20 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Subway'den IKEA'nın açılışına "köfteli" müdahale!
Haberler

Subway’den IKEA’nın açılışına “köfteli” müdahale!

Sena Tufan
5 Mayıs 2025
2 dk okuma

Subway, IKEA’nın prestijli mağaza açılışını köfte savaşı ilan ederek gölgede bıraktı. Yaratıcı gerilla pazarlama örneği sunan kampanya, marka cesaretiyle dikkat çekiyor.

Sandviçleri ve yaratıcı pazarlama hamleleriyle bilinen Subway, rakip olmadığı bir markanın en önemli gününe damga vurmayı başardı. IKEA, Londra’nın en işlek alışveriş bölgesi Oxford Street’teki yeni mağazasını açtığında, tüm gözler İsveç merkezli mobilya devinin üzerindeydi. Ancak Subway için bu altın değerinde bir fırsattı. Subway, açılışın tam göbeğinde beklenmedik bir hamleyle “köfte savaşlarını” başlattı.

Saatchi & Saatchi imzalı kampanya kapsamında Subway, IKEA’nın ünlü köftelerini mizahi bir şekilde hedef aldı. Mağaza açılışını bekleyen meraklı kalabalığa ücretsiz Meatbäll Marinara sandviçlerini dağıtan marka, kendi köftelerinin IKEA’nınkilerden iki gram daha ağır olduğunu vurguladı. Ve gerçekten bir kişi, oturup her iki köftenin de ağırlıklarını tarttı.

Subway'den IKEA'nın açılışına "köfteli" müdahale!

IKEA’nın demonte kültürüne gönderme

Subway'den IKEA'nın açılışına "köfteli" müdahale!

Kampanyanın en yaratıcı unsurlarından biri, IKEA’nın ünlü demonte mobilya kılavuzlarına yapılan göndermeydi. Subway, IKEA tarzı montaj talimatları hazırlayarak, bir Subway sandviçinin nasıl köfte köfte inşa edileceğini gösteren şematik çizimler kullandı.

Fabric ve Taylor Herring ajanslarının desteğiyle hayata geçirilen bu gerilla pazarlama hamlesi, IKEA’nın açılış günü spotlightının bir kısmını çalmayı hedefliyordu. Açılışa İsveç Büyükelçisi ve Londra Belediye Başkanı Sadiq Khan’ın da katılması, Subway’in köfte misyonu için ne kadar doğru bir an seçtiğini gösteriyor.

IKEA, eski Topshop binasını şık showroomlar, kompakt iç mekanlar ve İskandinav lezzetleriyle donatırken, Subway kendini esprili ve cesur bir rakip olarak konumlandırdı. Birbirinden tamamen farklı iki marka arasındaki bu kontrast mükemmel bir harmoni yakaladı:

  • IKEA: Şehir minimalizmi ve tasarım odaklı yaşam tarzı sunuyor
  • Subway: Köftelerin sadece yemek değil, aynı zamanda etkili bir pazarlama aracı olabileceğini hatırlatıyor
Bu gönderiyi Instagram'da gör

Subway® UK & Ireland (@subway_ukireland)'in paylaştığı bir gönderi

Pazarlama dersleri: Cesaretin ödülü

Bu kampanyanın başarısı, Subway’in kimliğine sadık kalarak rakip olmadığı bir markayı hedef alabilme cesaretinde yatıyor. Sonuçta her iki marka da kazanan oldu: IKEA, beklenen mağaza açılışı için manşetlere çıkarken, Subway ise bu heyecanın üzerine atlayıp mizahi bir dokunuşla markasına uygun ve ciddi tıklanma oranları yakalayan bir içerik üretmeyi başardı.

IKEA, bebeklerin ilk adımlarının tanığı oluyor

featured ike
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
4 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Mayıs ayında kredi kartlarıyla 1,7 trilyon TL’lik harcama yapıldı
Mayıs ayında kredi kartlarıyla 1,7 trilyon TL’lik harcama yapıldı
EGD 17. Ekonomi Basını Başarı Ödülleri sahiplerini buldu
EGD 17. Ekonomi Basını Başarı Ödülleri sahiplerini buldu
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Haberler
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Haberler
PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Nafizcan Önder
30 Nisan 2025
Trump'ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Haberler
Trump’ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
"LEGO ödeneği" yan hak oldu!
Haberler
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.