Twitter kullanıcılarının bilgileri satıldı! | Son 24 saatin gündemi
WhatsApp mesajını silmek için artık 2 günden fazla zamanınız var
WhatsApp, mesajı karşı taraftan silme süresini uzattı. 2017 yılında kullanıma sunulan “Herkesten Sil” özelliği, çok sınırlı bir süreyi destekliyordu. Bu özelliği kullanabilmek için tanınan süre 2,5 güne çıkarıldı.
WhatsApp üzerinden gönderilen bir mesaj, yaklaşık 5 yıldır karşı taraftan silinebiliyor. Bunun için uygulamanı tanıdığı süre şimdiye kadar 1 saat 8 dakika 16 saniyeyle sınırlıydı. Bugün bu konuda daha önce testleri yapılan bir adım atıldı ve bu kısa sayılan eski süre tam 2 gün 12 saat seviyesine çıkarıldı. Yani artık atılan bir mesaj karşı taraftan 2 gün 12 saat içerisinde rahatlıkla silinebilecek. Gizlilik ve güvenlik adına güzel görünen bu yeni süre, önümüzdeki saatlerde iOS ve Android özelinde herkes için aktif edilecek.
Twitter kullanıcılarının bilgileri satıldı!
Twitter, kullanıcıları etkileyen yeni güvenlik açığı keşfetti. Şirket tarafından doğrulanan yeni ihlal, hackerların hesap bilgilerine kolayca erişimesini sağlıyor. Yeni açık sayesinde bilgisayar korsanları, e-posta adresinin veya telefon numarasının ilişkili olduğu hesapları bulabiliyor.
Sosyal medya devi tarafından geçtiğimiz hafta paylaşılan bir rapor, bilgisayar korsanlarının yararlandığı yeni güvenlik sızıntısını ortaya çıkardı. Güvenlik ihlalinin geçtiğimiz yılın Haziran ayında uygulanan bir güncellemeden kaynaklandığı belirtildi. İhlal, 2022’nin Ocak ayına kadar fark edilmedi.
Twitter, kullanıcı verilerinin ihlal edildiğini doğrulamış olsa da, ne kadar kullanıcının etkilendiğinden bahsetmedi. Güvenlik araştırmacılarının iddiasına göre, hackerlar en az 5,4 milyon kullanıcıdan oluşan bir veritabanı hazırladı ve 300 bin dolar karşılığında sattı.
Şirketten gelen açıklamada, “Güvenlik açığının bir sonucu olarak, birisi Twitter sistemlerine bir e-posta adresi veya telefon numarası gönderirse, Twitter sistemleri kişiye gönderilen e-posta adreslerinin veya telefon numarasının hangi Twitter hesabıyla ilişkili olduğunu gösterir” denildi.
Sosyal medya devi, verileri ortaya çıkan hesapların bilgilendirileceğini söyledi, fakat potansiyel olarak ne kadar kişinin etkilendiği belirsiz. Şirket, iki faktörlü kimlik doğrulamayı aktifleştirmeyi ve ikinci bir e-posta adresi veya telefon numarası eklemeyi öneriyor.
Yemeksepeti Jet Ski ile teslimat yapmaya başladı
Yemeksepeti, Marmaris koylarında bulunan teknelere, bölgedeki üye restoranlardan Jet Ski ile teslimat hizmetine başladı.
Bölge restoranların menülerinde yer alan yemekleri Marmaris koylarının açıklarında bulunan teknelere ulaştırmaya başlayan Yemeksepeti Jet Ski’leri, yaz sezonu boyunca bu ayrıcalıklı hizmeti sunmaya devam edecek.
Sezon boyunca Marmaris, Adaköy, Keçi Adası, Bedir Adası ve Karga Adası koylarına Jet Ski ile sipariş teslimatı yapılacak. Teknelerin adres tanımlaması ise GPS konumuna göre uygulama tarafından algılanacak.
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
Zincir marketler, fiyat-performans ve ürün çeşitliliği konusunda müşterilere en iyi seçeneği sunabilmek için çetin bir rekabet döngüsü içindeler. Bu döngünün en kuvvetli çarkını ise şüphesiz haftalık kataloglarla yer alan ve bir seferliğine satışa çıkan ürünler oluşturuyor. Geçtiğimiz günlerde A101’in tekne satışa çıkarması oldukça ilginç karşılandı… Kimileri bu duruma tepki gösterirken kimileri mizah malzemesi yaptı… Öyle ki bir sosyal medya kullanıcısının “BİM’e de psikolog gelmiş diyerek” yaptığı şaka kafaları karıştırdı…
Bir sosyal medya kullanıcısı, 12 Ağustos’ta BİM’e psikolog geleceğini söyledi ve bununla ilgili bir BİM katalog sayfası paylaştı. Sayfa bisikleti vantilatör gibi ürünlerin yanında yer alan psikolog görselinin altına “seans başı 199,90” notu düşüldü. İlk başlarda pek de dikkat çekmeyen bu paylaşım saatler içinde viral oldu ve pek çok kullanıcı A101’in tekne satmasının ardından bu ilanı da ciddiye aldı. BİM konuyla ilgili henüz bir açıklama yapmadı ancak sosyal medya hem bu ilanı ciddiye alanların hem de ciddiye almış gibi yapıp mizah yapanların paylaşımlarıyla aldı başını gitti… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Manchester City taraftarlarını “akıllı atkı” ile tanıyacak…
İngiliz futbol kulübü Manchester City, taraftarlarının biyometrik bilgilerini de takip etmek için harekete geçti. Kulüp, “dünyanın en güzel oyununun kalbindeki duyguyu daha iyi anlamak” için biyosensöre sahip, bağlantılı bir “akıllı atkı “üretmek için Cisco ile ortaklık kurdu.
Connected Scarf (Bağlantılı Atkı), temel olarak bir EmotiBit sensörüne sahip. Manchester City’nin ürün sitesine göre ayrıca, bir PPG sensörü, ivmeölçer, sıcaklık sensörü ve bir elektrodermal aktivite (EDA) sensörüne de sahip. Bu sensör, stres seviyenizi belirlemek için cildinizdeki terdeki çok küçük değişiklikleri ölçerek çalışıyor ve bu da duygusal durumunuzu takip etmenize yardımcı olabiliyor.
Kulübün resmi açıklamasına göre bu yeni çalışma, “gelecekte daha küratörlü, özelleştirilmiş deneyimler şekillendirmeyi” ve “ortak tutkuyla bir çalışma olarak hizmet etmeyi” amaçlıyor. Atkı, şu anda sınırlı bir pilot programın parçası ve seçilen taraftarlar atkıyı takabiliyor. Kulüp, atkının önümüzdeki sezondan itibaren dünya çapındaki Manchester City hayranlarına sunulacağını söylüyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Latif Şimşek |
2 | Cemal Enginyurt |
3 | Türk’e Türk |
4 | Mehmet Ali Çelebi |
5 | #GazaUnderAttack |
6 | #ODTÜ |
7 | Cenk |
8 | Ghezzal |
9 | Kayseri |
10 | Maxi Gomez |