Teknoloji şirketlerinin CEO’larından 2020 pazarlama trendleri ve tahminleri
2020’ye günler kalmışken birçok sektöre dair pazarlama trendlerinin öngörü raporları ekranlarımıza düşmeye başladı. Forbes teknoloji sektöründen yöneticilerin geleceğe ilişkin düşüncelerini derledi. 7 teknoloji şirketi CEO’sunun 2020 yılında pazarlama sektörü trendlerini ve farklı sektörlerde gerçekleşecek gelişmeleri öngördüğü listeyi paylaşıyoruz:
Email bitiyor mu?
Lob’un kurucu ortağı ve CEO’su Leore Avidar’a göre D2C şirketleri müşteri ilişkilerinde birincil iletişim kanalı olan email’i bir kenara bırakacaklar.
“2020’de doğrudan tüketiciyle (D2C) iletişim kuran şirketlerde e-mail ile yapılan iletişim tüm zamanların en yüksek oranı olarak görülen yüzde 40’a kadar düşüş yaşayacaklar. Instagram, Facebook ve Google gibi platformların giderek pahalılaşmasıyla markalar müşterileriyle iletişim kurmak için alternatif çözümler bulmak durumunda kalacaklar. Markalar pazarlama stratejilerini tekrar değerlendirip müşteri sadakatini korumak için geleneksel iletişim yaklaşımlarını modernize etmeli, orijinal ve anlamlı yöntemler bulmalı. Kişiselleştirmenin hüküm sürdüğü günümüzde D2C markaları müşterileriyle direkt iletişim kurmak için ne yazık ki sınırlı opsiyonlara sahipler”.
Korkmayın AI henüz kapıda değil!
ThoughtSpot’un CEO’su Sudheesh Nair, AI’ın daha da öne çıkacağını ancak 2020’nin henüz AI’ın dünyayı değiştireceği yıl olmadığını belirtiyor.
“Eğer AI üzerinden giden pazarlama furyasının 2019’da gereğinden fazla olduğunu düşündüyseniz 2020’de bu sefer her köşeden AI’ın çıkmasına hazırlıklı olun. Özellikle startup’lar olmak üzere özel şirketler, risk sermayelerini kapmak adına asıl sundukları hizmet ne olursa olsun kendilerini AI’da uzmanlaşmış, AI soluyan kurumlar olarak tanıtacaklar. Buna benzer olarak kamu şirketlerinin var olan hizmetlerini dijital gelişime aç hissedarlarını mutlu etmek adına yeni bir AI ambalajıyla tekrar pazarladıklarını göreceğiz. 2020 pazarlama ve gerçekler arasındaki ayrımı net yapamayanların yüzünden AI için zorlu bir yıl olacak. Şirketler AI’yı kaldırabilen altyapılara ve uygulama programı ara yüzlerine algoritmaları besleyen verilerin toplanması adına yatırım yapmaya devam etmeliler”.
“Perakende Trendi: Hiper Yerellik” –ServiceChannel’ın CEO’su Tom Buiocchi
“Perakende başta olmak üzere hiper yerellik bütün hizmetler için başlıca trend olacak. Müşteriler, büyük perakendecilerin kocaman mağazalardan ziyade semtin yerel ve butik mağazalarına yönelecekler. Konum giderek daha da önem kazanıyor ve artık müşterilerin mağazalara gitmesindense mağazalar müşterilerine gidecekler. Sağlık hizmetleri de bu trendi izliyor. Bazı ana tedavilerin artık eczanelerde de uygulandığını göreceksiniz. Bu mobilleşme ve yerelleşmeyle perakendeciler tüketicilere daha kolay ve efektif bir deneyim yaşatacak.”
Finans her zaman önemli
Qubole’un kurucu ortağı ve CEO’su Aashish Thusoo, finansal yönetimin birinci öncelik haline geleceğini belirtiyor.
“Cloud, inovasyonun hızını arttırıyor ancak girişimciler artık bütçeyi düzgün yönetemediklerinde gider takibinin kontrolden çıkabileceğinin de farkında. Önümüzdeki yıl CTO’ların cloud yatırımlarının getirilerini anlama isteği ve yine cloud datasını fazla kullanan departmanlara hesap sorulacağı öngörüldüğünden cloud’daki finansal yönetimin öneminin altı kuvvetle çizilecek.”
Kişisel verileri koruyun
Invoca CEO’su Gregg Johnson müşterilerin kurumlar tarafından kişisel bilgilerinin kullanımını yönetmek adına yazılım satıcılarına başvuracağını belirtiyor.
“CCPA (California Consumer Privacy Act) ve GDPR (General Data Protection Regulation) gibi yeni regülasyonların yürürlüğe girmesiyle birlikte müşterilerimizin veri gizliliğine olan hassasiyeti artacak. Kişisel artık pazarlama stratejilerin yan başlıklardan biri olmaktan çıkıp planın en merkezinde yer alacak. Yazılım satıcıları regülasyonların her gün değiştiği bu pazarda kurumların çalışma tempolarını düşürmemeleri adına büyük bir rol oynayacak.”
Cihazdan da yazılımdam da beklenti artıyor.
Ürün kullanım ölçümleri pazar değeri yüksek olan birçok kurum için öncü olacak diyor Pendo’nun kurucu ortağı ve CEO’su Todd Olson.
“Dijital şirketlerin genel gidişatı ve büyüme potansiyellerinin öngörülmesinde ürün kullanım ölçümlerinin yeri, finansal getirilerinin yanında yerini alacak. Veriye dayalı dosyalamayı yanlış yapan ya da hiç yapmayan yazılımlardan beklentileri karşılayamayan şirketler IT şirketlerinden beklentilerini arttıracak. Şirketler için başarısız bir yılın ardından müşteri süreçlerini otomatik takip eden ve veriyi kolaylıkla raporlara dönüştüren, ürün kullanımı ölçümleriyle müşterilerin marka hakkındaki görüşleri takip edebilecek yazılımlara ihtiyaç duyulacak. Yatırımcılar için de ürünler için de bu trendler ne kadar hızlı anlaşılırsa bu ürünlere yatırım yapmak mümkün olacak. İhtiyaçları en hızlı anlayan en önde olacak.”
İddialı ama kontrollü olun!
2020 iddialı ama kontrollü aksiyonların yılı diyor Airship’in CEO’su Brett Caine.
“En başarılı şirketler ürünleri üzerinde yıl boyunca binlerce, hatta on binlerce kez test yapıyor. Netflix bu testlerle müşterilerinin içerikleri daha hızlı izlemek istediğini öğrendiğinde Amazon iş birliğiyle 25 milyar dolar değerindeki Amazon Web Series’i başlatıldı. Her pazarda var olan zorlu rekabet ortamında bir kurumun müşterilerinin değeri de en az ürünün kendisi kadar. Bu durum pazarlamacıların müşteri iletişim kanallarında ve dijital mecralarındaki deney ve test sayısını arttırmalarına neden oluyor. Bütün yatırımı dönüşü ne olacağı belli olmayan büyük bir aksiyon üzerine yapmaktansa artan test sayıları bu büyük yatırımı verilerle desteklenen küçük lokmalara bölecek.”