21 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Temizlikte en güçlü dostumuz teknoloji!
Haberler

Temizlikte en güçlü dostumuz teknoloji!

Nafizcan Önder
15 Mayıs 2021
3 dk okuma

Kültürlerin en ayrıştırıcı öğelerinden biri temizlik anlayışı olmalı. Coğrafyanın koşulları değiştikçe temizliğe ilişkin standartlar da değişiyor. Batıya gittikçe temizlik toplumsallaşırken doğuda daha çok dar alana sıkışıyor, kişiselleşiyor. Entelektüel seviye kavramları derinleştirip, temizliği hijyenden ayrıştırıyor. Araştırmalar ülkemizde temizlik deyince akla sabunun geldiğini ve erkeklerin sabun ile temizlenmeyi kadınlara göre daha çok tercih ettiğini ortaya koyuyor. Future Bright’ın, Bosch Ev Aletleri ile birlikte, yakın geleceğe ilişkin içgörüleri araştırdığı “Yeni Bir Ev Araştırması” teknolojinin temizlikte katalizör görevi yaptığını söylüyor. Araştırmalar ayrıca, bundan böyle yaşayacağımız dünyada pek çok alışkanlığımız gibi temizlik yaklaşımımızın da değişeceğini gösteriyor.

Temizlikle birlikte andığımız markalar yerine, daha önce satın almadığı ürünlere şans verenlerden, markasız olanlara dikkat kesilenlere kadar geniş bir yelpazede temizlik ürünü satın alan tüketici, bu dönemde yeme içmeden sonra en çok temizlik malzemelerine düşkünlük gösteriyor. Hatta yeni temizlik malzemesi markalarını pandemi döneminin bir keşif eğlencesi olarak kabul edenler bile var. Araştırmalarda, “Evde olmazsa olmaz eşyanız nedir?” sorusuna verilen yüzde 76.2’lik yanıt halkımızın temizlikle çamaşır yıkamayı özdeştirdiğini ve çamaşır makinasının vazgeçilmezliğini gösteriyor.

Erkekler çamaşır yıkama işine girdi

“Mutfak kadının kalesidir” anlayışı, iş çamaşır yıkamaya gelince değişiyor. Beyler kolay anlaşılır yönlendirmesi olan çamaşır makinelerini kendisine daha yakın hissediyor. Makinaya çamaşır atmayı yardım gibi gördüğünden erkek bir de iç huzuru yaşıyor. Anlaşılıyor ki bundan böyle erkekler de temizlik ve hijyen konusunda söz sahibi olabilecekler. Güçlü AR-GE’lerin de bu dengedeki payın değişimiyle yakından ilgili olduğunu söyleyebiliriz. İnovatif ve tüketicilerin hayatını kolaylaştıran teknolojilerle erkekler biraz daha ev işleriyle iç içe artık. Bosch Pazarlama Müdürü Özlem Koçdar konuyla ilgili; “Bosch markamızın geliştirdiği çamaşır makinesi teknolojileri, evde eşit iş paylaşımının önünü de açıyor bir yandan. Örneğin i-DOS çamaşır makinelerimiz akıllı dozaj sistemiyle ne kadar deterjan kullanılacağına kendi karar veriyor, aynı zamanda çamaşırların türünü sensörleriyle algılıyor ve programı ona göre seçiyor. Kirlilik seviyesini de aynı şekilde belirliyor ve ona göre program sunuyor. Tüm bu özellikler erkek tüketicilerimizin gönül rahatlığıyla çamaşırlarını yıkamalarına destek sağlıyor” diyor. Sürdürülebilirlik, kaynakların etkili kullanımı ve daha mütevazi bir evrende yaşama trendi yükseliyorken en az enerjiyle en iyi sonuçları almak tüketicinin öncelikleri arasında yer alıyor. Tasarrufun yanı sıra tüketiciye seslenen “en temiz” vaadi ise giderek daha çok dikkat çekiyor. Bütün bunlar evin en temiz haliyle içinde yaşayanları koruması gerektiğini söylüyor.

Temizlikte en güçlü dostumuz teknoloji!

Evin işlevi değişti

Evi tanımlarken seçtiğimiz kelimelerin yanı sıra işlevinin de değiştiğini daha önce söylemiştik. Öyle ki, bireyin her zaman huzur bulduğu, dış dünyanın kaosundan kurtulduğu yuva tanımı format değiştirip tehlikelere karşı sığındığı, şarj olduğu, maskesini çıkardığı bir sığınağa dönüştü. Özellikle çalışanlar ve öğrenciler için eskiden adeta otel odası gibi kullanılan ev artık neredeyse tek yaşam alanı haline geldi. Dış dünyadaki tüm anlamları da (sosyalleşme, eğlenme, başarı gibi) kendi içinde barındırır oldu. Dışarısı içerisi, içerisi dışarısı olurken tüm yaşam alanları iç içe geçiyor. Bu anlamda ev bir yandan mecburiyetiyle boğarken bir yandan da bireyleri koruyan ve yaşamalarına olanak sağlayan adeta bir ana rahmine dönüşüyor.

Temizlikte en güçlü dostumuz teknoloji!
Bosch Pazarlama Müdürü Özlem Koçdar

“Tüketıcı ‘iyilik’ arayışında”

“Tüketicilerimiz kendileri için en iyi teknolojileri seçerlerken çevreye iyilik sunan çözümler tercih ediyorlar. Örneğin çok tercih edilen, Active Oxygen teknolojili çamaşır makinelerimiz, çamaşırların susuz yıkama yaparak tazelenmesini ve temiz kokmasını sağlarken, yüksek enerji sarfiyatına neden olan sıcak su kullanmadan, soğuk suda adeta kaynatma etkisi yaratıyor. Böylece hem enerji tasarrufu sağlıyor hem de çamaşırları yüksek sıcaklıkta yıkanmış gibi derinlemesine temizliyor.”

Temiz deyince ne anlıyoruz?

Bu işin elbette bir de algı yönü var. Söz konusu markalar olduğunda “temiz” deyince akla ilk gelen yüzde 23 ile “kaliteli” oluyor. Ardına yüzde 18 ile “güvenilir”, yüzde 10 ile “hijyenik” yanıtı takip ediyor. “Sağlıklı”, “dürüst”, “çevreye duyarlı” yanıtları ise ilk grubu takip ediyor. Peki, hal böyleyken tüketiciler gıdaların hijyeni ve korunması konusunda mutfaktaki aletlerden neler bekliyor? Onun yanıtı da “Yeni Bir Ev Araştırması”nın verileri ışığında Marketing Türkiye Haziran sayısında yer alacak…

Marketing Türkiye’nin her ay yayınladığı “Başka Bir Ev” serisinin ikincisi: “Ev mercek altında, üçüncü göz devrede!” dosyasını okumak için TIKLAYIN!

bosch Bosch Ev Aletleri featured Özlem Koçdar
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
5 OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Güncel Haberler
İDA’da 11. dönem başladı: Yeni Başkan Burçak Taşkın Yurdakul
İDA’da 11. dönem başladı: Yeni Başkan Burçak Taşkın Yurdakul
CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Global Türk liderler New York’ta buluştu: Global Turks Vakfı resmen kuruldu
Haberler
Global Türk liderler New York’ta buluştu: Global Turks Vakfı resmen kuruldu
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Haberler
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Sena Tufan
18 Eylül 2025
Dijital medyanın yeni referans noktası: YouTube Rating Report
Haberler
Dijital medyanın yeni referans noktası: YouTube Rating Report
Nafizcan Önder
21 Eylül 2025
İzmir’in “yaratıcı hafızası” Bumerang Reklam Ödülleri için başvurular 7 Kasım'da sona erecek! 
Haberler
İzmir’in “yaratıcı hafızası” Bumerang Reklam Ödülleri için başvurular 7 Kasım’da sona erecek! 
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.