1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır
Haberler

Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır

Marketing Türkiye
23 Eylül 2015
3 dk okuma

Her zaman alışveriş için gittiğiniz markette aslında ne reyonların konumu, ne ürünlerin dizilişi, ne içerideki koku tesadüf değil. Hepsi sizin satın alma alışkanlıklarınıza yönelik küçük pazarlama hileleri.

Sadece temel ihtiyaçlarınızı alıp çıkmak istediğiniz marketten eliniz kolunuz torbalarla dolu ayrılmanız hep bu yüzden. Süpermarketinizin bilmenizi istemediği küçük oyunlarla baş başa bırakıyoruz. 

ListeList‘ten Duygu Arslan listeledi.

1- En temel ihtiyaçlar hep arka reyonlarda bulunur
Çünkü süpermarketiniz yoğurt, süt gibi evin temel ihtiyaçlarını almaya giderken diğer reyonlardan geçmenizi ve bu sırada gözünüzü çarpan ve belki de almayı düşünmediğiniz ihtiyaçları da sepetinize atmanızı istiyor.

Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır

2- Aynı rafta bulunan benzer ürünlerden sağdaki genelde daha pahalıdır
Çünkü sağ taraf algımız onu daha önce fark eder ve bizi onu almaya yöneltir.

Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır

3- Süpermarketler bize satmak istediği, en fazla kar ettikleri ürünleri ortalama 1.60 metre seviyesine yerleştirirler
Ortalama insan boyunun 1.60 olduğundan yola çıkan süpermarketler pahalı, en fazla kar edecekleri ürünlerin göz hizamızda bulunmasını isterler.

Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır

4- Sadece 29,99 TL!
30 TL değil dikkat ederseniz, 29.99 TL. Sebep ucuz algısı yaratarak satın almayı teşvik etmek.

Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır

5- Alışveriş sepetleri olması gerekenden daha büyüktür
Çünkü alışveriş sepetindeki boşlukları görmek size az alışveriş yaptığınıza ikna edecek ve alışverişinize devam etmenizi sağlayacaktır. 

Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır

6- Hijyenik pedler ile çikolatalar birbirine yakındır
Regl döneminde olan kadınları tavlamak için kullanılan bu yöntemle çikolata satışlarının artırılması hedeflenir.

Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır

7- Deterjan rafındaki o mis kokular aslında ürünlerden gelmez
Deterjan raflarındaki o taze, temiz yıkanmış çamaşır kokusu hep bizi kandırmak için. O kokuyu yayanlar ürünler değil tam tersine o etkiyi veren oda spreyleri.

Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır

8- Kasanın yanına özenle yerleştirilen abur cuburlar
Normalde alışveriş sırasında bu reyona uğramamış olsanız da tam kasa sırası beklerken gördüğünüz sakız, şeker gibi ürünleri almak için büyük bir istek duyarsınız. Sonuçta her şey daha fazla para harcamanız için ☺

Süpermarketinizin Size Asla İtiraf Etmeyeceği 8 Sır

1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
3 Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
4 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
5 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Güncel Haberler
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Haberler
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Sena Tufan
14 Nisan 2025
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Haberler
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Gerety Awards jürisi değerlendirmelere başladı!
Haberler
Gerety Awards jürisi değerlendirmelere başladı!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.