5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Şirketleri büyütecek 10 adım
Haberler

Şirketleri büyütecek 10 adım

Berçem Sultan Kaya
1 Ocak 2022
4 dk okuma

Dünya kriz sinyallerini vermeye başlamışken değişimin gerekliliği göz ardı edemeyeceğimiz bir boyuta geldi. Kendi egolarının büyüklüğü ardında görünmez olan liderlerin yönettiği, çevrelerindeki dünya adına hiçbir sorumluluk üstlenmeyen şirketlerin devri kapanıyor. Artık, insanı merkeze alan, tüm paydaşların faydasını gözeten yaklaşımlar bir tercihten öte zorunluluğa dönüşüyor. Nitekim, The Institute for Real Growth tarafından gerçekleştirilen, gelmiş geçmiş en kapsamlı büyüme raporu da bunu gösteriyor. 750’den fazla lider ve 5.000’den fazla pazarlamacıyla gerçekleştirilen çalışma, bugün yüksek performans gösteren firmaların ve CMO’ların ortak noktalarına da dikkat çekiyor. Üstelik bunları, tüm zamanların en büyük sanatçı ve mühendislerinden biri olan Da Vinci’yi baz alarak bizlere aktarıyor…

10 Da Vinci Growth CMO adımı

şirket

1. Dünyanın kodunu çözmek

Danışmanlık şirketi Spencer Stuart, sürdürülebilir büyümede üstün performans gösteren şirketlerin, çevrelerindeki dünyayı daha iyi anladığını belirtiyor. Bu başarılı büyümenin ardındaki liderlerin yüzde 85’i “piyasa gelişmelerini değerlendirme ve anlama” konusunda oldukça başarılı. Pazar araştırması ve verilerine analitik bir yaklaşım getirirken içgörülerin ve anlayışın insan empatisi gerektirdiğini de unutmamak gerekiyor. Genellikle şirketlerinin dış dünyaya açılan pencereleri olarak hizmet eden bu liderler, tüketici ve pazardaki gelişmeler hakkında bilgi toplayarak bu bilgileri şirketleri için yorumluyor.

Şirketleri büyütecek 10 adım

2. Büyüme stratejisi

Da Vinci Growth CMO’ları, pazarlamaya yönelik çetrefilli durumlar arasında bir denge kurmanın zorluğunun farkında olan kimseler. Bu liderler, nasıl kazanç sağlanacağı, geleneksel ve dijital iletişimden nasıl yararlanılacağı konusundaki odaklarını dengelemeye çalışıyor.

Şirketleri büyütecek 10 adım

3. Stratejik marka geliştirme

Pazarlamanın sorumluluğu genel iş stratejisinin güçlü ve amaca yönelik markalardan oluşan verimli bir portföy tarafından desteklenmesini sağlamaktır. COVID-19 krizi hem kurumsal hem de marka amaçlarına ilişkin netliğin önemini artırdı ve “değer” önermelerine yönelik talebin yeniden canlanmasını sağladı.

Şirketleri büyütecek 10 adım

4. Ürün ve hizmet inovasyonu

Son on yılda Adobe, CDROM’lar satan bir yazılım şirketinden; deneyim temelli ürünler ve hizmetler sunan tam teşekküllü bir pazarlama ortağına dönüştü. Sonuç? Gelirleri üç katına çıktı. Benzer şekilde Burger King vegan ürünü “Impossible Whopper”ı piyasaya sürdüğünde önemli bir avantaj elde etti. Buradaki en önemli nokta şu: Ticari büyüme söz konusu olduğunda oyunun “nerede oynanacağına” dair daha kapsamlı bir görüş sahibi olmak çok önemli olsa da tek başına yeterli değil.

Şirketleri büyütecek 10 adım

5. Çığır açan içerik ve etkileşim

Etkileşim yakalayacak yaratıcı fikirlerin peşini bırakmamak gerekiyor. Örneğin, The Restaurant Brands International CMO’su Fernando Machado, Burger King için marka tarihindeki en yaratıcı içerik ve iletişim çalışmasına ilham veren isim oldu. Machado, artırılmış gerçeklik çalışmaları ve “Burn that Ad” kampanyasıyla Burger King’in bugün dünya markaları sıralamasında üst sıralarda yer almasını sağlayan liderlerden biri olarak öne çıkıyor.

Şirketleri büyütecek 10 adım

6. Yaratıcı müşteri deneyimi

Müşteri deneyimi, insan merkezli bir yaklaşıma en çok ihtiyaç duyulan alanlardan biri. Danışmanlık şirketi Forrester bir süredir yaratıcı farklılaşmanın kaybolmasından ve müşteri deneyiminde “dijital aynılığın” yaygınlaşmasından yakınıyor. Da Vinci Growth CMO’ları ise müşteri deneyimi disiplinini insandan alınan ilham, yenilikçilik ve yaratıcılıkla birleştirmenin önemini anlayan liderler olarak öne çıkıyor. Elbette, teknoloji ve dijitalleşme de bunun dışında tutulamaz.

Şirketleri büyütecek 10 adım

7. Entegre paydaş katılımı

Geçmişte bir CMO’nun rolü genellikle tüketici iletişimiyle sınırlıydı. Bugün ise dünyanın sürüklendiği krizler sonrası işler hayli değişti. Günümüz beklenti ve istekleri şirketlerin tüm paydaşlarla aktif olarak etkileşim kurmasını gerektiriyor. CMO ve Chief Communications Officer’ın sorumlulukları bu alanda birleşiyor.

Şirketleri büyütecek 10 adım

8. Gelir ve kanal liderliği

Sosyal mesafenin bir zorunluluğa dönüştüğü günümüzde “e-ticarette kazanan bir firma” olmak artık her zamankinden daha önemli. Üstelik pazarlama ve satış arasındaki sınırlar bulanıklaşırken günümüzdeki CMO’ların çok azı gelir tablosuyla ilgili sorumluluk alıyor. Belki de bu yüzden bazı kuruluşlar CMO ünvanını Chief Growth, Chief Commercial ya da Chief Revenue Officer ile değiştiriyor.

Şirketleri büyütecek 10 adım

9. Pazarlama yeteneği

Daha önce Facebook’ta CMO olarak görev alan Antonio Lucio, burada markaların ve pazarlamanın gücünü açığa çıkarmasına yardımcı olmuştu. Ayrıca, VISA ve HP gibi eskiden pazarlama odaklı olmayan şirketlerde de CMO olarak görev alan Lucio, burada pazarlamacı meslektaşlarının yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olarak bir başarı yakaladı. Lucio, konumlandırmadan mobil pazarlama metriklerine kadar her alanda programlar içeren bir pazarlama akademisi kurdu.

Şirketleri büyütecek 10 adım

10. Medya ve performans

Sadece birkaç yıl içinde Booking.com turizm sektörünün en baskın oyuncularından birine dönüştü. Booking.com’un başarısı büyük ölçüde performans pazarlama becerilerinden kaynaklanıyor. Bu başarının arkasındaki isim olan markanın Global CMO’su Arjan Dijk, sosyoloji konusundaki uzmanlığını arama, sosyal ve performans pazarlaması uzmanlığıyla dengeleyen “Da Vinci CMO” örneklerinden biri.

İşletmeler odağını değiştiriyor

Şirketleri büyütecek 10 adım

IRG, bir pazarlama organizasyonu olarak büyümek için gerekenleri belirlemek amacıyla çıktığı bu yolda bugüne kadarki en kapsamlı büyüme çalışmalarından birini yapmış oldu. Çalışma; 750’den fazla liderle görüşme, 5.000 kişiyle gerçekleştirilen anket, 3.000 yayının incelenmesi ve 2,5 milyon LinkedIn kullanıcısının analizini içeriyor. Çalışmayla birlikte oluşturulan çerçevede IRG, yüksek performans gösteren şirketlerin ve hevesli liderlerin ortak noktalarını belirledi. Buna göre, özetle tüm paydaşlara faydayı merkeze alarak gerçekleştirilen büyümenin beraberinde en güçlü performansı getirdiği görülüyor. IRG Growth çalışması, işletmelerin gerçekten de odaklarını değiştirdiğini ortaya koyuyor. Ankete katılanların yüzde 76’sı işletmelerinin daha insancıl bir büyüme stratejisine yöneldiğini gösteriyor. Ve cesaret verici bir şekilde, IRG100 program katılımcılarının yüzde 86’sı iş stratejisi üzerindeki etkilerinin arttığını bildiriyor.

featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Haberler
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Sena Tufan
3 gün önce
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
11 Mayıs 2025
Amazon'dan ABD'de 10 milyar dolarlık dev yatırım
Haberler
Amazon’dan ABD’de 10 milyar dolarlık dev yatırım
İrem Alimoğlu
5 Haziran 2025
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Haberler
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Nafizcan Önder
1 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.