Sütaş beş yılda iki kat büyümeyi hedefliyor

Kuruluşunun 40. yılını kutlayan süt ve süt ürünleri markası Sütaş, Four Seasons Bosphorus’ta düzenlediği bir basın toplantısıyla geride bırakılan 40 yılı değerlendirdi. Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz’ın ev sahipliği yaptığı toplantıda 40. yıl kutlamaları çerçevesinde hayata geçirilen “Çiftlikten Sofralara Doğal Lezzet-Sütaşkı” kampanyasının ilk reklam filmi de basın mensuplarına izletildi. 
Toplantıda İPSOS’un gerçekleştirdiği marka izleme araştırması da paylaşıldı. Buna göre Sütaş’ın Türkiye’de ürünlerini her 10 hanenin 8’ine ulaştırdığı ve son beş yılda iki kat büyüdüğü, 2020 yılına kadar 300 milyon dolar daha yatırım yaparak cirosunu 2 milyar dolara çıkaracağı belirtildi. Sütaş’in ayrıca, 2014 yılında pazar payını yüzde 16’ya ulaştırdığı, bir önceki yıla göre yüzde 18 büyüyerek 2,2 milyar TL ciro gerçekleştirdiği de açıklandı. 

Sütten kazandığını süte yatırmaya devam edecek  
Son 5 yılda 250 milyon dolar yatırım yaptıklarını, 2020 yılına kadar 300 milyon dolar daha yatırım yapacaklarını açıklayan Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz, Sütaş’ın gelecek planları hakkında şunları söyledi: “Sütten kazandığımızı süte yatırmaya devam edeceğiz. İnşaat çalışmaları başlayan Tire Fabrikası’nı 2016 başında, üretici ve mesleki eğitim faaliyetleriyle altyapı çalışmalarını başlattığımız Bingöl projemizi de 2017 yılında hayata geçirmeyi hedefliyoruz.” Muharrem Yılmaz, Makedonya ve Romanya’dan sonra yurtdışı yatırımlarına devam edeceklerini belirterek,  Sütaş’ın 50. yılında dünyanın ilk 25 süt ürünleri şirketi arasına girmesini hedeflediklerini vurguladı. 

Beş yılda iki kat büyüyen Sütaş’ın çalışan sayısının ise 4 bin 800 kişiye ulaştığının ifade edildiği toplantıda, Yılmaz şu açıklamayı yaptı: “Sütaş’ın yönetim kadrosunda 200 müdür yer alıyor. Üst yöneticinin ortalama kıdemi ise 11 yıl. Yönetim kadromuzun yüzde 70’i şirketimiz bünyesinden yetişti. Girişimcilik ve inovasyon kültürünü koruyup geliştmeye önem veriyoruz. Şirketimizin kuruluş sermayesi innovasyonlar ve yenilikçiliktir” dedi.  

Toplantıdan izlenimler…
Bir süre önce halkla ilişkiler ajansıyla yollarını ayıran Sütaş’ın 40. yılı dolayısıyla gerçekleştirilen toplantısı markanın Kurumsal İletişim birimi tarafından organize edildi.  PR ajansı olmamasına karşın Four Seasons Bosphorus’ta gerçekleşen toplantıya yoğun bir medya katılımı vardı. Toplantı Sütaş ürünleriyle zenginleştirilen bir kahvaltıyla başladı. Zamanında başlayan toplantıda tek konuşmacı Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz oldu. Hazırlanan sunumda “milyon/milyar” gibi ibarelerin yer almaması Yılmaz’a zor anlar yaşatırken sunumun uzunluğu dikkat çekti. Bu uzun sunumun ardından toplantı soru-cevap bölümüyle son buldu. 

İLGİLİ HABERLER