27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
B2B Marketing Summit'23 ve ECHO Summit'23'ten izlenimler...
Haberler

B2B Marketing Summit’23 ve ECHO Summit’23’ten izlenimler…

Seda Başpınar
29 Mayıs 2023
2 dk okuma

Nielsen Senior Client Instruction Specialst Mert Sadıkzade, 25-26 Mayıs tarihlerinde “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” teması ile düzenlenen B2B Marketing Summit’23 ve “Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona” teması ile düzenlenen ve ECHO Summit’23’te öne çıkan mesajları kaleme aldı.

Mert Sadıkzade, LinkedIn yazısında pazarlama, e-ticaret, dijital teknolojilerin konuşulduğu bu değerli zirvelerdeki ufuk açıcı temaların yaratılmasına imkan sağlayan Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’e ve Deloitte Türkiye Danışmanlık Lideri Hakan Göl Hakan Göl’e ayrıca teşekkür etti.  Ayrıca Sadıkzae, yazısında şu zirve konuşmacılarına ve mesajlarına değinerek deneyimlerini aktardı…

Cem Eroğlu, “Resmin tamamını görmek için bakış açılarımızı genişletmemiz ve değiştirmemiz gerekiyor. İnovasyon önümüze geldiğinde onu fırsat olarak görüp değerlendiriyor muyuz, yoksa direnç gösterip reddediyor muyuz?”, “Platon’un Mağara Alegorisi’ndeki gibi gün ışığına çıktığımızda geçici bir körlük durumuna karşı nasıl bir yol izlememiz gerekiyor?” gibi soruların üzerinde durdu. Çok güzel sorulara yanıt bulduk.

İlker Güneş, yeni dünya düzeninin “belirsizlik” olduğunun; belirsizlik çağında müşterilerin değiştiğini, bu değişimle artık stratejilerin baştan çizilmesi gerektiğini, müşterilerin daha güçlü, talepkar,özgür olduğunu fakat daha az zamanı olan, az güvenen ve kafası karışık olduğuna dikkat çekti. Bu sebeple müşteriyi iyi tanımanın, ona güven vermenin, özgür hissettirmenin çok değerli olduğunu vurguladı.

Esin Eser, PhD Global E-Ticaret Pazarı büyüme oranının yüzde 26.1 olduğunu, 2022 yılında Sınır Ötesi E-Ticaret Hacminin 895 milyar dolar gerçekleştiği, 2028 yılında e-ticaret beklentisinin 3.1 trilyon dolar olacağını, Sınır ötesi e-ticaret hacminin yüzde 40’ının Asya kıtasında gerçekleştiğini belirtti. Büyük oyunculara baktığımızda da Amazon 5.2 milyar ziyaret sayısı ile birinci olmaya devam ediyor.

Volkan Kılıç, “Nedensellik Çağı Sona Eriyor” sunumuyla pandemi öncesi yüzde 38 olan online alışveriş, pandemi ile yüzde 89’a çıktığını, günümüzde de bu alışkanlığın artık devam ederek yüzde 70+ seviyesinde devam ettiğini belirtti. Böylelikle artık satış dijitalleşti. Enstrümanları yeni teknolojilerle güncellemek gerekiyor.

Temel Aksoy, B2B Inbound Pazarlama başlığında “Bilinir, Bulunur, Belirgin Büyüme” kavramlarından bahsetti, markayı bu hale getirmek gerekiyor. Müşterileri ziyaretçi olarak web sitelerine getirip müşteriyi dönüştürmek ve satın alma sürecini tamamlaması gerekiyor. Ayrıcca Aksoy, Inbound pazarlamanın dürtüsel alışveriş ile değil daha yüksek satış içeren alanlarda gerçekleşebileceğini belirtti.

Özlem Kalkan ve İrem Cantas Aygün, dijitalleşmede “bambu” örneği kullanmaları çok güzeldi. Bambu hızlı büyür, bambu esnektir, bambu dayanıklıdır. İşte değişen ve gelişen teknoloji çağında esnek, dayanıklı bir yapı kurmak çok önemli.

Hakan Göl, e-ticaret artık veri, teknoloji ve deneyimin kesiştiği noktada evrildiğinden. Yeni müşteri trendlerinin omni-channel etrafında şekillendiğinde, e-commerce satışların yüzde 67’si marketplaces’den gerçekleştiğinden bahsetti.

Zeynep Ege Dura, mükemmel müşteri Deneyimine giden yolun çalışan deneyiminden geçtiğinden bahsetti.

Tuğçe Tunç, Satınalmada dijital ekosistem sunumunda CPO’ların 4 temel önceliklerinden bahsetti; operasyonel verimlilik, maliyet azaltma, dijital Dönüşüm, inovasyon.

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Nafizcan Önder
16 Ekim 2025
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
24 Ekim 2025
"Back to School" döneminin yıldız markaları!
Haberler
“Back to School” döneminin yıldız markaları!
Nafizcan Önder
27 Eylül 2025
39 süt firması hakkında soruşturma başlatıldı...
Haberler
39 süt firması hakkında soruşturma başlatıldı…
Marketing Türkiye
5 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.