15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyayı en başarılı kullanan markalar hangileri?
Haberler

Sosyal medyayı en başarılı kullanan markalar hangileri?

Nafizcan Önder
5 Kasım 2021
3 dk okuma

Markalar, gelenekselden dijital kanallara yönelen tüketicilerle buluşma hedeflerinde sosyal medyanın öneminin artık farkında! Bu doğrultuda sosyal medya için sürekli daha fazla zaman ve bütçe ayırıyor. Peki, sosyal medyaya verilen bu emeğin meyvelerini en çok hangi markalar topluyor? Yanıtlar SocialBrands’ten geliyor…

Markaların sosyal medya performanslarını tamamen istatistiksel parametrelere dayalı verilerle ölçümleyen SocialBrands, 1-31 Ekim döneminde sosyal medyayı en başarılı şekilde kullanan markaları açıkladı! Sosyal medya iletişimindeki başarısını istikrarla sürdüren Netflix, SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’nin en başarılı markası olarak zirvedeki yerini korurken; savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken Baykar Savunma, listenin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçteki diğer marka ise ürünlerine dair tanıtıcı paylaşımları ve takipçileri için düzenlediği kampanyalarla öne çıkan English Home oldu.

İşte SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’nin zirvesindeki markalar!

  1. Netflix
  2. Baykar Savunma
  3. English Home
  4. nef
  5. Kelebek Mobilya
  6. İGA İstanbul Airport
  7. Sabancı Holding
  8. Madame Coco
  9. Petrol Ofisi
  10. DOĞTAŞ

Mecra bazında öne çıkan içerikler

1-31 Ekim döneminde SocialBrands değerlendirmesinde yer alan marka içerikleri incelendiğinde Facebook, Twitter ve Instagram’da en yüksek etkileşim alan içerikler Sabancı Holding, Netflix ve Trendyol tarafından paylaşıldı.

Facebook’ta Sabancı Holding’in 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için paylaştığı video içeriği 61 Bin beğeni, 1.800 yorum ve 7.000 paylaşım elde etti.

Sosyal medyayı en başarılı kullanan markalar hangileri?

Twitter’da ise Netflix Türkiye’nin Harry Potter hakkında yaptığı ilginç paylaşım sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini görerek 25 binin üzerinde beğeni ve 1.300 retweet ile ayın öne çıkan Twitter içeriği oldu.  

┏┓
┃┃╱╲ Hava kapalı
┃╱╱╲╲ olduğu
╱╱╭╮╲╲ için
▔▏┗┛▕▔ bu evde
╱▔▔▔▔▔▔▔▔▔▔╲
╱ Harry Potter izleniyor. ╲
╱╱┏┳┓╭╮┏┳┓ ╲╲
▔▏┗┻┛┃┃┗┻┛▕▔

— Netflix Türkiye (@netflixturkiye) October 28, 2021

Instagram kanalında ise Trendyol ve Danla Bilic iş birliği, 337.632 beğenmeyle Instagram’ın öne çıkan içeriği oldu. 

View this post on Instagram

A post shared by Danla (@danlabilic)

Ayın öne çıkan özel gün iletişimi

Cumhuriyetin ilan edilişinin 98. yılı markalar tarafından sosyal medyada coşkuyla kutlandı. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 15 bin içerik toplamda 3 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.

Sosyal medyayı en başarılı kullanan markalar hangileri?

Sabancı Holding ülke genelinde uyguladığı proje görüntülerinden oluşan “Cumhuriyet Seferberliği” reklam filmiyle Facebook, Twitter ve Instagram kanallarında toplam 167 binin üzerinde etkileşim elde etti. ING Bank, “29 Ekim hangi güne denk geliyor?” sorusuna farklı bir yanıt vererek sosyal medya kullanıcılarının yoğun beğenisini topladı. İlgili paylaşım toplamda 97 bini aşkın etkileşim kazandı.

Ayrıca İGA İstanbul Airport, Denizbank ve NG Kütahya Seramik tarafından 29 Ekim’e özel hazırlanan içerikler de elde ettikleri yüksek etkileşimlerle öne çıkan içerikler arasında yer aldı.

Araştırmanın Metodolojisi

Sosyal medyayı en başarılı kullanan markalar hangileri?

Web ve Sosyal medya Takip, Raporlama, Analiz ve Akıllı İş Platformu BoomSonar Suite tarafından sunulan SocialBrands her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirip sonuçları kamuoyuyla paylaşıyor. Dijitaldeki yoğun iletişim ortamında markaların sosyal medya performansları; hayran sayısı, hayran artışı, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda tamamen veriye dayalı olarak ölçümleniyor.

SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’ni incelemek için tıklayın.

Social Brands Ekim – Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?

featured social brands
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
Haberler
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İrem Alimoğlu
1 gün önce
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
Haberler
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
İrem Alimoğlu
6 Eylül 2025
Yepyeni bir kahve deneyimi: Ice Break
Haberler
Yepyeni bir kahve deneyimi: Ice Break
Advertorial
26 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.