25 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Sosyal medyada yönetici-çalışan ilişkisi baskı oluşturur mu?

Marketing Türkiye
21 Ağustos 2013
2 dk okuma

Yapılan araştırmalar, Türklerin sosyal ağlarda ziyaretçi başına 8,6 saat geçirdiğini gösteriyor. Bu yoğun kullanım sonucunda, kaçınılmaz şekilde yöneticiler sosyal ağlarda çalışanların karşısına çıkıyor. Yenibiris.com’un yeni bir anketine göre, çalışanların çoğu sosyal ağlarda yöneticisiyle arkadaş olmuş ya da onu takip eder durumda. Ancak bu durum zaman zaman çalışanda baskı oluşturabiliyor.

Yurtdışından örnekler buna somut deliller sunuyor. Japonya’da çalışanlar yöneticilerini takip etmek için baskı altında kaldıklarını söylüyor. Ülkenin önde gelen gazetelerinden Yomiuri’nin haberine göre çalışanlar, üst düzey yöneticilerinin sosyal medya baskısı altında. İnternet araştırma şirketlerinden Macromill’in geçen şubat ayında 500 Facebook kullanıcısı arasında yaptığı bir araştırmaya göre, bu kişilerin yüzde 42′si üst düzey isimlerin arkadaşlık teklifinden rahatsızlık duyuyor. Kadın çalışanlar arasında bu oran yüzde 54′e çıkıyor. Ayrıca habere göre, Yokohoma’daki bir şirkette yarı zamanlı olarak çalışan bir kişi, yöneticisinden “Facebook kullanıyor musun? Bana arkadaşlık teklifi gönder” şeklinde bir mesaj aldı. İstemeyerek de olsa bu isteği kabul eden çalışan daha sonra yöneticisinden “gönderilerini beğenmesi” yönünde bir mesaj daha aldı. Gazeteye konuşan çalışan, “İşyerinde olmadığım zamanlarda yöneticimi düşünmek istemiyorum” şeklinde görüş belirtti. Aynı baskıya maruz kalan başka bir kişi de, “Yöneticimi Facebook listesinden çıkarsam işyerindeki ilişkilerim bozulacak. Başka seçeneğim olmadığı için gönderilerini beğenmek durumunda kalıyorum” diye konuştu.

Yenibiris.com üyeleri arasında e-posta yoluyla yapılan bir dizi anketle çalışanlara, yöneticilerini sosyal ağlarda takip edip etmedikleri ve bunun nedenleri soruldu. Sonuçlara göre, katılımcıların yaklaşık yüzde 72’si yöneticisiyle sosyal ağlar üzerinde arkadaş olmuş ya da onu takip ediyor. Çalışanların yüzde 58’i arkadaşlık talebinin yöneticisinden geldiğini söylüyor. Yöneticiyle bağlantı kurma nedeninin başında ise “fikirlerini/paylaşımlarını merak etme” var. Yüzde 12’si ise yöneticinin ısrarı üzerine takibe başlamış. Katılımcıların yüzde 40’ı, yöneticisini sosyal ağlarda sadece sessizce takip ettiğini, paylaşımları hakkında fikir yürütmediğini söylüyor. Yöneticisinin ısrarı üzerine onu ekleyen/takip eden çalışanlardan birkaç yorum şöyle:

Oyun istekleri yüzünden iş yapamadım
Özel bir şirkette kurumsal iletişim departmanında çalışan Z.C. (23) yöneticisinden gelen oyun istekleri yüzünden kendini baskı altında hissettiğini söylüyor. “Ondan gelen her şeyi kabul etmek zorundaymışım gibi geliyor. Hatta mesai saatlerinde beni arayıp ‘isteği kabul eder misin?’ dediği bile oluyor. Aramız kötü olmasın diye kabul ediyorum” diyor.

İstediğimi paylaşamıyorum
Pazarlama departmanında çalışan A.H. (31) ise ekleme talebinin yöneticisinden geldiğini söylüyor ve “Arkadaş listemde olduğu için paylaşımlarımda kendimi rahat hissetmiyorum” diyor. Onun paylaşımlarını ve özel hayatına dair fotoğraflarını gördükten sonra yöneticisine farklı baktığını söyleyen A.H. şunları söylüyor: “Aramızdaki kurumsal bağ bozulmuş gibi geliyor.”

Onun beğeneceği şeyler paylaşıyorum
Bir şirkette stajyer olarak çalışan B.Ç. (20) yöneticisiyle Twitter’dan birbirlerini takip ettiği için paylaşımlarını rahatça yapamadığını, hatta yöneticisinin düşünceleri doğrultusunda paylaşımlarda bulunduğunu belirtiyor. “Yanlış anlaşılmaktan ve eleştirilmekten korktuğum için Twitter’da düşüncelerimi yansıtamıyorum, yöneticim olduğu için takipten de çıkamıyorum” diyor.

1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Portakal Çiçeği Karnavalı kebap yemenin de çiçek koklamanın da ötesinde…
Haberler
Portakal Çiçeği Karnavalı kebap yemenin de çiçek koklamanın da ötesinde…
Günseli ÖZEN
4 hafta önce
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
Haberler
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Haberler
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Advertorial
1 hafta önce
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
Haberler
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.