28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
Haberler

Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?

Nafizcan Önder
6 Nisan 2024
3 dk okuma

Türkiye’deki markaların Facebook, X ve Instagram mecralarındaki performansını tamamen istatiksel olarak ölçümleyen SocialBrands, nisan ayı skorlarını açıkladı!

Markalar, sosyal mecralarda sahip oldukları dijital varlıklarını büyüterek rakiplerinden sıyrılmak ve bir adım öne çıkmak için farklı iletişim stratejileri, kampanyalar ve yaratıcı içerikler üretmeye devam ediyor. Peki, binlerce marka hesabının düzenli olarak efor sarf ettiği bu kalabalık dünyada hangi markalar başarılarıyla öne çıkıyor?

BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı performans incelemesiyle markaların sosyal medya performanslarını ölçümleyerek skorları ve sektörel sıralamaları paylaşıyor. Takipçi sayısı, takipçi artışı, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda tamamen veriye dayalı olarak ölçümlenen performans sonuçları, markaların sosyal medyada ne kadar başarılı olduklarını istatiksel olarak ortaya koyuyor.

Zirvede Baykar, Aselsan ve Netflix var!

1-31 Mart döneminin değerlendirildiği SocialBrands Nisan Ayı Top100 Listesi’ne göre sosyal medyanın en başarılı markası ise Baykar oluyor!

Savunma sanayiindeki teknolojisiyle öne çıkan Baykar; Facebook, X ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği başarılı performansla SocialBrands Nisan Ayı Top100 Listesi’nin zirvesinde yer aldı. Teknolojisine dair sık sık güncel paylaşımlarda bulunan Baykar, sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmekte başarılı bir performans sergilemeyi sürdürüyor.

Önde gelen savunma sanayii markalarından bir diğeri olan Aselsan, takipçileriyle güçlü bir iletişim kurmak için sosyal medya platformlarını etkili bir şekilde kullanarak SocialBrands Nisan ayında listesinin ikinci sırasında yer alan marka oldu. SocialBrands Top100 listesinin üçüncü sırasında ise platformundaki içerikler hakkında eğlenceli paylaşımlarıyla öne çıkan Netflix yer aldı.

SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası

Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
SocialBrands Nisan Ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamını incelemek için TIKLAYIN!

Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ve 18 Mart Çanakkale Zaferi

Bu yıl da 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ve 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü markaların gündemindeydi.

8 Mart Dünya Kadınlar Günü hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan markalar tarafından paylaşılan 3 binden fazla içerik toplamda 1 milyon 937 binden fazla etkileşim elde etti.

Boyner Grup her yıl olduğu gibi bu yılda Dünya Kadınlar günü için şiddete karşı çarpıcı bir farkındalık çalışmasına imza attı. Çalışma kapsamında ‘’şiddete sessiz kalmıyoruz’’ mesajıyla yayınlanan 3 film izleyenlerin büyük beğenisini topladı.

Vestel desteklediği spor dallarından jimnastik milli sporcularına yer verdiği reklam filminde “Ofiste, okulda, sokakta, sporda, istediğin yerde öyle bir dur ki duruşun ilham olsun. Kadınlar günün kutlu olsun” mesajını paylaştı.

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü hakkında paylaşılan 7 binden fazla içerik toplamda 999 binden fazla etkileşim elde etti.  

Petrol Ofisi, savaş anında bile Türk ordusunun merhametini Sunay Akın’ın seslendirmesiyle anlatan etkileyici filmiyle büyük beğeni topladı.

Türk Hava Yolları ise ‘’Zafer tek yöne bir biletti, Çanakkale’ye.’’ ifadelerine yer verdiği filmiyle Çanakkale şehitlerini andı.

Araştırmanın Metodolojisi

Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?

SocialBrands Nisan Ayı Top100 Listesi sonuçları için değerlendirme esnasında 51 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 885 bin ileti incelendi. 1-31 Mart döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi. 

araştırma featured
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
4 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
5 Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Güncel Haberler
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Levent Gültekin: "Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!"
Levent Gültekin: “Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!”
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Haberler
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Sena Tufan
2 hafta önce
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Haberler
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Sena Tufan
2 hafta önce
Gençler kaygı, yalnızlık ve “gençliğini yaşayamama” gerçeği ile karşı karşıya
Haberler
Gençler kaygı, yalnızlık ve “gençliğini yaşayamama” gerçeği ile karşı karşıya
Sena Tufan
27 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.