Şubat ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Morgan Freeman, Peter Dinklage’e karşı!

PepsiCo’nun bu seneki Super Bowl için hazırladığı “Battle” adlı reklam filmi yılın en çok izlenen reklamlarından biri olacak gibi görünüyor. Zira büyük bütçeyle hazırlanan reklamda Peter Dinklage ve Morgan Freeman gibi iki usta oyuncu rap savaşı yapıyor. Pepsi’nin ABD’deki iki büyük markası olan Doritos ve Mountain Dew için başvurduğu bu cesur hamle izleyicilerden tam not aldı. Game of Thrones’dan tanıdığımız aktör Peter Dinklage ile ünlü rapçi Busta Rhymes’ın Morgan Freeman ve Missy Elliott ile girdiği rap düellosu kısa zaman içinde onlineda 10 milyon görüntülenmeye ulaştı.

https://www.youtube.com/watch?v=4eKYR_iL5eU

Tüm reklamlar deterjan reklamı olsaydı

Deterjan markası Tide’ın Super Bowl LII için yayınladığı son reklam filmi, reklamları tiye alan kurgusuyla bir hayli dikkat çekti. Reklamda ünlü dizi Stranger Things’in sevilen oyuncusu David Harbour, farklı senaryoların içinde bulunarak izleyicileri şaşırtıyor. Önce araba reklamı izlediklerini sanan seyirciler; daha sonra bunun bir alkollü içecek reklamı veya tıraş bıçağı reklamı olabileceğine kanaat getiriyor. En sonunda ise Tide olduğu ortaya çıkıyor. Saatchi&Saatchi imzası taşıyan Tide’ın son kampanyası izleyenleri güldürmeyi fazlasıyla başarıyor.

https://www.youtube.com/watch?v=6gGXnE1Dbh0

Avokadodan ütopya mı olur?

Sağlıklı yaşam furyası özellikle gençler arasında son dönemde popülarite kazanıyor. Avokado yemek de sağlıklı beslenmenin bir parçası. Avocados From Mexico da son kampanyasında lezzetli meyvelerden oluşan bir ütopik cennet yaratmış. GuacWorld adı verilen dünyada herkese yetecek kadar avokado var. Gençler istediği gibi sağlıklı beslenerek hayatını sürdürebilir. Ancak unuttukları bir şey bu ütopyanın çökmesine yol açıyor: Patates cipsi…  Austin merkezli GSD&M reklam ajansının hayata geçirdiği reklam filmi son zamanların en eğlenceli çalışmalarından biri.

https://www.youtube.com/watch?v=ijVLdH5dt-c

27 milyon dolarlık sahte fragman

Avustralya Tanıtım Ajansı Tourism Australia’nın bir aydır gizlilikle yürüttüğü sosyal medya kampanyası, bir döneme damga vurmuş Krokodil Dundee filminin yeniden çekileceğini duyuruyordu. Hatta yeniden çekilecek filmde Margot Robbie ve Russell Crowe’un başrolde olacağı açıklanmış, orijinal filmin hayranlarıysa her yerde tepkilerini dile getirmişti. Ancak Tourism Australia, yayınladığı son fragmanla beraber kampanyanın Avustralya’nın tanıtımı için yapılan sahte bir film fragmanı olduğu açıklandı. 27 milyon dolar harcanan reklam filminde Chris Hemsworth ile Danny McBride’ın yanı sıra “Krokodil Dundee” karakteriyle ünlene Paul Hogan’ın da küçük bir rolü bulunuyor.

Bizimkisi bir robot hikayesi…

Muhasebe yazılımları üreten Intuit’in yeni reklam kampanyası kısa film tadında bir animasyonla hayata geçirilmiş. Başrollerinde mühendis bir kadın ve patronundan gelen dosya yığınları arasından kafasını kaldıramayan bir erkeğin aşk hikayesine yer verilen reklam filminde mühendis kadının, sevdiği çocuğun angaryalarını bitirmek için devasa bir muhasebe robotunu nasıl yaptığı anlatılıyor. Phenomenon reklam ajans tarafından hayata geçirilen film uzunluğuyla da dikkat çekiyor.

Yemeğiniz daha hızlı gelsin diye daha fazla öder misiniz?

ABD’li fast food devi Burger King, son dönemde gündemde olan ağ tarafsızlığı mücadelesini halka anlatabilmek amacıyla bir sosyal sorumluluk kampanyası başlattı. Ağ tarafsızlığına darbe vuracak olan yasanın kabul edilmesi durumunda internetin herkes için eşit hızda olmayacağını anlatmak isteyen Burger King bunu en ünlü ürünü Whooper ile göstermeye çalışıyor. Kasiyerler sipariş ettikleri ürünü daha hızlı almak isteyenlerin daha fazla para ödemesi gerektiğini söyleyince müşteriler durumun “haksızlığının” kısa sürede farkına varıyor. David reklam ajansının hazırladığı reklam filmi eğitici yönüyle de dikkat çekiyor.

adidas’tan bitmeyen reklam! 

adidas Originals’ın “Original is Never Finished” temalı reklam filminde Dua Lipa, Marcelo Vieira, Lu Han, A$AP Ferge ve Nick Young gibi ünlüler yer alıyor. Döngüyü kırma amacıyla, eskinin üzerine yeniyi ekleme fikrini yaratıcılığın bir göstergesi kabul eden ve her kültürün her an değişim içinde olduğunu anlatan filmde karakterler, bir önceki sahneye gönderme yapan ve onun kaldığı yerden devam eden bir senaryoyla kamera karşısına geçti. Sene boyunca çeşitli sahnelerin ekleneceği filmde, eski görüntüler de yeni anlamlar kazanacak. Böylece reklam filmi de son haline doğru evrilecek.

https://www.youtube.com/watch?v=VdRN9gWyJd8

İnsanların sesine kulak verin

The Recording Academy, “Play the City: Long Live Music” adlı yeni kampanyasında dünyanın en itibarlı müzik ödülleri olarak kabul edilen 60’ıncı Grammy Ödülleri’ni ilginç bir şekilde tanıttı. Taksi araçlarına entegre edilen sensörler sayesinde dışarıda hareket eden her şeyi müzik notalarına dönüştüren bir uygulamayla müşteriler yolculuk esnasında dışarıdan geçen insanları müzik olarak dinleme fırsatı buldu. Reklam filminde müşteriler gerçek zamanlı olarak sokaktaki insanların habersizce çıkardığı müzikleri dinlerken birçoğu “İnsanların bu kadar ezgisel olduğunu bilmiyordum” yorumunu yapıyor. TBWA\Chiat\Day Los Angeles, ortak yapımı olan reklam filmi geçtiğimiz ayın en yaratıcı entegre kampanyalarından biri olarak öne çıkıyor.

Zaman yolcusu da olsanız Vegas’ta olan Vegas’ta kalır

ABD’nin ünlü eğlence kenti Las Vegas’ın 2018 tanıtım kampanyası içinde bilim kurgu ögelerini barındırıyor. 19’uncu yüzyıldan bilim adamlarının aralarından seçtiği bir kişiyi insanlık adına 2018’e yollaması ve bu kişinin Las Vegas’ın ortasına düşmesinin konu edindiği reklam kampanyası, “Herkes Vegas’ta bir şekilde eğlenmenin yolunu bulur… Bu bilimsel bir gerçektir” sloganıyla yayınlandı. R&R Partners reklam ajansının Las Vegas Convention and Visitors Authority için hazırladığı filmin yönetmeniyse Roderick Fenske…

Nijeryalı kadınlar Kış Olimpiyatları’na nasıl hazırlandı?

Beats by Dre, kızak (bobsled) kategorisinde tarihte ilk defa Kış Olimpiyatları’na katılma hakkı kazanan Afrika ekibi “Nijerya Kadın Bobsled Takımı” için motivasyon verici bir reklam filmi yayınladı. Güney Kore’nin Pyeongchang kentinde düzenlenen 2018 Kış Olimpiyatları’na hazırlanan Nijeryalı kadınların soğuk hava koşullarında müzik ve doğanın birlikte uyumunu canlandırdıkları reklam filmi ses ekipmanları markası Beats by Dre’nin Above The Noise kampanyasının bir parçası. Reklam filminin yönetmenliğini ise Matt Baron yapmış.

 

 

İLGİLİ HABERLER