
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Dijital dünyada güçlü bir varlık oluşturmak artık markalar için yalnızca bir tercih değil, aynı zamanda sürdürülebilir başarının da anahtarı. Hedef kitlelerine ulaşmak, etkili kampanyalar yürütmek ve etkileşimi artırmak isteyen markalar, sosyal medyanın sunduğu olanakları en verimli şekilde kullanmak için yoğun çaba harcıyor. Peki, hangi markalar bu rekabette fark yaratmayı başarıyor? Sosyal medyada gösterdikleri performansla öne çıkan markaları her ay yayımladığı performans sıralamasıyla duyuran SocialBrands, Ağustos ayı sonuçlarıyla tam da bu soruyu yanıtlıyor…
SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle en başarılı markaları belirliyor. Hesaplama algoritmasında takipçi sayısı, takipçi artışı, büyüme oranı, paylaşılan iletiler ve türleri, elde edilen etkileşimler ve türleri, ileti başına etkileşim, hayran sayısına oranla etkileşim, hashtag ve mention kullanımı gibi birçok farklı veri yer alıyor.
Zirvedeki markalar: Aselsan, Baykar ve Roketsan
1-31 Ağustos dönemine ait verilere göre; Aselsan, savunma teknolojilerine dair yaptığı paylaşımlarla tüm sosyal medya kanallarında etkili bir performans sergileyerek zirvede yer aldı.
Baykar, geliştirdiği teknolojiler ve Teknofest kapsamında paylaştığı içeriklerle yüksek etkileşim elde ederek ikinci sıraya yerleşti.
Roketsan ise hem teknolojik başarılarına hem de Teknofest paylaşımlarına odaklanan iletişimiyle SocialBrands Eylül Ayı Top100 Listesi’nin üçüncü sırasında yer buldu.
İşte SocialBrands Eylül Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar

Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 30 Ağustos Zafer Bayramı

30 Ağustos Zafer Bayramı her yıl olduğu gibi bu yıl da markalar tarafından coşkuyla kutlandı.
Zafer Bayramı hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan 7 bine yakın paylaşım 749 binden fazla etkileşim elde etti.
Etstur, 30 Ağustos Zafer Bayramı’na özel hazırladığı filmde tatile çıkan bir ailenin yolculuğunu konu aldı. Tatil yolunda Dumlupınar Şehitliğine uğrayarak bu toprakların öneminin anlatıldığı film izleyenlerin beğenisini kazandı.
Vestel, Atatürk’ün 103 yıl önce Şuhut’tan Kocatepe’ye yürüyüşünden ilhamla “O yürüyüş orada bitmedi” vurgusunu taşıyan ve birçok milli sporcunun başarılarının yer aldığı filmiyle izleyenlerin beğenisini kazandı.
Eti, Zafer Bayramı’na özel hazırladığı filmde Kurtuluş Savaşı’ndan görüntüleri İzmir Marşı eşliğinde izleyicilerle buluşturdu. “İzmir’in dağlarında 103 yıldır çiçekler açıyor” sözleriyle başlayan film sosyal medya kullanıcılarından ilgi gördü.
Araştırmanın Metodolojisi

SocialBrands eylül ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Ağustos döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.