Social Media Awards Turkey 2018’de Jüri Ön Elemeleri başladı
Türkiye’deki tüm marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilerle ölçen ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey 2018 için hazırlıklar devam ediyor. Doğan TV’nin iletişim ortaklığında gerçekleşen, Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle düzenlenen ve Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla sürece dahil olduğu yarışmada ödüller 26 Nisan’da Raffles İstanbul’da gerçekleşecek törenle sahiplerini bulacak. Bu sene ikincisi düzenlenen Social Media Awards Turkey 2018’de Jüri Ön Elemeleri başladı.
Markaların sosyal medya performanslarını istatistiksel kriterlere dayandırarak titizlikle değerlendiren Türkiye’deki ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey 2018’a sayılı günler kaldı… Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleşen yarışmada bu yıl Jüri Başkanlığını Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu üstlenecek. Sektörün birbirinden önemli isimlerinden oluşan jüri üyeleri dijital ortamda yayınlanan en başarılı çalışmaları ödüllendirecek. Markalar ve ajanslar sene boyunca sosyal medyaya verdikleri emeklerin karşılıklarını 26 Nisan gecesi Raffles İstanbul’da düzenlenecek görkemli bir törenle alacak.
Objektif verilere dayalı ilk sosyal medya yarışması
Reklamverenlerin ve ajansların yıl boyunca sosyal medyada imza attıkları başarılı işlerin değerlendirileceği yarışmada ödüller, BoomSonar’ın objektif sosyal medya verileri ve jüri değerlendirmesi sonucunda sahiplerini bulacak. Sosyal medyaya emek veren kurum ve ajanslar için teşvik edici olmayı amaçlayan Social Media Awards Turkey 2018 Ödülleri, kampanya ve içerik üretimindeki kaliteyi her yıl daha da yukarı çıkarmayı amaçlıyor. Social Media Awards Turkey 2018, yaptıkları proje ve çalışmalarla sosyal medyada ilham kaynağı olan kişi ve kurumları ödüllendirecek.
Social Media Awards Turkey 2018’de başkanlığını Nil Bağcıoğlu’nun yaptığı Jüri öncelikle Ön Eleme esnasında tüm başvuruları online olarak inceleyecek. İkinci aşamada Jüri bu kez kazananları belirlemek üzere toplanacak. Her iki aşamada da Jüri üyeleri çalıştıkları kurumların ve bağlı bulundukları grup şirketlerinin başvurularına puan veremiyor.
Her kategoride en yüksek puanı alan ilk üç proje/çalışma Altın, Gümüş ve Bronz ödül kazanacak.
Üç temel bölümden oluşuyor
Social Media Awards Turkey 2018, Jüri Ödülleri, SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Grand Prix olmak üzere üç temel bölümden oluşuyor. Toplam 22 kategoride gerçekleşecek başvuruları kapsamlı kriterlerle değerlendiren Jüri Ödülleri, markaların sosyal medya ve dijital dünyada gerçekleştirdiği kampanya, proje ve stratejileri inceleyerek en başarılı marka ve ajansları ödüllendiriyor. Başvuruları incelerken BoomSonar’ın sağladığı performans verilerini de kullanacak olan jüri, tüm kategorilerde en başarılı üç çalışmayı ödüllendirecek.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri 50 farklı sektörde toplam 24 binden fazla sosyal medya hesabının bir yıllık performansını ölçümleyerek, en başarılı markaları ödüllendiriyor. Tamamen veriye dayanan performans ölçümlemeleriyle belirlenen ödüller, BoomSonar’ın sosyal medya marka ölçümleme ve puanlama sistemi SocialBrands sıralamalarına dayanıyor. SocialBrands’in aralarında toplam etkileşim sayısı, hayran sayısı, hayran artışı, performans istikrarı, etkileşimlerin iletilere göre dağılımı, etkileşim oranları, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, sektörel performans, hashtag ve mention kullanımı ve sayfa bilgileri gibi toplamda otuzdan fazla kriter içeren benzersiz algoritmasıyla hazırlanan sıralama, tamamen veriye dayalı ve istatistiksel bir ölçümleme sunuyor.
Social Media Awards Turkey 2018’de büyük ödül olan Grand Prix’de ise markaların yıl boyunca performansı iki farklı şekilde değerlendirilecek. BoomSonar’ın sağladığı objektif sosyal medya verileri ve jürinin tarafsız değerlendirmesi ışığında belirlenecek en başarılı marka Social Media Awards Turkey’in en prestijli ödülü olan Grand Prix’i alma hakkını kazanacak.
Deloitte Türkiye, uzmanlığıyla katkıda bulunuyor
Deloitte Türkiye, sosyal medya sektörünün liderlerinin bir araya geldiği, BoomSonar ve Marketing Türkiye tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin en büyük sosyal medya ödülleri değerlendirme sürecine uzmanlığıyla dahil oldu… Türk pazarlama sektöründe bağımsız bir şirket tarafından destek verilen ilk yarışma olan Social Media Awards Turkey, Deloitte Türkiye’nin desteğiyle verilere dayanan şeffaf yapısını daha da güçlü bir yapıya kavuşturdu.
Sosyal medyadaki en başarılı çalışma ve stratejileri değerlendiren Social Media Awards Turkey’de 2018 yılından itibaren Deloitte’un katma değer sağlayacağı alanlar şöyle sıralanıyor:
- Social Media Awards Turkey organizasyonu ve kurgusuna görüş, öneri ve katkı sağlamak,
- Tüm ödüllendirme mekanizmasının ve değerlendirme süreçlerinin, şeffaf ve hesap verilebilir bir şekilde gerçekleşmesi amacına uygun olarak gerekli kontrol ve değerlendirmeleri yapmak ve iyileştirme önerilerini geliştirmek
- Sosyal medyadaki en başarılı kampanya ve projeleri değerlendiren Jüri Ödülleri’nde jüri üyesi olarak yer almak
- Jüri Ödülleri’nin değerlendirme sürecinde Jüri Başkanı’na danışmanlık yapmak ve bu süreçte gözlemci görevi yapmak
- SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri için hazırlanan SocialBrands Sosyal Medya Marka Endeksi’ne ilişkin veri toplama, algoritmalar ve veri analiz sistematiğini bağımsız bir danışmanlık kuruluşu olarak değerlendirmek
- SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri için tüm sektörlerden markaların yıl boyunca sosyal medya performans sonuçlarının oluşturulması aşamasında tüm sürecin içinde yer alarak sürecin güvenirliğini pekiştirmek…
“Duyarlı ve hakkaniyetli bir jüri olacak”
Nil Bağcıoğlu
Reklamcılar Derneği Başkanı
Social Media Awards 2018 Jüri Başkanı
- Sosyal medya işleri Türkiye’de yıllardır yapılan pek çok yarışmanın içinde birer kategori olarak değerlendiriyordu. Sosyal medyanın pazarlama için bu kadar önemli bir kanal haline gelmesi onun ayrı, odaklı bir yarışmayı hak ettiğinin önemli bir göstergesi. Bu sebeple de iki yıldır Social Media Awards’un yapılması bu kanaldaki yaratıcılığı ve etkinliği desteklemek açısından büyük önem taşıyor.
- Duyarlı ve hakkaniyetli jürilik diye bir durum var. Sonuçların kendilerine şu ya da bu şekilde etki edeceğini düşünerek yapılan değerlendirmeler adil değildir, bu değerlendirmeler de jüri başkanı tarafından fark edilebilir. Ben bu durumların olmaması için gerektiğinde özel uyarılar yaparak sonuçların adil olmasına çalışacağım.
- Performansın veriye dayalı olması jürinin kararlarını daha rasyonel bir şekilde verebilmesini sağlıyor, bu da dolayısıyla sonuçlar üzerindeki oluşabilecek spekülasyonları engelliyor. Dijital ajansların performanslarının yaratıcılık ve etkinlik eksenlerinden değerlendirilebildiği tek yarışma olması sebebiyle bu sektördeki işlerin kalitesinin artmasına önemli etkisi olacağına inanıyorum.
Sosyal medyanın en başarılı çalışma ve stratejilerini değerlendiren Social Media Awards Turkey 2018 ile ilgili detaylı açıklamalara www.socialmediaawardsturkey.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Ayrıntılı Bilgi İçin:
0(212) 211 11 12