18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Haberler

Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!

Nafizcan Önder
5 Ocak 2022
3 dk okuma

Tüm dünyada pandemiyle geçen bir yıl daha sona ererken hayatımıza giren yeni alışkanlıkların etkileri birçok sektörde varlığını sürdürüyor. Markalar ve ajanslar, sosyal medya iletişimlerine yaşanan bu zorunlu değişime ayak uydurarak yön vermeye çalışırken bir yandan da rakipleri arasından sıyrılarak öne çıkmayı hedefliyor. Sadece Türkiye’deki marka hesaplarından günde 23 bin sosyal medya iletisi yayınlanan yoğun iletişim ortamında her marka elinden geleni yapıyor. Peki, hangi markalar tüketiciyle kurdukları iletişimde daha başarılı? Yanıtlar SocialBrands’den geliyor…

Ayın en başarılı markaları; Netflix, English Home ve Baykar

Sosyal medya iletişimindeki başarısını istikrarla sürdüren Netflix, SocialBrands Ocak Ayı Top100 Listesi’nin en başarılı markası olarak zirvedeki yerini korurken; ürünlerine dair tanıtıcı paylaşımları ve takipçileri için düzenlediği kampanyalarla öne çıkan English Home listenin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçteki diğer marka ise savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken Baykar oldu.

İşte SocialBrands Ocak Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar

Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!

Mecra bazında öne çıkan içerikler

1-31 Aralık döneminde SocialBrands değerlendirmesinde yer alan marka içerikleri incelendiğinde Facebook, Twitter ve Instagram’da en yüksek etkileşim alan içerikler; İGA İstanbul Airport, Netflix ve Trendyol tarafından paylaşıldı.

Facebook’ta İGA İstanbul Airport, 8K görüntü kaliteli ve 8D müzik efektli video içeriğiyle 44 Bin beğeni, 1.121 yorum ve 4.460 paylaşım elde etti.

Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!

Twitter’da ise Netflix’in, sevilen dizisi After Life’tan bir kesitle yaptığı “Yaşasın yeni yıl” paylaşımı sosyal medya kullanıcılarının beğenisini toplayarak 27 binin üzerinde beğeni ve 1.361 retweet ile ayın öne çıkan Twitter içeriği oldu.

Yaşasın yeni yıl… pic.twitter.com/5CbApWKzEZ

— Netflix Türkiye (@netflixturkiye) December 30, 2021

Instagram kanalında ise Trendyol yılbaşına özel düzenlediği çekiliş ile 221 bin beğeni ve 664 bin yorum elde ederek Instagram’da öne çıktı. 

View this post on Instagram

A post shared by Trendyol.com (@trendyolcom)

Ayın öne çıkan özel gün iletişimi

Yeni yılın gelişi sosyal medyada yer alan markalar tarafından da coşkuyla iletişime taşındı. Yeni yıl mesajlarının yanı sıra markalar aralık ayında yılbaşına özel kampanyalar düzenleyerek bu kampanyaları sosyal medya hesaplarından tüketicileriyle paylaştılar. Yılbaşı hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 25 bin içerik toplamda 7 milyona yakın etkileşim elde etti.

Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!

Atasay, yılbaşına özel yeni marka yüzü Hande Erçel’in yer aldığı reklam filmiyle sosyal medyada öne çıkarken, Beymen’in yılbaşı konsepti Unboxing 2022 kapsamında sanatçıların 2022 beklentilerine yer verdiği paylaşımları sosyal medyada ilgi gördü. Yurtiçi Kargo ise “2021’de neler yaptık” sorusunun yanıtını verdiği yeni yıl paylaşımıyla dikkat çekti.

Atasay’la Herkes Bir Başka Takılır!

Beymen – Unboxing 2022

Yurtiçi Kargo – “2021’de neler yaptık”

View this post on Instagram

A post shared by Yurtiçi Kargo (@yurticikargo)

Araştırmanın Metodolojisi

SocialBrands ile markalar sosyal medyada harcadıkları eforun karşılığında performanslarını hem kendi sektörleri içerisinde hem de Türkiye’deki tüm markalar arasında değerlendirme fırsatına sahip oluyor. Yapılan incelemede markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları ve büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından inceleniyor.

Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!

SocialBrands Ocak Ayı Top100 Listesi’ni incelemek için tıklayın.

SocialBrands Aralık 2021 – Sosyal medyanın zirvesinde bu ay yeni bir marka var!

featured SocialBrands Sosyal Medya
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Nafizcan Önder
12 Eylül 2025
"Çocuk kozmetik markaları"nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Haberler
“Çocuk kozmetik markaları”nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Sena Tufan
4 hafta önce
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Haberler
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Sena Tufan
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.