23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Fidye Yazılımı 2.0'ın yükselişi!
Haberler

Fidye Yazılımı 2.0’ın yükselişi!

Nafizcan Önder
13 Kasım 2020
2 dk okuma

Son birkaç yılda siber suçluların verileri fidye için şifreleme yaklaşımı, yerini belirli şirketlere ve sektörlere yönelik daha hedefli saldırılara bıraktı. Bu hedefli saldırılarda saldırganların yeni tehdidi ise gizli bilgileri çevrimiçi yayınlamak. Peki, bu tehdidin sonu nereye varıyor, şirketler bu durumdan nasıl etkileniyor? Daha da önemlisi şirketler bu saldırılardan nasıl korunabilir? 

Fidye yazılımı saldırıları, şirketlerin karşılaştığı en ciddi siber tehditlerden biri. Çünkü bu saldırılar yalnızca kritik iş operasyonlarını aksatmakla kalmıyor, aynı zamanda büyük mali kayıplara ve hatta bazı durumlarda yasa ve yönetmeliklerin ihlali sonucunda ortaya çıkan para cezaları ve davalar nedeniyle iflasa neden olabiliyor. Örneğin WannaCry saldırılarının bugüne dek 4 milyar dolardan fazla mali kayba neden olduğu tahmin ediliyor. Ancak yeni fidye yazılımı kampanyaları işleyiş tarzını değiştiriyor: Artık çalınan şirket bilgilerini kamuya açıklamakla da tehdit ediyorlar.

Latin Amerika Küresel Araştırma ve Analiz Ekibi (GReAT) başkanı Dmitry Bestuzhev, “Şu anda gördüğümüz şeye Fidye Yazılımı 2.0’ın yükselişi adını verdik” diyor. “Bununla demek istediğim, saldırılar son derece hedefli hale geliyor ve odak noktası sadece şifreleme değil. Gasp süreci aynı zamanda gizli verilerin çevrimiçi olarak yayınlanması üzerine kurulu. Bunu yaparak sadece şirketlerin itibarını riske atmakla kalmıyor, aynı zamanda yayınlanan veriler HIPAA veya GDPR gibi düzenlemeleri ihlal ederse şirketleri çok daha büyük cezalarla ve mali kayıplarla baş başa bırakıyor.”

Kaspersky Güvenlik Uzmanı Fedor Sinitsyn, bu nedenle kurumların fidye yazılımı tehdidini bir tür kötü amaçlı yazılımdan daha fazlası olarak düşünmeleri gerektiğine dikkat çekiyor. Sinitsyn, “Çoğu zaman fidye yazılımı bir ağ ihlalinin yalnızca son aşamasıdır. Fidye yazılımı devreye girdiğinde, saldırgan zaten bir ağ keşfi gerçekleştirmiş, gizli verileri tanımlamış ve bu verileri çalmıştır. Kuruluşların tüm siber güvenlik en iyi uygulamalarını uygulamaları çok önemli. Saldırganlar nihai hedeflerine ulaşmadan önce saldırıyı erken bir aşamada tespit etmek, kurumların para ve itibar kaybetmesinin önüne geçecektir” diyor.

Şirketler kendini nasıl koruyacak?

Kaspersky uzmanları, şirketlerin bu tür fidye yazılımı saldırılarına karşı korunması için şunları öneriyor:

  • Kesinlikle gerekmedikçe uzak masaüstü hizmetlerini (RDP gibi) genel ağlara maruz bırakmayın ve bunlar için her zaman güçlü parolalar kullanın.
  • Kullandığınız tüm cihazlarda yazılımı güncel tutun. Fidye yazılımının güvenlik açıklarından yararlanmasını önlemek için, güvenlik açıklarını otomatik olarak algılayabilen ve yamaları indirip yükleyebilen araçlar kullanın.
  • Uzak çalışanların ağınıza erişimini sağlayan ticari VPN çözümleri için mevcut yamaları ihmal etmeyin.
  • E-posta eklerine veya tanımadığınız kişilerden gelen iletilere dikkatle yaklaşın. Şüpheniz varsa, açmayın.
  • Kurumsal ortamınızı korumak için çalışanlarınızı eğitin. Özel eğitim programları size bu konuda yardımcı olabilir.
fidye yazılımı Kaspersky siber güvenlik Siber saldırı
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Haberler
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Nafizcan Önder
2 gün önce
Cambridge Sözlüğü yılın kelimesini açıkladı: Parasocial
Haberler
Cambridge Sözlüğü yılın kelimesini açıkladı: Parasocial
Sena Tufan
4 hafta önce
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
Haberler
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.