TikTok LinkedIn’e rakip geliyor
Dans, müzik, dublaj, komedi ve şaşırtıcı akımlar… Kendine özgü ekosistemiyle kitleleri bir araya getiren TikTok, şimdi listeye özgeçmiş videolarını da ekleyecek gibi görünüyor. Özellikle gençler arasında popülerleşen sosyal mecra, kullanıcılarının videolu özgeçmişleriyle doğrudan şirketlere başvurmasına olanak tanıyan bir programı test etmeye başladı.
TikTok Resumes isimli programa Target, Chipotle, Shopify, Meredith, WWE ve NASCAR’ın da aralarında bulunduğu 30’dan fazla şirket dahil oldu. 31 Temmuz’a kadar devam edecek olan pilot program daha çok giriş ve orta düzey pozisyonlarda iş arayan gençleri hedefliyor.
TikTok’tan iş başvurusu yapmak
TikTok Resumes sayesinde iş arayanlar, yaratıcı bir özgeçmiş videosu oluşturarak uygulama aracılığıyla bunu işverenlere direkt olarak gönderebiliyor.
Şu anda listelenen işlerden bazıları, markalar için TikTok içerikleri oluşturmakla alakalı. Örnek vermek gerekirse, Alo Yoga, marka için bir TikTok stratejisi geliştirecek ve influencer’larla iş birlikleri yapacak bir sosyal medya yöneticisi arıyor. Bunun için de TikTok üzerinden başvuran adayların gönderdiği yaratıcı videoları incelemekten daha mantıklısı olamaz. Alo Yoga dışında, Detroit Pistons ve Allrecipes gibi markalar da video yapımcısı veya sunucu gibi pozisyonlarda işe alım yapacak.
Target, Chipotle, Sweetgreen ve Great Clips gibi şirketler de platformu, mağazalarda ve depolarda çalışacak giriş ve orta düzey çalışanları bulmak için kullanıyor. Programda birtakım kurumsal roller bulmak da mümkün. Shopify, veri mühendisi gibi üst düzey bir pozisyonda işe alım yapıyor.
Pilot uygulama geçici olsa da, TikTok, etkisini artırmak için profesyonel içerik oluşturuculardan oluşan bir ekosistemi markalarla buluşturmayı hedefliyor. TikTok, Z kuşağını istihdam etmek isteyen şirketlerle, tam zamanlı bir iş arayan usta ve etkili içerik oluşturucular arasında bir köprü oluyor.
TikTok Resumes 7-31 Temmuz tarihleri arasında gönderimlere açık olacak. Ayrıca, “Ben özgeçmişimi bir videoya sığdıramam,” diyenler için, TikTok üç dakikalık videoları da kabul ediyor.
“TikTok Şeffaflık Raporu’na ABD damga vurdu!” haberini okumak için tıklayın!