27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tam kapanma döneminin kazananı mahalle bakkalları oldu!
Haberler

Tam kapanma döneminin kazananı mahalle bakkalları oldu!

Nafizcan Önder
10 Temmuz 2021
2 dk okuma

Perakende sektörünün anlık ölçümlenemeyen en büyük kanalı olan bakkal, büfe ve marketlerden oluşan geleneksel perakende noktalarının alışveriş datasını gerçek zamanlı olarak kaydederek alışveriş trendlerini analiz eden Trendbox, Ramazan ayı, tam kapanma ve Ramazan Bayramı süresince bakkal ve marketlerde değişen alışveriş trendlerinin analizini gerçekleştirdi…

Pandemi ve tam kapanma süresince tüketicilerin bakkal ve market alışverişlerinin mahalle bakkalına geri döndüğünü tespit etti. Öte yandan bu dönem bakkal ve mahalle marketinden paket siparişler arttı ve stoklar azaldı. Özellikle 30 Nisan – 17 Mayıs tarihleri arasında tam kapanma döneminde bakkal ve marketlerdeki meyve ve sebze satışlarında artış görüldü. Alışveriş sepetleri tutar ve adetsel anlamda büyüdü. Tam kapanma döneminde özellikle alkolsüz içecekler ile kuruyemiş ve dondurma sepetlerde yerini aldı. Hafta sonu alkol satış yasağı nedeniyle perşembe ve cuma günlerinde alkol ve sigara satışlarında yoğunluk oldu.

17 Mayıs 2021 tam kapanmanın bitişiyle birlikte hafta sonu yasağının kalktığı cumartesi günüyle birlikte mahalle bakkalı ve marketlerden yapılan alışverişlerde ise yaşanan yüzde 9,17 azalma dikkat çekiyor.

Kapanmanın ardından ve yazın gelişiyle birlikte 30 Mayıs haftasında en çok dondurma satışı yapılırken 6 Haziran haftasında en çok gazlı içecekler tercih edildi. Tam kapanmanın bitmesini takip eden iki haftanın en çok tercih edilen 5 ürünü şöyle oldu:

Tam kapanma döneminin kazananı mahalle bakkalları oldu!

Tam kapanma yasaklarının kalkmasının ardından en çok 18.00-20.00 saatleri arasında alışveriş yapıldı. Gazlı içecekler, tek vanilyalı ve külahlı dondurmalar tercih edildi.

Pandemiyle birlikte artan alışveriş bakkal ve marketlerin cirosuna da olumlu yansıdı. Hayatımıza pandeminin girmediği 2020 yılının Ocak, Şubat ve 11 Mart tarihlerinde bakkal ve market cirolarına kıyasla 2021 yılının aynı döneminde, Ocak, Şubat ve 11 Mart tarihlerindeki bakkal ve market cirolarında yüzde 9,33 artış görüldü.

“Esnafın gözünden tüketici” haberini okumak için TIKLAYIN!

araştırma tam kapanma trendbox
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek...
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında...
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İngiltere'de binlerce kişi Johnson & Johnson'a "kanser riski" sebebiyle dava açtı
Haberler
İngiltere’de binlerce kişi Johnson & Johnson’a “kanser riski” sebebiyle dava açtı
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Haberler
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Advertorial
28 Ekim 2025
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.