Temmuz ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları
Mad Max Marsilya’ya ilham oldu
Fransa Ligue 1 takımı Marsilya yeni sezonda giyeceği formaları sıra dışı bir reklam kampanyasıyla tanıttı. “Dışarı çık ve ateşi yak” mottosuyla yayınlanan reklam filminde Marsilyalı futbolcuların yanı sıra dünya futbolunun efsane ismi Diego Armando Maradona da rol aldı. Kulübün forma sponsoru Puma iş birliğiyle hazırlanan reklam filminde Marsilyalı futbolcular Mad Max filminden karakterlere benzetildi. Bir liman kenti olarak Marsilya’nın denizle özdeşleştiğinin altı çizilen sıra dışı reklam kampanyasında Marsilya’nın çok kültürlüğüne de vurgu yapılıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=2TUkHJMZoL4
Neymar’ın attığı taklalar KFC’ye yaradı
Dünya Kupası sona ererken markalar güncel olaylardan yararlanarak hazırladıkları gerçek zamanlı iletişim kampanyalarına ağırlık verdi. KFC South Africa’nın yeni reklam filmi son zamanlarda yaptığı “sakatlık numaralarıyla” tepki çeken Neymar’ı tiye alıyor. Hazırlanan reklam filminde dakikalarca yerde kıvranan futbolcu beklediği kırmızı kart gösterilmeyince şehri baştan sona taklalar atarak turluyor ve sonunda soluğu yine yerde taklalar atarak KFC’de alıyor. “Make a meal of it” adlı reklam filmi Ogilvy Cape Town imzası taşıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=SP14zlGmvSQ
4 Temmuz menüsünde çeşitlilik ön planda
ABD Bağımsızlık Günü 4 Temmuz her zaman olduğu gibi yine büyük bütçeli iletişim kampanyalarına sahne oldu. Markaların hem bağımsızlığı hem de Amerikan kültürünü öne çıkardığı çalışmalar arasında kuşkusuz en dikkat çekeni Coca-Cola’ya ait. Wieden+Kennedy iş birliğiyle yayınlanan It’s Beautiful adlı reklam filmi Amerikan kültürünün birlikteliğine vurgu yapıyor. Özel olarak hazırlanan jingle’ın Kızılderili dilleri de dahil olmak üzere ona yakın farklı dilde söylendiği reklam filmi Amerikan kültüründeki çeşitliliğe dikkat çekiyor. Coca-Cola’nın “open happiness” kampanyasının bir parçası olan reklam filminin yönetmeniyse Joe Staples.
IKEA kataloğu tüketicileri uyutuyor!
Memac Ogilvy & Mather son zamanların en dikkat çekici reklam konseptlerinden birine imza attı. IKEA için hazırlanan #IKEASÖMNIG (Uykucu IKEA) adlı iletişim kampanyası kapsamında IKEA kataloglarının arkasına özel kartonlar yerleştirildi. Tüketiciler bu kartonları katlayarak kullanıma uygun hale getirdiğinde balina veya yağmur sesleriyle karışık uyku getirici kızıl ötesi sinyaller yayıyor. Ayrıca uyku sırasında aktif olacak lavanta kokusu yayan özel kartonlar tüketicilere geçe boyunca kesintisiz bir uyku deneyimi yaşatıyor.
Okyanusa atılan pet şişeler ayakkabı oldu
Her sene okyanusa yaklaşık 8 milyon ton plastik atılıyor. adidas yeni kampanyasıyla bunun önüne geçmeyi amaçlıyor. Spor giyim devi, TBWA\NEBOKO iş birliğiyle hazırladığı reklam kampanyasında okyanuslardan toplanan 11 plastik şişeyle üretilen yeni UltraBOOST koşu ayakkabısını piyasaya sundu. UltraBOOST Parley’nin tanıtımı için ayrıca dikkat çekici bir animasyon hazırlayan TBWA\NEBOKO, videoda ayakkabının yaratılış hikayesi anlatılıyor. “Okyanuslar için koş” sloganıyla hazırlanan reklam filminin yönetmeniyse Marco Spier.
https://www.youtube.com/watch?v=2ZAg-u86DF4
Mercedes durdurulamıyor
Alman otomotiv markası Mercedes-Benz’in, yeni C Serisi için hazırladığı kampanya “asla gelişmekten vazgeçme” sloganıyla yayınlandı. Geçtiğimiz haftalarda tüm dünyada yayına giren reklam filmi premium araçların seçkin sporcuların ortak noktası olduğunu gösteriyor. Tenis efsanesi Roger Federer ve Güney Afrikalı sprinter Akani Simbine’nin marka elçileri olarak yer aldığı filmin müzikleri Ganalı hip-hop sanatçısı Serious Klein’a emanet edildi.
https://www.youtube.com/watch?v=PekuK4RS_kI
Güvenliğiniz için uzak durun
Kanada merkezli reklam ajansı The Hive, Ontario Power Generation için baraj güvenliği konusunda farkındalık yaratmak için masalsı bir animasyon filmi hazırladı. Tamamen ajans çatısı altında hazırlanan animasyon için özel olarak yaratılan Dammy adlı karakter, Ontario Power Generation’ın yeni kampanyasının maskotu. Kamp ateşi şarkısında anlatılan bir masal olan “Stay Clear, Stay Safe”de Dammy hayatını büyük bir balık bulmak için harcıyor. Ontario Power Generation’ın bu iletişim kampanyasıyla amacı barajlarda yapılan balıkçılık ve yüzme eylemlerinin tehlikeleri konusunda farkındalık yaratmak.
Yeni Zelandalılar tüm kültürleri ağırlamaya hazır
Yeni Zelanda Turizm Ajansı, “%100 Saf Yeni Zelanda” adlı iletişim kampanyasını yeni bir reklam filmiyle taçlandırdı. “Bir Karşılama Yolculuğu” olarak yayınlanan yeni reklam filmi Yeni Zelanda’yı turistler açısında davetkar bir ülke olarak gösteriyor. Ülkenin dört bir yanından etkileyici manzaraların ve yerel halkın turistlerle sıcak selamlaşmalarının yer aldığı reklam filminde, “Bu toprak, paylaşıma açık, kültürümüz tüm kültürleri ağırlıyor” sözlerine yer veriliyor.
Skittles, “LGBT Onur Haftası” için renklerinden vazgeçti
Renkli şekerleme markası Skittles, LGBT Onur Haftası kapsamında yeni bir iletişim kampanyası hazırladı. Geçtiğimiz sene ilk defa gerçekleştirdiği Gökkuşağı için renksiz Skittles kampanyasına devam eden marka, bir ay boyunca tüm şekerlerini renksiz satmaya karar verdi. Skittles’ın yeni kampanyası için çekilen reklam filminde sincaplar elektrikli testereyle gökkuşağını kesmeye çalışırken görülüyor. adam&eveDDB reklam ajansı tarafından hayata geçirilen reklam filminin yönetmeni Chris Bristow.