28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tam kapanma döneminin kazananı mahalle bakkalları oldu!
Haberler

Tam kapanma döneminin kazananı mahalle bakkalları oldu!

Nafizcan Önder
10 Temmuz 2021
2 dk okuma

Perakende sektörünün anlık ölçümlenemeyen en büyük kanalı olan bakkal, büfe ve marketlerden oluşan geleneksel perakende noktalarının alışveriş datasını gerçek zamanlı olarak kaydederek alışveriş trendlerini analiz eden Trendbox, Ramazan ayı, tam kapanma ve Ramazan Bayramı süresince bakkal ve marketlerde değişen alışveriş trendlerinin analizini gerçekleştirdi…

Pandemi ve tam kapanma süresince tüketicilerin bakkal ve market alışverişlerinin mahalle bakkalına geri döndüğünü tespit etti. Öte yandan bu dönem bakkal ve mahalle marketinden paket siparişler arttı ve stoklar azaldı. Özellikle 30 Nisan – 17 Mayıs tarihleri arasında tam kapanma döneminde bakkal ve marketlerdeki meyve ve sebze satışlarında artış görüldü. Alışveriş sepetleri tutar ve adetsel anlamda büyüdü. Tam kapanma döneminde özellikle alkolsüz içecekler ile kuruyemiş ve dondurma sepetlerde yerini aldı. Hafta sonu alkol satış yasağı nedeniyle perşembe ve cuma günlerinde alkol ve sigara satışlarında yoğunluk oldu.

17 Mayıs 2021 tam kapanmanın bitişiyle birlikte hafta sonu yasağının kalktığı cumartesi günüyle birlikte mahalle bakkalı ve marketlerden yapılan alışverişlerde ise yaşanan yüzde 9,17 azalma dikkat çekiyor.

Kapanmanın ardından ve yazın gelişiyle birlikte 30 Mayıs haftasında en çok dondurma satışı yapılırken 6 Haziran haftasında en çok gazlı içecekler tercih edildi. Tam kapanmanın bitmesini takip eden iki haftanın en çok tercih edilen 5 ürünü şöyle oldu:

Tam kapanma döneminin kazananı mahalle bakkalları oldu!

Tam kapanma yasaklarının kalkmasının ardından en çok 18.00-20.00 saatleri arasında alışveriş yapıldı. Gazlı içecekler, tek vanilyalı ve külahlı dondurmalar tercih edildi.

Pandemiyle birlikte artan alışveriş bakkal ve marketlerin cirosuna da olumlu yansıdı. Hayatımıza pandeminin girmediği 2020 yılının Ocak, Şubat ve 11 Mart tarihlerinde bakkal ve market cirolarına kıyasla 2021 yılının aynı döneminde, Ocak, Şubat ve 11 Mart tarihlerindeki bakkal ve market cirolarında yüzde 9,33 artış görüldü.

“Esnafın gözünden tüketici” haberini okumak için TIKLAYIN!

araştırma tam kapanma trendbox
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
3 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
4 Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
5 TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Güncel Haberler
Yapay zeka mobil uygulama pazarını yeniden şekillendiriyor!
Yapay zeka mobil uygulama pazarını yeniden şekillendiriyor!
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Levent Gültekin: "Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!"
Levent Gültekin: “Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Nafizcan Önder
25 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Haberler
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Marketing Türkiye
4 gün önce
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Haberler
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Nafizcan Önder
26 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.