25 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sürdürülebilirlik hassasiyeti et yemekten vazgeçmek için yeterli mi?
Haberler

Sürdürülebilirlik hassasiyeti et yemekten vazgeçmek için yeterli mi?

Nafizcan Önder
24 Ekim 2022
2 dk okuma

Tüketici tercihlerinin incelendiği hem küresel hem de yerel araştırmaların tamamında sürdürülebilirlik hassasiyetinin giderek arttığını gözlemliyoruz. Sürdürülebilirlik hassasiyetinin bunca yüksek oluşu pek çok pazar dinamiklerini de derinden etkiliyor ve modadan beslenmeye dek pek çok alanda sürdürülebilir ürünlerin yükselen trendine tanıklık ediyoruz. Peki tüm bu hassasiyet tüketicilerin et ürünleri yerine bitkisel bazlı ürünleri tüketmesi için yeterli motivasyonu sağlıyor mu?

Bitkisel bazlı gıda ürünleri pazarı başta Avrupa ülkeleri olmak üzere tüm dünyada etki alanını genişletiyor. Öyle ki bu büyüme Almanya pazarında yüzde 226’ya ulaşmış durumda. Bu noktadan referansla çalışmalar yapan Almanya’daki Bonn Üniversitesi Gıda ve Kaynak Ekonomisi Enstitüsü araştırmacıları, hazırladıkları raporu Food Quality and Preference dergisinde yayınladı.

Tüketicinin öncelikleri neler?

Araştırma kapsamında katılımcılara sağlıklarını ne kadar önemsedikleri, insanlığın ekolojik bir krize doğru gittiğini düşünüp düşünmedikleri ve hayvancılığın etik olarak sorgulanması gerekip gerekmediği gibi sorular yöneltildi. Katılımcılara et ikamesi ürünlere yönelik tutumları ve gelecekte bu ürünleri düzenli olarak tüketip tüketmeyecekleri de soruldu…

Aslında akla yatkın olan çevre için daha fazla kaygılı olduğunu ifade eden katılımcıların et ikamesi ürünleri almaya daha yatkın olması gerektiği olsa da araştırma verileri bunu desteklemiyor…

Araştırma ekibi de bu çıktıyı, “Ekolojik kaygıların da et alternatiflerini tüketme niyeti için rol oynayabileceğini düşünüyorduk. Ancak sonuçlar bunu teyit etmedi” sözleriyle değerlendiriyor.

Ankete göre, tüketicilerin et ikamesi ürünler konusundaki kararlarında en etkili unsur hayvan refahı oldu. Fabrikalarda hayvan yetiştirilmesine eleştirel bakanların et bazlı sosis ve sebze köftelere yönelik daha olumlu bir yaklaşımı olduğu görülüyor.

Çalışmada sağlık konusunda oluşan bilincin de et ikamesi ürünleri daha çok tüketmekle ilişkili olduğu görüldü. Öte yandan bu ürünleri satın alma niyetinde arkadaşlar ve yakın akrabaların tutumlarının da önemli bir etkiye sahip olduğu belirlendi.

Tüm bu verilerin sonucunda araştırma ekibi geliştirilmesi gereken alanın “iletişim” olduğunu vurguluyor. Ekolojik hassasiyeti yüksek olan tüketici grubuna dahi tam anlamıyla ulaşmayı başaramayan ürünlere ilişkin daha iyi iletişim çalışmaları yürütülmesinin pazarı daha da büyüteceği öngörülüyor…

Kaynak: Gıda Hattı

Yeşil boyanın altında ne var?

featured
1 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
2 ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
3 Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
4 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
5 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Haberler
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
108 milyar dolarlık hamle: Paramount, Warner Bros. için devreye girdi
Haberler
108 milyar dolarlık hamle: Paramount, Warner Bros. için devreye girdi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Haberler
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Nafizcan Önder
4 saat önce
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Sena Tufan
21 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.