13 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Starbucks’lara silahla gelmeyin

Marketing Türkiye
18 Eylül 2013
1 dk okuma
Küresel kahve zinciri Starbucks’ın “Kafelerimize silahla gelmeyin” açıklaması ABD’de tartışma yarattı. Açıklamada Starbucks’lara silahla gelmenin “yasak” olduğuna dair açık bir ifade olmaması şirketin hem silah karşıtlarını hem de silahlanma yanlılarını kızdırmamak amacıyla attığı bir adım olarak değerlendirildi. Hürriyet’te yer alan habere göre Starbucks’ın bu hamlesi, kurumun adil ticaret vb. politikalarıyla çizdiği liberal eğilimli şirket portresi nedeniyle “silah kontrolü” savunucularının hedefi oldu. Öte yandan “silah hakkı” savunucuları da şirketin eyaletlerin yasalarına karşı geldiğini öne sürerek açıklamayı eleştirdi. ABD’de birçok eyalet vatandaşlarına ruhsatlı silahlarını yanlarında taşıma izni veriyor ve birçok şirket silahlarla mağazalara giriş izni veriyor. Hafta başında başkent Washington’da bir Donanma tesisinde düzenlenen saldırının ardından ABD’de silah kontrolüyle ilgili tartışmalar yeniden alevlendi. Böyle bir ortamda Starbucks’tan gelen bu karar da tartışmanın ne kadar büyük olduğunun bir işareti olarak yorumlandı.
 
 
 
Starbucks CEO’su Howard Schultz, müşterilerden Starbucks’a gelirken silah getirmemelerini isteme kararının arkasında, silah yanlılarının kafelerde düzenlediği “Starbucks Takdir Günleri”nin olduğunu söyledi. Schultz, son günlerde bu organizasyonların sayısının arttığına dikkat çekerek, “Şirketimizin konuyla ilgili tavrı konusunda yanlış anlaşılmalar meydana geldi ve gösteriler müşterilerimizi rahatsız etti” dedi. Müşterilerinin “silahla gelmeyin” ricasına uymalarını beklediklerini ifade eden Schultz, bununla birlikte silahla geleni de mekandan çıkarmayacaklarını ifade etti. Yarın birçok ABD gazetesinde Schultz’un kamuoyuna yazdığı ve kararı açıklayan bir mektup yer alacak. Mektupta, Schultz’un, “Starbucks Takdir Günleri”yle alakalı olarak, “Açık olalım: Bu organizasyonları kafelerimizde istemiyoruz” diyeceği ancak silah kontrolüyle ilgili meseleyi yasa yapıcılara bırakmak gerektiğini vurgulayacağı öğrenildi. Schultz ayrıca silahları yasaklayıp çalışanlarla müşteriler arasında bir gerginlik yaratmak istemediklerinin de altını çizecek.
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
5 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Haberler
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Sena Tufan
2 Mayıs 2025
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Haberler
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Sena Tufan
22 Nisan 2025
Avrupa'nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Haberler
Avrupa’nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.