Şok’un marka konseptini Seda Sayan ve annesi anlatacak
Şok Market Genel Müdürü Mustafa Altındağ, 2012 yılında 1.5 milyar, 2015’te 5 milyar TL ciro hedeflediklerini belirterek, markalı ürünlerden oluşan yeni Şok konseptinin reklamlarında Seda Sayan ve annesinin rol alacağını söyledi. Şok Market Genel Müdürü Mustafa Altındağ, 2011 yılında 1.1 milyar TL olan ciroyu, 2012’de 1.5 milyar TL, 2015’te 5 milyar TL liraya çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. 2011’in ağustos ayında Yıldız Holding şirketlerinden Gözde Girişim liderliğinde satın alınan Şok Market’in, 2015 yılı sonunda market sayısını 2 bin 500’e çıkaracağını kaydeden Altındağ, Şok’un yeni konseptinin, Seda Sayan ve annesi Ayşe Gürsaçar ile tanıtılacağını belirterek, mağazalarda satılan ürünlerin yüzde 75 – 80’inin lider ve takip eden markalı ürünlerden oluşacağını söyledi.
Şok’un, yenilenen ‘markalı ürün’ konseptinin tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında konuşan Altındağ, 2011 yılı sonunda 4 bin 500 olan çalışan sayısını 12 bin 500’e çıkarmayı ve perakende pazarından yüzde 5 pay almayı hedeflediklerini söyledi. Altındağ, 2012’de 250 yeni mağaza açarak, bazı verimsiz mağazaların kapatılacağını, yılsonu itibariyle 1400 mağazaya ulaşılacağını ifade etti. Altındağ, “Müşteri sayısını 11 milyondan 15 milyona çıkartacağız. 2012 yılında 1800 yeni istihdam sağlanacak” dedi. Altındağ, Avrupa ve Türkiye’deki indirim marketlerinin pazar payını değerlendirdi. Avrupa perakende pazarına bakıldığında indirim marketlerinin son 10 yılda ciro bazında yüzde 70’ler civarında büyüdüğünü ve pazar paylarını yüzde 20’lere ulaştırdığını gördükleri bilgisini veren Altındağ, Türkiye’deki trendin de benzer yönde ilerlediğini kaydetti. Altındağ, geçtiğimiz yıl Şok’un satın alımından önce KMG Ipsos şirketine yaptırılan araştırmada, her 100 kişiden 88’inin indirim marketlerine en az bir kez uğradığının tespit edildiğini bildirdi. İndirim marketleri pazarının 2009 – 2010 Mayıs döneminde yüzde 9.5 büyüyerek perakende pazarındaki payını yüzde 12.6’ya ulaştırdığına işaret eden Altındağ, yine aynı dönemde indirim marketlerinde bir yılda harcanan tutar yüzde 15’e yakın artarak 334 TL’den 384 TL’ye ulaştığını, bu trendin hızlanarak devam edeceğini öngördüklerini söyledi.
Güncel Haberler