14 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Artık tatilleri dijital uygulamalar planlıyor
Haberler

Artık tatilleri de dijital uygulamalar planlıyor

Gizem Yıldız
31 Temmuz 2022
2 dk okuma

Hayatın her alanında yaygın olarak kullanılan dijital uygulamalar, artık tatil planlarının da merkezinde. Cisco’nun EMEA ülkelerinde 4 bin kişiyle yaptığı araştırmaya katılanların yüzde 71’i, seyahat planlamasını dijital uygulamalarla yaptığını söyledi. Yüzde 55’i ise bundan böyle yolculuklarda kâğıda basılı bilet taşımayacağını ifade etti. 

Cisco AppDynamics’in EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) ülkelerinde yürüttüğü yeni bir araştırmaya göre, seyahate çıkanlar tatil planlarını yaparken ve otellerde yer ayırtırken akıllı dijital uygulama ve hizmetlerden gittikçe daha fazla yararlanıyor. 

Araştırma kapsamında EMEA bölgesinden 4 bin kişiye sorular yöneltildi ve ankete katılanların çoğunun artık seyahat ihtiyaçlarının büyük kısmı için dijital deneyimi tercih ettiği ortaya çıktı. Olası tatil noktalarının araştırılmasından güzergâh seçimine, rezervasyondan biletlerin alınmasına, Covid aşısı güncellemelerinden hava durumunun kontrol edilmesine hatta valize konulacak kıyafetlere kadar tatile dair tüm detaylar, dijital uygulamalar üzerinden planlanıyor.

Ortalama 25 uygulama kullanılıyor

  • Araştırmaya katılanların yüzde 83’ü bu yıl tatil planı yaptığını aktarırken bu kişilerin yüzde 71’i, tatil deneyimlerinde dijital uygulamaların artık kilit bir rol oynadığını vurguladı.
  • Araştırma bulgularına göre tüketiciler tatillerini planlarken, rezervasyon yaptırırken ve seyahat esnasında ortalama 25 farklı dijital hizmet ve uygulama kullanıyor. 
  • Katılımcıların yüzde 55’i çıkacakları ilk tatilde kâğıda basılı bilet kullanmayı düşünmediğini, bunun yerine seyahatleri boyunca yalnızca havayolu ve seyahat uygulamalarından, dijital cüzdandan ve e-postadan yararlanacaklarını söyledi. 
  • Covid salgını seyahat edenler için yeni gerçeklikler yarattı. Katılımcıların yüzde 80’inin Covid-19 ya da aşı bilgilerini göstermek için uygulama kullanacağını söylemesi şaşırtıcı değil. 
  • Araştırma, dijital uygulamalarda kusursuz bir müşteri deneyiminin de önemini ortaya koydu. Buna göre katılımcıların yüzde 70’i havayolu, demiryolu ya da otel rezervasyonu gibi amaçlarla kullanılan uygulamaların çalışmaması durumunda, tatillerinin kesintiye uğrayacağını, yüzde 41’i ise bu durumun seyahatlerini alt üst edeceğini söyledi. 
  • Ankete katılanların yüzde 37’si seyahat ayarlamaları sırasında sorun yaşarlarsa hemen alternatif bir uygulamaya geçeceğini belirtirken, yalnızca yüzde 6’sı dijital bir hizmetin iyi çalışmaması durumunda, bu hizmeti sağlayan şirketle iletişime geçmek için zaman ayıracağını dile getirdi.

Müşterinin beklentisi: Kusursuz deneyim

Cisco araştırması, uygulamaların yeniden tasarlanmasının işletmeler için önemini ve dijital çözüm sağlayıcıların, müşterilerine sorunsuz bir dijital deneyim sunulmasını garantilemek için çalışması gerektiğini ortaya koydu. Kullanıcılar, yeterince verimli çalışmayan uygulamaların yerine hızla alternatiflere yönelecek, bu yüzden de şirketlerin BT performansını çok daha etkili bir şekilde yönetmesi ve optimize etmesi gerekiyor. Bu da bütün BT ortamında tek ve birleşik bir BT performansı ve kullanılabilirlik görüntüsüne erişim gerektiriyor. Yöneticiler, BT performans verilerini gerçek zamanlı iş ölçümlerine bağlayarak sorun yaşanan noktaları son kullanıcı deneyimini kesintiye uğratmadan hızla tanımlayabilir ve çözebilir. Günümüzde tüketiciler hangi platformda olursa olsun her zaman sorunsuz dijital deneyimler talep ediyor. Bunu sağlayabilen işletmeler de kârlılığı arttırırken aynı zamanda sadık bir müşteri tabanı oluşturuyor. 

Türkiye’ye en çok döviz bırakan turistler hangileri?

Cisco featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Haberler
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Haberler
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
Sena Tufan
6 gün önce
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Haberler
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Nafizcan Önder
25 Eylül 2025
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Haberler
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.