17 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tam kapanmanın kazananı e-ticaret oldu!
Haberler

Tam kapanmanın kazananı e-ticaret oldu!

Nafizcan Önder
19 Mayıs 2021
2 dk okuma

Koronavirüs önlemleri kapsamında uygulanan 17 günlük tam kapanma süreci sona erdi. İçişleri Bakanlığının genelgesiyle online satışlara herhangi bir kısıtlama getirilmemesiyle e-ticaret sektörü bir kez daha sürecin kazananı oldu. NeSatilir.com’un yayınladığı Türkiye Tam Kapanma Pazaryerleri Satış Raporu’na göre, online satışlar 29 Nisan – 17 Mayıs tarihleri arasında bir önceki döneme oranla yüzde 17 artış gösterdi. Türkiye genelinde illere göre satış dağılımında ise yüzde 30,21 ile İstanbul başı çekerken yüzde 9,16 ile Ankara ikinci, yüzde 7,48 ile İzmir üçüncü sırada yer aldı... Peki en Türkiye en çok neler satın aldı? Hangi illerde en çok hangi siparişler verildi? Tam kapanmanın in’leri ve out’ları hangi ürünler oldu? Gelin yanıtlara birlikte bakalım…

En çok satılan ürün kategorilerinde sıralama illere göre değişti

NeSatilir.com’un raporu en çok satılan ürün kategorilerinin illere göre dağılımını da ortaya çıkardı. İstanbullu tüketiciler tam kapanma döneminde en çok cep telefonu kapağı ve kılıfı satın aldı takipçileri ise sırasıyla yüz temizleyici, sneaker, bitkisel ürünler ve t-shirt oldu.

Ankaralı tüketicilerin satın alma tercihlerinde yüz temizleyici başı çekerken sneaker, güneş gözlüğü, bitkisel ürünler ve t-shirt ilk beşte yer alan diğer kategoriler oldu.

İzmir halkının top 5’inde ise cep telefonu kapağı ve kılıfı, t-shirt, bitkisel ürünler, yüz temizleyici ve güneş gözlüğü yer aldı. 

Sepet ortalaması tam kapanmada arttı

Türkiye Tam Kapanma Pazaryerleri Satış Raporu, 29 Nisan – 17 Mayıs arasındaki 17 günlük dönemde sepet ortalaması verilerine de yer verdi. Verilere göre, tam kapanma dönemi öncesindeki 12 Nisan – 29 Nisan tarihleri arasında Türkiye genelinde sepet ortalaması 116 TL iken rakam 29 Nisan – 17 Mayıs döneminde 128 TL’ye çıktı. İllere göre sepet ortalaması ise İstanbul ve İzmir’de 100 TL Ankara’da ise 98 TL olarak açıklandı. 

Üç büyük ilin sepet ortalamasında kedi maması lider

İstanbul ilinde sepet ortalamasında kedi mamaları 178 TL ile tam kapanmanın fiyat lideri oldu. Kedi mamalarını 172 TL ile tıraş makinesi izledi. 133 TL ile sneaker, 113 TL ile sandalet ve 101 TL ile gömlek İstanbul sepet ortalamasının diğer liderleri olarak saptandı.

Ankara ilinde ise kedi mamaları 170 TL sepet ortalamasıyla yine lider olarak belirlendi. Tıraş Makinesi 159 TL, kolajen 133 TL, sneaker 129 TL ve sandalet 111 TL sepet ortalamasıyla kedi mamalarının ardından geldi. 

İzmir ilinde tıraş makinesi sepet ortalamasında 171 TL ile başı çekerken169 TL ile kedi mamaları ikinci, 145 TL ile bluetooth kulaklık üçüncü, 134 ile sneaker dördüncü ve 129 TL ile kolajen dördüncü.

In’ler ve out’lar: Kitap satışları arttı, dezenfektan satışları azaldı

NeSatilir.com tarafından yayınlanan Türkiye Tam Kapanma Pazaryerleri Satış Raporu’nda ev dekorasyon, giyim, kozmetik ve kitap kategorilerindeki satışların 29 Nisan – 17 Mayıs döneminde artış gösterdiği görülürken; dezenfektan, kolonya, spor aletleri ve tıraş makinelerinin satış oranlarının azalması da dikkat çekti. 

“E-ticarette satışları arttırmanın 6 yolu!” haberimizi okumak için TIKLAYIN!

e-ticaret featured tam kapanma
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
4 İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
5 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Güncel Haberler
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Haberler
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Sena Tufan
6 Eylül 2025
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
Tesla’dan yeni nesil insansı robot: Grok ile konuşan Optimus 2.5
Haberler
Tesla’dan yeni nesil insansı robot: Grok ile konuşan Optimus 2.5
Nafizcan Önder
10 Eylül 2025
Fairy’den lekesiz bağ kurma stratejisi: "Labou…bou"
Haberler
Fairy’den lekesiz bağ kurma stratejisi: “Labou…bou”
Nafizcan Önder
25 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.