberler
2025 zihnimizi formatladı, peki 2026’da bizi ne bekliyor?
Marketing Türkiye
3 gün önce
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
Haberler
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Haberler
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
İrem Alimoğlu
12 Kasım 2025
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Sena Tufan
28 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.