1 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Sevdiğimiz dizi ve dizi karakterleri üzerinden ruh halimiz

Marketing Türkiye
22 Kasım 2012
2 dk okuma

Xsights online araştırma platformu “Türkiye’nin sesi paneli”nin yaptığı “En Beğenilen Türk Dizi ve Dizi Karakteri Araştırması’na katılan 362 kişinin verdiği cevaplara bir bakalım; Araştırmaya katılanların yüzde 71’i en fazla komedi, yüzde 38,1’i drama, yüzde 30,4’ü polisiye ve yine yüzde 30,4’ü tarihi/dönem dizisi izliyor. Komediye takılma hali bana vergiler altında inleyen halkın artık davul zurnayla oynamasını hatırlatıyor.  İşte bakın; Komedi kategorisinde en çok izlenen diziler: Yalan Dünya (% 41,7), Pis Yedili (% 37,6), Seksenler (% 33,1), İşler Güçler (% 32). En beğenilen diziler: İlk iki dizi komedi dizileriyle aynı. 3. sırada Leyla ile Mecnun (% 14,5) yer alıyor. SES grupları açısından; Yalan Dünya takipçileri en çok AB SES grubundan (% 31,1). Yerleşim bölgeleri açısından ise TRT dizileri olan Seksenler ve Leyla ile Mecnun’u en çok Orta Anadolu izliyor (% 33,3). Satın alma gücü yüksek kitlenin Yalan Dünya’yı izliyor olması umutsuz hastaya doktorun ‘istediğin her şeyi yiyebilirsin’ dediğini hatırlatıyor. Komedi dizilerinde en çok beğenilen karakterler; Yalan Dünya’dan Orçun (%61), Pis Yedili’den Orço (%91), Leyla ile Mecnun’dan Mecnun (%61) ve İşler Güçler’den Ahmet (%77) beğeniliyor. Bu karakterlerin ortak özelliklerine bakarak bana halkımızın kafaya çok fazla bir şeyi takmak istemediğini söylüyor. Tarihi/dönem dizisi kategorisinde en çok takip edilen ve en çok beğenen ilk dört dizi;  Muhteşem Yüzyıl (% 42,5), Öyle Bir Geçer Zaman ki (% 26,6), Ustura Kemal (% 14,7) ve Karadayı (% 7,1). Tüm diziler dahilinde en beğenilen karakterler: İlk sırada Muhteşem Yüzyıl’dan Hürrem Sultan (% 23,5), ikinci sırada Pis Yedili’den Orço (% 21,8) ve üçüncü sırada Yalan Dünya’dan Orçun karakteri (% 21,3) geliyor. Hürrem karakteri beni şaşırtmıyor. İçinden geçtiğimiz döneme bakınca halkımızın entrika ve kaos teorilerinden giderek daha çok hoşlandığını gösteriyor. Canım abarttın! Bu sonuçlara bakarak bu yargıya nasıl vardın, derseniz cevabım hazır. Artık görünenin göründüğü gibi olmadığı bir dünyada her şeyin altını kaldırmayı, satır arasını görmeyi hepimiz görev edinmeliyiz. Elbette ben de giderek “karmaşa teorisinin” büyüsüne kapılıyorum dersem!

 

Bu haber Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman Gazetesi’ndeki köşe yazısından alınmıştır.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Güncel Haberler
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
18 Ekim 2025
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
Haberler
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
İrem Alimoğlu
21 Ekim 2025
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
Haberler
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.