Teknosa 2 saniyede 1 ürün sattı
Teknosa, 2011’de de ortaya koyduğu performansla hedeflerinin üzerinde rakamlarla yılı tamamladı. Yılın son çeyreğinde global kriz söylemlerinin arttığı dönemde bile büyümesini sürdürerek yılı hedeflerin üzerinde, yüzde 29’luk büyüme ile KDV hariç 1,7 milyar TL’lik ciro ile kapattı. Yeni mağaza yatırımları ile birlikte net satış alanını 2011 yılında 26 bin 500 metrekare artıran Teknosa, yılı 128 bin metrekareye ulaşan net satış alanıyla Türkiye’de hizmet verdiği il sayısını 72’ye mağaza sayısını ise 269’a ulaştırarak tamamladı. Teknosa 2011 yılında 4 yeni ilde, 7 yeni ilçede olmak üzere toplam 13 yeni mağaza açarak Türkiye’nin yüzde 93’ünü kapsayan hizmet ağına ulaştı.
2011’de 85 milyon ziyaretçiyi ağırladı
Kurulduğu günden bu yana Teknosa’yı tercih eden Türk tüketicisi, tercihini yine ‘Teknosa’dan yana kullandı. Genel tüketici elektroniği pazarında 2011 yılını yüzde 13’lük pazar payı ile kapayan Teknosa, teknoloji marketleri pazarında ise yüzde 43’e ulaşan pazar payı ile teknoloji market kanalının neredeyse yarısını temsil etti. 2011 yılında Teknosa mağazalarını ziyaret edenlerinin sayısı 85 milyonu, ürün satış adetleri ise 14 milyonu aştı. Teknoloji marketleri kanalında satılan her 10 Smart Tv’den 5’i, her 10 3D TV’den 5’i, her 10 Led TV’den 5 tanesi, 10 webbook’tan 4’ü ve her 10 Netbook’tan 4 tanesi Teknosa’dan alındı.
Teknosa’nın yeni döneme ilişkin plan ve hedefleri, ev sahipliğini Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı ve Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer ile Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane’nin yaptığı basın toplantısıyla paylaşıldı.
Dünya ve Türkiye’de tüketici elektroniği sektörünün de değerlendirildiği basın toplantısında konuşan Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı ve Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer 2011 yılının dünya tarihinde “iz bırakan” bir yıl olduğunu belirtti. Dinçer, “Bir taraftan Avrupa’da derinleşen kriz, diğer taraftan Arap uyanışı dünyanın siyasi geleceğine, ekonomik dengelerine uzun yıllar etki edecek gelişmeler. Türkiye, dünyadaki bu çalkantılı dönemde de bir önceki yılda olduğu gibi ekonomik performansı ile dünyayı şaşırttı. 2011 yılında gerçekleştirdiğimiz yüzde 9 civarında büyümeyle Çin’le beraber dünyanın en hızlı büyüyen iki ülkesinden birisiyiz. Üstelik bunu 2010 yılındaki yüzde 9 büyümeyle oluşan yüksek bir bazın üzerine gerçekleştirdik” dedi.
2012 yılı için hükümetin ekonomik büyüme beklentisinin yüzde 4 olduğunu belirten Dinçer, “Son dönemde global risk iştahında bir yükseliş yaşanıyor. Bu yükselişin ardında gelişmiş ülkelerde görülen bir yavaşlama var. Merkez Bankalarının bir kez daha parasal genişlemeye gideceği beklentisi var. Buna ek olarak Avrupa borç krizinin de az hasarla çözüleceği beklentisi oluşuyor. Bize göre parasal genişlemeyle sorunlar kalıcı şekilde çözülemez. Ancak, beklentilerin yükselttiği global risk iştahı bu seviyede kaldığı sürece Türkiye 2012’de yine beklenenden daha hızlı büyüyecektir” diye konuştu.
Haluk Dinçer; “Teknosa, Sabancı’nın parlayan yıldızı”
Sabancı Topluluğu olarak Türkiye’nin en itibarlı ve Türk ekonomisinin en önemli temel taşlarından birisi olduklarını belirten Haluk Dinçer, “2012 yılını konuşuyoruz; ama esasen Sabancı’da bizim çok senaryolu stratejik planlarımız önümüzdeki 10 yıllık süreci kapsıyor. Her işe uzun vadeli bakıyoruz. Her işimizde vizyonumuz farklılıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak. Teknosa bunun en güçlü örneklerinden birisi. Teknosa, elektronik perakende sektörünün açık ara en büyük, lider şirketi. Teknosa, Sabancı portföyünün tüm finansal göstergelerde, marka algı ve bilinirliliğinde parlayan yıldızı” dedi.
“2012 yılında hedefimiz Teknosa’yı halka açmak”
Türkiye’nin her anlamda lider teknoloji perakendecisi olarak, 2012’de de milyonları teknolojiyle buluşturmaya, yeniliklerle sektörü büyütmeye, istihdam yaratmaya, yaşama değer katan projelere imza atmaya ve sektörün geleceğini belirleyen marka olmaya devam edeceklerini belirten Dinçer, “2012 yılında önemli bir hedefimiz de Teknosa’yı halka açmak. Halka açılmayla Sabancı portföyüne şeffaflık, Teknosa kurumsal yönetimine güç kazandırmayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda Teknosa çalışanlarına, iş ortaklarımıza, müşterilerimize ve Teknosa’nın geleceğine inananlara bir yatırım fırsatı oluşturuyoruz. Hedefimiz, lider Teknosa ile İMKB’nin en değerli, en çok kazandıran şirketleri arasına girmek ve bize inanan yatırımcılarla birlikte kazanmak” şeklinde konuştu.
Teknosa Genel Müdürü Mehmet T.Nane, dünyadaki büyüklüğü 2011 yıl sonu itibariyle 668 milyar dolara ulaşan tüketici elektroniği pazarının 2010 yılına göre yavaş bir büyüme grafiğine sahip olsa da bir önceki yıla göre yüzde 6’lık bir çıkış gösterdiğini belirtti. 2011 yılının hem Türkiye hem de Teknosa için yüksek performanslı bir yıl olduğunu ifade eden Nane, Türk halkının 2011’de teknolojiye 5.10 milyar Euro harcadığını belirterek Türkiye’de sektörün dünyadaki genel büyüme ortalamasının üzerinde bir seyirle yüzde 10 oranında büyüme ortaya koyduğunu söyledi.
Teknosa’nın 2011 yılında yüzde 29’luk bir büyüme performansı ortaya koyduğunu belirten Mehmet Nane, yakalanan bu grafiğin 2010 yılında gerçekleştirdikleri yüzde 13’lük büyümenin iki katının üzerinde ve 2011 sektör büyümesinin ise 3 katına yakın olduğunu belirtti. 2011 yılının ortaya koyulan başarılı performansın ve hedeflerin üzerinde sonuçların yanı sıra Teknosa için çok önemli bir operasyona sahne olduğunu belirten Nane, “Amerika’nın bir numaralı teknoloji perakende şirketi Best Buy’ın Türkiye operasyonunu satın aldık. 1 gecelik operasyonla aynı anda hem İzmir hem de Ankara Best Buy mağazalarının görsel ve sistemsel olarak Teknosa’ya dönüştürülmesini sağladık. Best Buy müşterilerini mağdur etmemek adına da Best Buy sürecinde yaptıkları tüm alışverişlerle ilgili Teknosa güvencesi ile yanlarında olduk” dedi.