17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Haberler

Bir Anti-Black Friday kampanyası: “Efsane indirimde değil, duruşundadır…”

Nafizcan Önder
24 Kasım 2022
2 dk okuma

Black Friday’de markaların toplulukları indirimlerle alışverişe çağırmasına hepimiz aşinayız. Öyle ki bir günden bir haftaya dönüşen alışveriş günleri kimi markalarca tüm Kasım ayına yayılan bir iletişim çalışmasına da dönüşüyor. İçinde bulunduğumuz bu alışveriş günlerinde sosyal medyadan billboardlara kadar her yer alışveriş çağırısıyla dolup taşıyor… Tüm bunların aksine Bego Jeans’in önderliğinde başlatılan #TEMİZMODAHAREKETİ, her sene “Black Friday”, “Şahane Cuma” veya “Efsane Cuma” adıyla tüketim çılgınlığını tetikleyen markalara, tüketiciler adına “Black Friday ile Bana Gelme!” diyerek çağrıda bulunuyor. Üstelik bu çağrı 10 Milyon TL’yi bulan reklam alanlarına tek bir kuruş ödemeden hayata gerçekleşiyor…

Temiz moda hareketi’nin alışık olduğumuz pazarlama stratejilerinden tamamen farklılaştığı aşikar… Hareket, markaların en çok başvurduğu reklam alanlarını kullanarak markalara “Black Friday ile Bana Gelme!” diye sesleniyor. Ancak iletişim stratejisinin farklılaştığı bir kritik nokta daha var ki Bego Jeans tüm bu çağrısını Türkiye’nin ilk “Dijital Outdoor kampanyası”nı kullanarak ve kiralama bedeli 10 Milyon TL’yi bulan reklam alanlarına tek kuruş ödemeden bir gerilla kampanyayla kurgulayarak hem Türkiye’de hem de dünyada bir ilke imza atıyor.

Dijital Outdoor kampanyası sektör için de yeni bir tabir. Alışılagelmiş açıkhava reklamlarının aksine marka fiziksel alan ve mekanlarda kurgulanan açıkhava reklamlarını dijital reklamlara dönüştürüyor. Üzerinde “Efsane indirimde değil, duruşundadır. Bana ‘mış‘ gibi gelme!“, “Çevreyi, doğayı kullanıp GreenWashing yaparak bana gelme!“, “İhtiyacımdan fazlasını satmak için bana gelme!“, “Tüket! Tüket! Tüket! Offf bana geldiler sen gelme!” sloganlarının yer aldığı afişler reklam alanlarına dijital ortamda yerleştiriliyor ve ardından fotoğraflar sosyal medya üzerinden dolaşıma sokuluyor…

Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."

Türkiye ve dünyadaki artan sürdürülebilirlik reklamları ile uygulamalar arasındaki çelişkiyi sorgulama içgörüsüyle oluşturulan kampanyada markalar, tüketicilerin karşısına gerçek çözümlerle çıkmaları konusunda uyarılıyor…

Tüketici tabanlı bu eylem, bireyden kitleye ulaşacak Instagram profil maskeleri ile de bir akım ve bilinç yaratmayı amaçlıyor…

Kampanyanın yürütüldüğü Web Sitesi İçin TIKLAYIN 

Enflasyonda Black Friday başkadır…

featured gerilla pazarlama
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
5 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Güncel Haberler
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Back to School" döneminin yıldız markaları!
Haberler
“Back to School” döneminin yıldız markaları!
Nafizcan Önder
27 Eylül 2025
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Haberler
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary'e göre yılın kelimesi "Vibe Coding"
Haberler
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary’e göre yılın kelimesi “Vibe Coding”
Nafizcan Önder
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.