30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
sürdürülebilirlik
Haberler

Sürdürülebilir ürünler cebimizi yakıyor

Marketing Türkiye
25 Temmuz 2021
2 dk okuma

EY’nin (Ernst & Young) 7. Geleceğin Tüketici Endeksi’ne göre, dünya genelinde tüketicilerin yüzde 51’i sürdürülebilir ürün satın almak istiyor ancak fiyatların yüksek oluşu caydırıcı etki yaratıyor. Yüzde 39’luk bir kesimse sağlık krizinin en az bir yıl daha hayatlarını etkilemeyi sürdüreceğini düşünüyor.

Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY, tüketicilerin satın alma alışkanlık ve eğilimlerini mercek altına aldığı Geleceğin Tüketicileri Endeksi’nin sonuçlarını açıkladı. 7.’si hazırlanan endeks, 20 ülkeden 14 binden fazla tüketicinin görüşleri alınarak oluşturuldu. Endekse göre; dünya genelinde tüketicilerin yüzde 51’i sürdürülebilir ürün satın almak istiyor ancak fiyatların yüksek oluşu caydırıcı etki yaratıyor.

16 Nisan – 10 Mayıs 2021 tarihleri arasında anket yoluyla gerçekleştirilen endeks, tüketiciler için sürdürülebilirlik konusunun önem kazandığını ortaya koyuyor. Tüketicilerin yüzde 64’ü satın aldığı ürünün çevresel etkisine daha fazla dikkat etmeyi planlarken, yüzde 60’ı da satın alacağı üründe fiyata daha fazla odaklanacağını ifade ediyor. Endeksin sonuçlarına göre; tüketicilerin yüzde 39’u sağlık krizinin en az 12 ay daha hayatlarını etkilemeye devam edeceğini düşünüyor. Söz konusu oran Şubat 2021’de yüzde 40 seviyesindeydi.

Evde geçirilen zamanın artması fırsat yarattı

Tüketicilerin yüzde 64’ü evde pandemi öncesine göre daha fazla zaman geçirmeye devam ettiğini söylüyor. Pandemi ile birlikte evler, insanların çalıştığı, sipariş verdiği, egzersiz yaptığı ve eğlendiği birer merkez haline geldi. Endekste bu değişimin tüketicilere sürdürülebilir seçimlere yönelmek için büyük bir fırsat sunduğu vurgulanıyor. Ankete katılanların yüzde 31’i sürdürülebilir olan ve çevre için daha iyi ürünlere artık daha fazla harcama yaptığını söylerken, yüzde 64’ü de ürün topluma fayda sağlıyorsa tüketim davranışı değiştirmeye hazır olduğunu dile getiriyor.

Satın alma gücü ile ilgili endişeler sürdürülebilir tüketime risk teşkil ediyor

Öte yandan tüketicilerin yüzde 78’i pandeminin satın alma güçleri üzerindeki etkilerine ilişkin endişe duyuyor. Yüzde 53’ü de fiyat faktörünün kendileri için pandemi öncesine göre daha fazla önem kazandığını ifade ediyor. Bu durum, sürdürülebilirlik alanında artan farkındalık ile değişmeye başlayan tüketim eğiliminin uzun ömürlülüğü karşısında risk teşkil ediyor. Pek çok tüketicinin sürdürülebilirlik temelli olarak toplumsal hedeflere ulaşılmasına destek olacak finansal yükümlülükler üstlenmek yerine sürdürülebilirlik açısından düşük etkili ve maliyetli ve tasarruf yapmalarını sağlayan ürünlere yöneldiği görülüyor. Ankete katılan tüketicilerin yüzde 56’sı tasarruf yapılmasını sağlaması halinde sürdürülebilirlik odaklı satın alma eğilimi gösteriyor. Bu eğilim, özellikle enerji tasarrufu, ambalajların geri dönüşümü veya yeniden kullanımı ve yeniden kullanabilir alışveriş poşetleri gibi evle ilgili faaliyetlerde öne çıkıyor. 

“Mey|Diageo’dan 320 sürdürülebilirlik projesi” haberini okumak için tıklayın!

Ernst & Young featured Sürdürülebilirlik
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Haberler
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Haberler
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Nafizcan Önder
1 hafta önce
"Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir"
Haberler
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Advertorial
6 Mayıs 2025
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
7 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.