Seth Godin’den “Çarpıcı Marka” olma formülü!

Seth Godin, dur durak bilmeden kapsamı sınır tanımayan sayısız projesini sürdürüyor. Son paylaştığı da henüz salgının başında duyurduğu  “The Akimbo Podcast” de bunlardan biri. Takipçileri, yaşanan değişim ne yönde olursa olsun “Seth’s Blog” dan paylaşımlarına devam eden ustayı her açıdan değerli bir sosyal kaynak olarak görüyor.  

“Seth’s Blog”, Seth Godin’in görüşlerini, deneyimlerini ve içgörülerini paylaştığı online bir platform. Aralarında Guardian ve Ode da bulunan birçok yayında yer alan makalelerinin yanı sıra sadece blog için yazdığı gönderileriyle de sektörün ve tüm dünyanın nabzını tutmaya devam ediyor. Godin, salgın döneminin değiştirdiği tüm alışkanlıklar ve toplum yapısının ışığında sonunda kendi sırını açıklıyor ve “çarpıcı marka” olma formülünü paylaşıyor.

İşte pazarlama duayeni Seth Godin’in 10 maddelik “çarpıcı marka” olma formülü;

1) Durumun aciliyetini anlayın. Mış gibi yapmak artık işe yaramıyor. Büyümenin tek yolu dün hayata geçirdiğiniz stratejilerinizi bir kenara bırakıp daha iyisini yapmak. Elinizdeki iş her ne olursa olsun kendinizi adayın.

2) Çarpıcı derken sizin ölçülerinize göre çarpıcı olmaktan bahsetmiyorum. Bahsettiğim, kendi ölçülerime göre çarpıcı olmak! Yaptığınız iş hakkında bir yorum yapma isteği duyacak mıyım? Cevabınız hayırsa ortalamasınız demektir. Ortalama olmak da sadece kaybedenleri tatmin eder.

3) Fark edilmek çarpıcı olmakla aynı şey değildir. Sokakta çıplak koşarsanız fark edilirsiniz, ancak bu aksiyon sizi ileri götürmez. Fark edilmek kolaydır, işe yarar olmak ve bir ihtiyacı karşılamak zordur.

4) Çarpıcı olmak için uçlarda dolaşmak günah değildir. Hatta günah bir yana, bir zorunluluktur. Bir numara olan insanlar, dünyanın en iyileri olarak nitelenenler, istediklerini söküp alabilenlerdir. Rock yıldızlarının peşlerini bırakmayan hayranlarının olmasının nedeni yakışıklı ya da güzel olmaları değil, yıldız olmalarıdır.

5) Çarpıcılık her şeyin sınırında bulunuyor. En büyük, en hızlı, en yavaş, en zengin, en kolay, en zor… Hangi sınırda olduğunuz çoğu zaman önemli değildir, yeter ki sınırda (ya da ötesinde) olun.

6) Birçok kişi çarpıcı olma yolundaki adımlarınızı takdir etmeyecek. Ne yapalım? Birçoğunun kafaları deve kuşu gibi kumda gömülü olduğundan size yararı dokunmayacak. Amacınız herkesi hoş etmek değil. Amacınız, sesini yükselten, gelişmeleri yayan, yeni şeyler satın alan ve yetenekleri yakalayanları hoş etmek.

7) Yaptığınız bir kılavuzda yer alıyorsa, kabul edilmiş bir yöntemse, 101 kodlu bir ders gibiyse çarpıcı olmak şöyle dursun, düpedüz sıkıcıdır. Çarpıcı bir şey yapmanın büyük bir kısmını yapılanı ilk ve en iyi hayata geçiren olmak oluşturuyor. Bir mili 4 dakikanın altında ilk kez koşabilen Roger Bannister çarpıcıydı. Bannister’ın rekorunu kıran ikinci adamsa sınıfta kaldı. Elbette bu adam Bannister’dan daha hızlıydı ama kimse bunu umursamadı…

8) Bu süreç göründüğü kadar korkutucu değil. Dünyanın her yanındaki güçler bizi, toplumları belli sınırların içinde kalmaya zorluyor ve bu sınırları aşmamız halinde başımıza korkunç şeyler geleceğine dair tehdit ediyor. Ama toplu işten çıkarmalarda ilk kim işini kaybediyor? Yeni bir iş bulmada zorlanan kimler oluyor? Yanıtın o “parlak çarpıcı azınlık” olmadığı kesin…

9) İşinizi bir t-shirt’e bassanız insanlar o t-shirt’ü giymek ister miydi? İnsanların umursamadığı bir konuda çarpıcı olmanın pek bir anlamı yok. İnsanlar derken HERKESTEN bahsetmiyorum, sadece bir grup insandan. Yaptığınız işi kafaya takmış bir grup insana sahip olmak, işinize ortalama ilgi duyan binlerce insana sahip olmaktan daha iyidir, öyle değil mi?

10) Bugün moda olan, yarın unutuluyor. Belirli bir süre boyunca çarpıcı olmayı başarsanız da tekrar yatırım yapmaz ve yaratmazsanız uzun süre gündemde kalamazsınız. Şöhretinizin üzerine yatmaktansa tekrar çarpıcı olma yolunda hemen şimdi yatırım yapmaya başlamalısınız.

 

Kaynak: Seth’s Blog

 

 

 

 

 

İLGİLİ HABERLER