18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Uygulama şirketleri için operasyonel büyüme tüyoları
Haberler

Start-up’ların büyümesini hızlandıracak 3 ipucu…

Marketing Türkiye
16 Ocak 2022
3 dk okuma

Uygulama, oyun, start-up dünyasında geçtiğimiz son iki yılda işler iyice kızıştı. Yeni ihtiyaçların ortaya çıkardığı yeni alışkanlıklar, yeni girişimlerin yolunu açtı ya da mevcuttaki start-up’ların büyümesine hız kattı. Uygulamalar milyarlarca insanın dünyayla iletişim şeklini değiştirdi. Türkiye’de insanlar günün yaklaşık beşte birini uygulama kullanarak geçiriyor. Ortalama bir kullanıcının akıllı cihazında 100’ün üzerinde uygulama yer alıyor, ancak bir ayda bunların yalnızca 26’sı kullanılıyor; sıklıkla kullanılan uygulama sayısı ise 5 ile sınırlı. Oyun ve uygulama şirketlerinin bu kullanıcılara ulaşarak gelişmelerinin ve organizasyonel büyüme elde etmelerinin gizli soslarından biri ne olabilir?

Yanıt tabii ki “coaching” yani kurumsal koçluk desteği. Koçluk, bireylerin kendi etkinliklerini geliştirmelerine ve iş hayatındaki motivasyonlarını artırmalarına yardımcı olabilir, aynı zamanda işletmelerin daha kapsamlı kurumsal yetenekler oluşturmasına; doğru ve etkili bir şekilde yapılırsa büyük ekipler arasında daha yüksek performans ve stratejik davranış değişiklikleri geliştirilmesine destek olabilir. İşte özellikle start-up işletmelerde kurumsal büyümenin sürdürülebilir olması adına koçluğun yardımcı olabileceği üç temel alan…

1. Organizasyonunuza yüksek potansiyelli yetenekler kazandırın ve işe yerleştirme sürecini geliştirin

Organizasyonlar, stratejik koçluğu yüksek potansiyelli yetenek gruplarına uygulamak için kritik bir fırsata sahip. Üst düzey liderlik ekipleri gibi yüksek potansiyele sahip kişiler, değişimi yönlendirmede ve yeni fikirleri uygulamada kilit bir rol oynuyor. Bunu göz önünde bulundurarak, 2015 yılında dünyada bir ilki Türkiye’de başlatarak, ortalama 10 dakikada market ürünlerini kullanıcılarla buluşturan Getir, uluslararası alanda büyüdüğü için hızlı işe alım konusu ön plandaydı.

Getir Dijital Pazarlama Müdürü Alper Sezer şöyle açıklıyor, “Bir yandan işimizin yoğunluğu da devam ettiği için bu hızda işe alımı yönetebilecek bir desteğe ihtiyacımız vardı. Günlük iş koşuşturmacasının yanında atladığımız, yeterince önem veremediğimiz noktalar olabiliyordu.” Yetenek edinme sürecini güçlendirmenin yeni bir yolunu bulmaları, dijital pazarlama ekipleri için bir beceri şablonu geliştirmeleri ve işe alım ve yetenek geliştirme süreçlerini gözden geçirmeleri gerekiyordu. Ekip, yeni bir mülakat rehberinden yola çıkarak, işe alım süreci ve beceri geliştirme şablonu oluşturdu.

2. Stratejik işlevsel hedefler tanımlayın ve ekip düzeyinde bir OKR rutini uygulayın

Bir start-up kısa süre içerisinde büyümeye başladığından, bazı temel rutinlere odaklanmak giderek zorlaşıyor. Ekipler büyüyor, liderlik komiteleri büyüyor ve ekipler arasında bir köprü oluşturma ve temel ölçütleri takip etmek için stratejik hedefler belirleme ihtiyacı daha fazla önem kazanıyor.

Bir mobil uygulama geliştiricisi olan Teknasyon, Amerika’dan Asya Pasifik’e kadar okyanusları aşarak 450’den fazla çalışana ulaştığında bu kısımda zorlandı. Yönetim ekibi, iş yoğunluğunun getirdiği sınırlı yönetim kurulu rehberliğiyle çok hızlı büyüdü ve stratejik hedefler konusunda herkesin aynı sayfada kalması zorlaştı. Teknasyon Head of Digital Marketing Erdem Çelik, “Misyonumuzu, vizyonumuzu, iş stratejilerimizi tartışmak ve yönetici ekibimizle birlikte hareket etmek için harekete geçmemiz gerekiyordu. Çeşitli fonksiyonlardan karar verici olan yönetim ekibimiz aynı masa etrafında buluşup amaç, vizyon, iş stratejisi konularında aksiyon odaklı, üst düzey ve yüksek kaliteli bir seri toplantı yaptık,” diyor ve devam ediyor; “Öğrenmek bitmiyor. OKR uygulamamızı oturtmak için yeni yollar, yeni uygulanabilir stratejiler öğrendik.”

3. İnovasyon gücünü kaybetmeden şirket içi kültürel değerleri belirleyin ve benimsenmesi için çalışın

Start-up işletmelerin özü yenilikçi olmaktır. Bir yaratıcı fikir şirketi yaratır ve hikaye burada gelişmeye başlar. Bu işletmelerde önemli olan inovasyon gücünü kaybetmemek ve onu kültürün bir parçası haline getirmek.

Start-up şirketler genellikle kol kola çalışan küçük bir grup insan tarafından yönetildiğinden, onların “kültürü” kurucu ekibin de ilgi alanlarını ve kişiliğini yansıtır. Çoğu durumda, bir startup’taki her çalışan, şirketin genel kültürüne katkıda bulunur. Bir start-up’ın kültürü, işe alma ve terfi, finansal kararlar ve ekip üyelerinin zamanlarını, enerjilerini ve odaklarını nasıl şekillendirdiklerine dair kararlar da dahil olmak üzere organizasyonun yaptığı her şeye yansıyan temel ilkeleri yansıtır.

İnovasyon odaklı bir şirket kültürü oluşturmak için ekip içinde bilginin tüm yönleriyle açık ve akıcı olması gerekiyor. Güven yaratmak için ekip üyelerinin birbirlerinin deneyim ve çabalarına değer vermesi, uyumlu hareket ederek iletişim ve etkileşime açık biçimde yardım kültürünü benimsemeleri önem taşıyor.

Yetenekleri geliştirin, kültürü şekillendirin ve hızlı büyümeye yardımcı olun

Organizasyonel koçluk, hızla büyüyen start-upların, rakamların ötesinde çalışanların yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Dijital pazarlama ekiplerinde en iyi yetenekleri istihdam etme, geliştirme ve elde tutma becerisinden yararlanabilir. Hedefleri ve takip edilen temel başarı metiklerini (OKR) uygulamak için yeni işe alınan B düzeyindeki kişilerin liderlik becerilerini güçlendirebilir, kültürel değerlerinin ve DNA’larının şekillendirilmesini destekleyebilir.

Kaynak: Think with Google

Apple 2021’in en iyi uygulamalarını açıkladı

featured
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dijital çağın sürpriz yumurtası "Blind Box"
Haberler
Dijital çağın sürpriz yumurtası “Blind Box”
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
İşverenlerin yüzde 74'ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Haberler
İşverenlerin yüzde 74’ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Sena Tufan
16 Temmuz 2025
İtalya Cumhuriyet Bayramı İstanbul’da görkemli bir resepsiyonla kutlandı
Haberler
İtalya Cumhuriyet Bayramı İstanbul’da görkemli bir resepsiyonla kutlandı
İrem Alimoğlu
11 Haziran 2025
Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Haberler
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
Marketing Türkiye
10 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.