Siber saldırıya uğrayan e-bebek.com hala kapalı, tüketiciler kişisel verileri konusunda endişeli!
5 Temmuz Pazar günü saat 03.19’da yapılan siber saldırı sebebiyle internet sitesi çöken, bebek ve anne ürünleri perakendecisi e-bebek’in internet sitesine hala ulaşılamıyor.
Marka tarafından yapılan açıklamada, uzmanların web sitesini normale döndürmek için çalıştığı, e-bebek’in 52 ildeki 161 mağazasının hizmete devam ettiği belirtiliyor. Markanın yaşadığı krizi derinleştiren noktalarda biri ise siber saldırıyı düzenleyenlerin siteyi bırakmak için fidye istedikleri iddiaları oldu. Hacker’ların e-bebek.com dosyaları ve veri tabanındaki tüm bilgileri şifrelediği ve düzeltmek için 300 Bitcoin (20 milyon lira) fidye istediği iddia ediliyor.
e-bebek.com Genel Müdürü Halil Erdoğmuş, bugün Linkedin hesabından yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Bu süreçte mümkün olduğunca az ve öz iletişim kurma seçimimiz farklı senaryolar üretilmesine yol açabiliyor. Ancak bu tür sanal paylaşım platformları ya da basın aracılığı ile kamuoyuna tüm detayların açıklanmasının hazırlıksız olabilecek birçok firma için farklı saldırganlara ilham verebileceği riski unutulmamalıdır.
Pazar sabahı uğradığımız ‘cybercrime’ hadisesinden bugüne soğukkanlı bir şekilde kendimize adımlar belirledik. Belirttiğim gibi önceliğimiz maddi çıkarlarımız değil, bizlerden hizmet bekleyen bebeveynlerimiz için en ufak bir risk almamaktır. İş modelleri sadece e-ticaret olan sitelerin bu tür kriz durumlarında müşterilerini yönlendirebilecekleri mağaza seçimleri olmadığı için websitemizi henüz açmamış olmamız bizi tanımayanlar tarafından doğru yorumlanamıyor olabilir. Buradan hareketle ivedilikle 52 ildeki 162 mağazamız aktif edildi, tüm işlemler için ek güvenlik uygulamaları ile alışverişe devam ediliyor. Bebeveynlerimizin bize olan güvenini mağazalarımızda görüyor olmak bu süreçteki en büyük moral kaynağımız.
– Devamı yorumda –“
Tüketiciler ne diyor?
Sosyal medyada haftanın en çok konuşulan konuları arasında yer alan saldırı sonrasında markadan alışveriş yapan tüketicilerden de pek çok paylaşım geldi. İşte o paylaşımlardan bazıları:
- “Öyle yazmışsınız ama durum hakkında neden güven verici bilgilerde bulunmuyorsunuz? İnternetteki felaket senaryoları dışında herhangi bir bilgi yok neredeyse. Kullanıcılara güven vermek adına güncel bilgi paylaşmanızı istiyoruz.”
- “e-bebek’in mağazalarında alışveriş yapanlara fiş verilmiyor.”
- “Yeterince yatırım yapmıyorlar üç-beş adamla sistem idare etmeye çalışıyorlar. Fazla kâr hırsı bu sonucu getirir”
- “Şirket bilgilerinizden çok kişisel verilerimiz önemli.”
- “Kart bilgilerinin sızmadığını söylüyorsunuz ancak kredi kartımla ilgili bir sorunla karşılaşırsam sorumlu olarak sizi tutacağım.”
- “Web sayfası siber saldırıya uğramış, yalnız mağazalarda müşterileri mağdur etmemek için reyonlardan tek tek fiyat bakıp not alıyorlar.”
- “IT’ye daha çok yatırım yapılmalı.”
- “Geçen haftaki siparişler elimize ulaşacak mı?”
- “Aklı olan @ebebek ten alışveriş yapmaz. Mağaza sistemsel hatadan dolayı manuel hesaplama yapıyor demek isterdim ama onu da yapamıyor. Dünden beri 20 TL fazla çekmişiz, 40 TL eksik almışız diye sürekli aranıyorum.”