Sosyal medyanın en iyileri burada!

Türkiye’deki tüm marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilerle ölçen ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey 2018 için geri sayım başladı. Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla sürece dahil olduğu, Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle düzenlenen ve Doğan TV’nin iletişim ortaklığında gerçekleşen yarışmada ödüller 26 Nisan’da Raffles İstanbul’da gerçekleşecek törenle sahiplerini bulacak.

Markaların sosyal medya performanslarını istatis­tiksel kriterlere dayandıra­rak titizlikle değerlendiren Türkiye’deki ilk ve tek ya­rışma Social Media Awards Turkey 2018’e sayılı günler kaldı… Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleşen yarış­mada bu yıl Jüri Başkanlığını Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu üstlenecek. Sektörün birbirinden önemli isimlerinden oluşan jüri üyeleri, 1 Nisan 2017-12 Mart 2018 tarihleri arasında dijital ortamda ya­yınlanan en başarılı çalışmaları ödüllendi­recek. Markalar ve ajanslar sene boyunca sosyal medyaya verdikleri emeklerin kar­şılığını 26 Nisan gecesi Raffles İstanbul’da düzenlenecek görkemli bir törenle alacak.

Objektif verilere dayalı ilk sosyal medya yarışması

Reklamverenlerin ve ajansların yıl boyun­ca sosyal medyada imza attıkları başarılı işlerin değerlendirileceği yarışmada ödül­ler, BoomSonar’ın objektif sosyal medya verileri ve jüri değerlendirmesi sonucunda sahiplerini bulacak. Sosyal medyaya emek veren kurum ve ajanslar için teşvik edici ol­mayı amaçlayan Social Media Awards Tur­key 2018, kampanya ve içerik üretimindeki kaliteyi her yıl daha da yukarı çıkarmayı amaçlıyor. Social Media Awards Turkey 2018, yaptıkları proje ve çalışmalarla sos­yal medyada ilham kaynağı olan kişi ve ku­rumları ödüllendirecek.

Deloitte Türkiye, uzmanlığıyla katkıda bulunuyor

Deloitte Türkiye, sosyal medya sektörünün liderlerinin bir araya geldiği, BoomSonar ve Marketing Türkiye tarafından gerçekleş­tirilen Türkiye’nin en büyük sosyal medya ödülleri değerlendirme sürecine uzman­lığıyla dahil oldu… Türk pazarlama sektö­ründe bağımsız bir şirket tarafından destek verilen ilk yarışma olan Social Media Awar­ds Turkey, Deloitte Türkiye’nin desteğiyle verilere dayanan şeffaf yapısını daha da güçlü bir yapıya kavuşturdu.

Duyarlı ve hakkaniyetli bir jüri olacak

Nil_Bağcıoğlu

Nil Bağcıoğlu – Reklamcılar Derneği Başkanı ve Social Media Awards Turkey 2018 Jüri Başkanı

➞ Sosyal medya işleri Türkiye’de yıllardır yapılan pek çok yarışmanın içinde birer kategori olarak değerlendiriyordu. Sosyal medyanın pazarlama için bu kadar önemli bir kanal haline gelmesi onun ayrı, odaklı bir yarışmayı hak ettiğinin önemli bir göstergesi. Bu sebeple de iki yıldır Social Media Awards Turkey’in yapılması bu kanaldaki yaratıcılığı ve etkinliği desteklemek açısından büyük önem taşıyor.

➞ Hakkaniyetli jürilik diye bir durum var. Sonuçların kendilerine şu ya da bu şekilde etki edeceğini düşünerek yapılan değerlendirmeler adil değildir, bu değerlendirmeler de jüri başkanı tarafından fark edilebilir. Ben bu durumların olmaması için gerektiğinde özel uyarılar yaparak sonuçların adil olmasına çalışacağım.

➞ Dijital ajansların performanslarının yaratıcılık ve etkinlik eksenlerinden değerlendirilebildiği tek yarışma olması sebebiyle sektörün kalitesinin artmasına önemli etkisi olacağına inanıyorum.

Sosyal medyadaki en başarılı çalışma ve stratejileri değerlendiren Social Media Awards Turkey’de 2018 yılından itibaren Deloitte’un katma değer sağlayacağı alan­lar şöyle sıralanıyor:

➞ Social Media Awards Turkey organizas­yonu ve kurgusuna görüş, öneri ve katkı sağlamak

➞ Tüm ödüllendirme mekanizmasının ve değerlendirme süreçlerinin, şeffaf ve hesap verilebilir bir şekilde gerçekleşmesi amacı­na uygun olarak gerekli kontrol ve değer­lendirmeleri yapmak ve iyileştirme önerile­rini geliştirmek

➞ Sosyal medyadaki en başarılı kampanya ve projeleri değerlendiren Jüri Ödülleri’n­de jüri üyesi olarak yer almak

➞ Jüri Ödülleri’nin değerlendirme süre­ cinde Jüri Başkanı’na danışmanlık yapmak ve bu süreçte gözlemci görevi yapmak

➞ SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri için hazırlanan SocialBrands Sosyal Medya Marka Endeksi’ne ilişkin veri toplama, algoritmalar ve veri analiz sistematiğini bağımsız bir danış­manlık kuruluşu olarak değerlendirmek

➞ SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri için tüm sektörlerden markaların yıl boyunca sos­yal medya performans sonuçlarının oluşturul­ması aşamasında tüm sürecin içinde yer alarak sürecin güvenirliğini pekiştirmek

Üç temel bölümden oluşuyor

Social Media Awards Turkey 2018, Jüri Ödül­leri, SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Grand Prix olmak üzere üç temel bölümden oluşuyor. Toplam 22 kategoride gerçekleşecek başvuruları kapsamlı kriterlerle değerlendiren Jüri Ödülleri, markaların sosyal medya ve di­jital dünyada gerçekleştirdiği kampanya, proje ve stratejileri inceleyerek en başarılı marka ve ajansları ödüllendiriyor. Başvuruları inceler­ken BoomSonar’ın sağladığı performans veri­lerini de kullanacak olan jüri, tüm kategoriler­de en başarılı üç çalışmayı ödüllendirecek.

En başarılı markalar ödüllendirilecek

SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri 50 farklı sektörde toplam 24 binden fazla sosyal medya hesabının bir yıllık performansını ölçümleye­rek, en başarılı markaları ödüllendiriyor. Ta­mamen veriye dayanan performans ölçümle­meleriyle belirlenen ödüller, BoomSonar’ın sosyal medya marka ölçümleme ve puanla­ma sistemi SocialBrands sıralamalarına da­yanıyor. SocialBrands’in aralarında toplam etkileşim sayısı, hayran sayısı, hayran artışı, performans istikrarı, etkileşimlerin iletilere göre dağılımı, etkileşim oranları, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, sektörel perfor­mans, hashtag ve mention kullanımı ve sayfa bilgileri gibi toplamda otuzdan fazla kriter içe­ren benzersiz algoritmasıyla hazırlanan sırala­ma, tamamen veriye dayalı ve istatistiksel bir ölçümleme sunuyor.

Social Media Awards Turkey 2018’de büyük ödül olan Grand Prix’de ise markaların yıl boyunca performansı iki farklı şekilde değer­lendirilecek. BoomSonar’ın sağladığı objektif sosyal medya verileri ve jürinin tarafsız de­ğerlendirmesi ışığında belirlenecek en başa­rılı marka Social Media Awards Turkey’in en prestijli ödülü olan Grand Prix’i alma hakkını kazanacak.

İşte Social Media Awards Turkey 2018’ın veri analitiği ödülleri kategorisinde sektör bazında ilk 3’te yer alan markaları:

(Liste alfabetik olarak sıralanmıştır. Minimum 50 puana sahip markalar ilk 3’te yer almaktadır.)

AVM: ANKAmall ● Mavibahçe Alışveriş ve Yaşam Merkezi ● TerraCity

Sadakat Kartları: HopiApp

Mağazalar: D&R ● Gratis ● Watsons Türkiye

Zincir Marketler: A101İletisim ● CarrefourSA ● Migros Türkiye

Online Alışveriş: GittiGidiyor ● Trendyol ● Yemeksepeti.com

Teknoloji Marketleri: MediaMarkt Türkiye ● Teknosa

Ev Geliştirme: IKEA ● Koçtaş ● TEKZEN

Ev, Yaşam ve Küçük Ev Aletleri: English Home ● Madame Coco ● Paşabahçe

Mobilya: Enza Home ● Kelebek Mobilya ● Yataş

Özel İlk Orta Eğitim Kurumları: Bilfen Eğitim Kurumları ● Doğa Koleji ● Mektebim

Üniversiteler: Anadolu Üniversitesi ● Boğaziçi Üniversitesi ● Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Yeme-İçme: Bayramefendi Osmanlı Kahvecisi ● Kahve Dünyası ● Starbucks Türkiye

Akaryakıt: Lukoil Türkiye ● Opet

Enerji: İGDAŞ Kurumsal Sayfası ● SOCAR Türkiye

Bankalar: Halkbank: ● Türkiye İş Bankası ● Ziraat Bankası

Kredi Kartları: Maximiles ● Maximum ● Miles&Smiles Kredi Kartı

Online Bankacılık: CEPTETEB ● İşCep ● Enpara.com

Mücevherat ve Aksesuar: Altınbaş ● Atasay ● Zen Pırlanta

Hazır Giyim Markaları: DeFacto ● Mavi ● Penti

Bebek: bebedor ● Uni Baby

Gıda: Saray Bisküvi ● TORKU ● Yayla Bakliyat

İçecek: Coca-Cola ● DİMES Club ● Mahmood Coffee Türkiye

Kişisel Bakım: Avon ● Oriflame ● Yves Rocher Türkiye

Temizlik: Amway Türkiye ● Bingo ● Parex

Holdingler: Koç Holding A.Ş. ● Rönesans Holding ● Sabancı Holding

Kariyer: DenizBank İnsan Kaynakları ● LC Waikiki Kariyer ● TEB Kariyer

Mekan ve Etkinlikler: Akbank Sanat ● İş Sanat ● İstanbul Kültür Sanat Vakfı

Müzeler: Istanbul Modern | Istanbul Museum of Modern Art ● Pera Müzesi-Museum ● Sakıp Sabancı Müzesi

Sinemalar: Başka Sinema ● Cinemaximum

Lastik: Bridgestone Türkiye ● Lassa ● Petlas

Motosiklet: BMW Motorrad Türkiye ● Honda Motosiklet Türkiye ● Yamaha Motor

Otomotiv Üreticileri: Audi Türkiye ● BMW Türkiye ● Mercedes-Benz Türkiye

Otomotiv Yan Sanayi: İnci Akü ● Mutlu Akü ● Yiğit Akü A.Ş.

Servis ve Platformlar: Fenercell ● Selfy ● Vodafone FreeZone

Sağlık Kurumları: Acıbadem Sağlık Grubu ● EMSEY HOSPITAL ● Memorial Sağlık Grubu

Araç Kiralama: Avis Türkiye ● Budget Türkiye ● Garenta

Havalimanları: İGA İstanbul Yeni Havalimanı ● TAV Airports

Havayolları: Atlasglobal ● Pegasus Hava Yolları ● Türk Hava Yolları

Oteller: Çırağan Palace Kempinski Istanbul ● Rixos Sungate ● Titanic Hotels

Tur Şirketleri: Etstur ● Prontotour ● Setur

Telekomünikasyon: Turkcell ● Türk Telekom ● Vodafone Türkiye

Teknoloji Üreticileri: Arçelik ● Samsung ● Uğur Soğutma

Bireysel Emeklilik ve Hayat Sigortaları: Anadolu Hayat Emeklilik ● AvivaSA ● Garanti Emeklilik

Kargo Şirketleri: Aras Kargo ● MNG Kargo ● Yurtiçi Kargo

Sigortacılık: Anadolu Sigorta ● AXA Türkiye ● Sompo Japan Sigorta

Boya: Filli Boya ● Marshall Turkiye ● Polisan Home Cosmetics

Emlak: Hürriyet Emlak ● RE/MAX Türkiye ● Zingat.com

İklimlendirme: Alarko Carrier ● DAIKIN ● Vaillant Türkiye

İnşaat: Ege Yapı ● Nef ● Sinpaş

Seramik: Çanakkale Seramik ● Kale ● VitrA Türkiye

Sosyal medyanın en başarılı çalışma ve stratejilerini değerlendiren Social Media Awards Turkey 2018 ile ilgili detaylı açıklamalara www.socialmediaawardsturkey. com adresinden ulaşabilirsiniz.

Ayrıntılı Bilgi:  0(212) 211 11 12

İLGİLİ HABERLER