24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Starbucks baristaları bahşiş istemiyor
Haberler

Starbucks baristaları ayaklandı: “Bahşiş istemiyoruz”

Gizem Yıldız
12 Aralık 2022
2 dk okuma

Bahşiş tartışmasının iki tarafı var. Bir yanda bahşiş bırakmadığı zaman kendini kötü hissedenler var diğer tarafta işletmelerin adil bir ödeme yapmadığı için oluşan bu boşluğu doldurmak istemeyenler… Starbucks’ın ABD’de benimsediği “zorunlu” bahşiş uygulaması işte bu tartışmayı alevlendirdi. Bahşiş istemeyen baristaların TikTok’ta başlattığı akım ise dikkat çekiyor…

Baristalar neden bahşiş istemiyor?

Starbucks’ın “müşterilerin sevdikleri baristaları takdir etmesinin bir yolu” olarak tanıttığı yeni sistem, kartla ödeme yapan müşterilere ödeme sırasında bahşiş vermek istediği miktarı soracak.

Starbucks, ABD’de başlattığı bu uygulamayla adeta müşterileri bahşiş vermeye “zorluyor”.

Ancak bazı baristalar bu kararı doğru bulmuyor. Zira birçok müşterinin bahşiş kültürünü tam olarak anlamadığını ifade eden kimi baristalar bu kararın sırf bahşiş verdiği için kaba davranma hakkı elde ettiğini düşünen müşterileri artıracağına inanıyorlar ve bahşiş verme baskısı yaratılmasını istemiyor.

@aubreygracep The awkward moment when they can see what you’re tipping #squarereader #tip #tipping #baristatok ♬ original sound – AubreyGrace

@aubreygracep’in paylaştığı videoda müşterinin parmağının önce bahşiş yok butonuna sonra da yüzde 25 bahşişe gittiğini anbean izleyen baristayı görüyoruz. Baristanın elindeki kahve de parmağın hareketine göre yer değiştiriyor. Tüketicinin yaşadığı bahşiş verme baskısını somut bir şekilde ele alan bu video bir TikTok akımı başlattı ve akıma katılanlar “bahşiş verme kültürünün kontrolden çıktığını” dile getirdi.

@yassimodo Replying to @colleenfl i’ve done enough fist-shaking to know it doesn’t work. try being a part of the solution. #love #world #money #freedom #elonmusk #liberation #tips #baristatok ♬ original sound – kalehack

Kahvede 4. dalga heyecanı başladı

2000’li yılların başında tüketicinin hayatında bir devrim yaratan 3. dalga kahve büyük bir heyecanla karşılanmıştı. Çünkü yeni doğan her kahve akımı gibi 3. dalga da bir önceki akıma eleştiri olarak geldi ve pek çok şeyi değiştirdi. Kimi uzmanlar kahve sektöründe devrim yaratan 3. dalganın henüz tamamlanmadığını söylese de 4. dalga çoktan kapıyı çalmaya başladı bile… Ve sektörün önde gelenlerine göre 4. dalga, kahveye dair yeni bir dünya vadediyor… Peki, bu yeni dünyada nasıl bir kahve deneyimi bekliyor tüketicileri? 4. dalga neleri değiştirecek?
Bahşiş kültürü featured Starbucks
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
Haberler
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
İrem Alimoğlu
6 Mart 2025
İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
Haberler
İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok "psikolojik esenlik" bekliyor
Haberler
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor
Sena Tufan
24 Nisan 2025
Bazen huzur bazen mücadele: Tek kişilik yaşamlar!
Haberler
Bazen huzur bazen mücadele: Tek kişilik yaşamlar!
Sena Tufan
30 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.