Son iki haftada “Palm yağı” ile en çok o markalar anıldı…
Nutella ile patlak veren Palm yağı skandalı yaklaşık iki haftadır sosyal medyanın gündemini meşgul ediyor. Tartışma çerçevesinde oklar Nutella’nın üreticisi Ferrero’ya döndürülse de, kanserojen olduğu iddia edilen palm yağının aslında marketlerde satılan birçok ürünün içinde olduğu ortaya çıktı. Bu tartışmalar sürerken Ferrero yönetimi, yaptığı basın açıklamasında, “Nutella’nın dünyanın hiçbir yerinde raflardan kalkmayacağını” üzerine basarak belirtti. Ayrıca EFSA (Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi) da bu yağların kullanıldığı ürünlerin tüketilmesine son verilmesi yönünde bir uyarıda bulunmadı ve risklerin belirlenmesine yönelik çalışmaların devam etmesi gerektiğini söyledi. Palm yağı bu iki hafta içinde Ferrero dışında, Unilever, Nestlé, Ülker, Eti, Torku, McDonald’s, Burger King, Saray, Şölen’in de içinde olduğu markalarla da anıldı.
Gündemden yola çıkarak boomsonar, Marketing Türkiye için 10-20 Ocak arasında web ve sosyal medya mecralarını ( Web, Twitter, Facebook, Google + ) analiz ederek “palm yağı”yla birlikte kullanılan kelimeleri belirledi. Analize göre;
- “Palm yağı” ile 8,2 milyon tahmini Twitter erişimi sağlandı.
- “Nutella” kelimesi bu tarihler arasında 4 bin 141 kez,
- “Kanserojen” kelimesi bin 776 kez,
- “Faruk Çelik” kelimeleri bin 144 kez,
- “Sağlık Bakanı” kelimeleri 797 kez,
- “Ülker” 746 kez tweetlendi.
- “Palm yağı” en çok 17-19 Ocak tarihleri arasında konuşuldu.
- “Palm yağı”nı yüzde 64 erkekler, yüzde 36 kadınlar konuştu.
Bunların dışında “Palm yağı” ile birlikte kullanılan kelimeler şöyle oldu:
- “Canan Karatay” 438 kez
- “Yemeyin” 608 kez
- “Yedirmeyin” 580 kez
- “Evlatlarınızı düşünüyorsanız” 572 kez
- “Faruk Çelik” 507 kez
- “Eyupsabriefendi” 573 kez
- “Zararlı” 375 kez
- “McDonald’s” 359 kez
- “Malezya” 282 kez
- “Çikolata” 270 kez
- “Torku” 258 kez
- “Endonezya” 247 kez
- “Kinder” 187 kez
- “Fındık” 176 kez
- “Bisküvi” 173 kez