Sosyal medya pazarlamasında yapılan hatalara markalardan 7 örnek

 

Sosyal medya pazarlaması ücretsiz promosyon sağlamak ve trendlerden yola çıkarak akılda kalıcı gönderiler yaratmak en etkili araçlardan biri.

Ne yazık ki bazı şirketler bu avantajlardan yararlanmaya çalıştıklarında, yaptıkları hatalar yüzünden akıllara iyi düşünülmemiş, duygusuz ve bazen de saldırgan kampanyalarla kazındılar.

Bunlardan 7’si ise şöyle;

1-McDonald’s

Bir twitter trendi yaratma amacıyla girdikleri yolda McDonalds, müşterileriyle #meetthefarmers ve #mcdstories hashtagleriyle iletişime geçmeyi denedi. Ancak müşterilerinin negatif deneyimlerini #mcdstories altında paylaşmalarıyla bu pazarlama stratejisi fast food devinin elinde patladı. Bu hikayeler sırf negatiflikle sınırlı kalmayıp fast food kabusu denilebilecek paylaşımlar aldı. McDonald’s bu stratejinin iyi bir fikir olmadığını yayınladıkları tweet ile kabul ettiler; “#mcdstories planlandığı gibi gitmedi.”

2-American Rifleman

National Rifle Association (Ulusal Tüfek Birliği) himayesi altında çıkan bir gazete olan American Rifleman’in başına gelen yanlış karar vermekten değil, yanlış zamanda harekete geçmekten kaynaklandı. Aurora sinema katliamı sırasında silah kullanımını destekleyen bir tweet atmaları, o tweet’in birkaç saat, hesabın da bir günün ardından silinmesiyle sonuçlandı.

3-American Apparel

Giyim markası Kasırga Sandy’nin varlığını bir fırsat olarak değerlendirmeye karar verdi. 36 saat boyunca mağazalarındaki her ürünü %20 indirimle satışa sunan American Apparel, bu kasırga boyunca “sıkılan” herkesi alışverişe davet etti.

4-Spearmint Rhino

Bir striptiz kulübü zinciri olan Spearmin Rhino Facebook hesaplarından çalışanlarından birinin bebeklik resmini paylaşıp takipçilerinden onun hangi çalışanları olduğunu tahmin etmelerini istedi. Buraya kadar tedirgin edici olan bu gönderinin, resimdeki bebeğin gönderinin yayınlandığı tarihte 15 yaşında olması, listemizin en büyük hatalarından birini yapmalarına neden oldu.

5-HMV

Eğlence mağazası HMV Twitter hesabının kontrolünü toplu bir işten çıkarma süresince işten çıkarılan (ve hesabın şifresine sahip olan) bir çalışanın bütün olayı canlı olarak bildirmesiyle kaybetti. Tweetler arasında “60’tan fazlamız bir anda işten çıkartılıyor! Sadık, işini seven çalışanların toplu katliamı!” gibileri de olup, olayın kendisi kendi hashtagini de hak etti; #hmvXFactorFiring.

6-J.P. Morgan

J.P. Morgan naiflikle online bir soru cevap etkinliği sunmanın anlamlı olduğunu düşündü. Bunu yaparken internetin affedici bir platform olmadığını unuttu… Şirket 6 saat boyunca tabiri caizse tacize uğradı. Sorulan sorular arasında “Hepiniz ne zaman hapse gideceksiniz?”, “Kıtadan kovulmadan önce daha ne kadar sınırları zorlayacaksınız?” vardı.

7-Epicurious

Yemek sitesi Epicurious Boston Maratonu patlamasını bir ürünlerinin promosyonunu yapmak için kullanmayı anlamlı buldu. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, insanlar Twitter’da markayı taşladılar.

 

Kaynak: business2community.com

İLGİLİ HABERLER