19 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler

Şenpiliç “itibarını” korumalı

Ali SAYDAM
10 Mayıs 2025
4 dk okuma
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali Saydam

Hemen baştan o meşhur “baş parmak kuralı”nı tekrarlayalım: “Krizin büyüklüğü, ortaya çıkan hasarla düz orantılıdır. Yani, hasar ne kadar büyükse, kriz iletişimi yönetiminin de o şiddette ele alınması gerekir. Eğer hasar yoksa ve siz varmış gibi iletişim yaparsanız, kendi krizinizi kendiniz yaratırsınız.” Şimdi olayı hatırlayalım…

Sakarya’da İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, yaklaşık iki ay önce Şenpiliç’in işletmesini denetlemiş. 5 Şubat tarihinde üretilmiş ve son kullanım tari­hi 5 Mart olan “Annemin Köftesi Piliç Kasap Köfte” adlı üründe “Listeria Monocytogenes” isimli insan sağlığına ciddi boyutta zarar veren bakteri tespit edilmiş.

Müdürlük 210 bin liralık ceza keserken, ürü­nün toplatılmasına ve imha edilmesine de ka­rar vermiş.

Aradan belli bir zaman geçtikten sonra, ha­berlerin medyaya yansıdığı günün akşamında nihayet Şenpiliç’ten açıklama gelmiş. Açıkla­ma metninin sonunda “Böyle bir endişeye yol açmış olmaktan üzüntü duyduklarını” belirten firma, bu paylaşımı basın bülteni ile değil, ver­diği bir ilanla yapmış…

Peki, iletişimin yönetimi sürecinde ters giden neydi? Doğrusu ne olmalıydı, nasıl yapılmalıydı?

Bu açıklama, konu medyaya yansımadan önce yapılmalıydı.

Açıklamada sadece üzüntü duyulduğunun be­lirtilmesi yetmez, tüketicilerin zararlarının yani en azından ürün için ödedikleri ücretlerin -varsa daha fazlasının- tazmin edildiğinin de ifade edilmesi gerekirdi.

İletişim, kati surette kesintisiz sürdürülerek tesislerin ve üretimin güvenirliliğinin altı çizil­meliydi.

Ürünün ya adı değiştirilmeli ya da firmanın ürettiği diğer ürünlerle birlikte bu markanın da üstüne “Sağlığa uygunluğu iki kez denetlen­miştir” ibaresi basılmalıydı.

Hasar tespiti yapılıp kriz iletişiminin sadece şiddeti değil, ne kadar süre daha devam ettiril­mesi gerektiği de tespit edilmeliydi.

Şenpiliç çok yatırım yapılmış güçlü bir marka. Basit iletişim hataları yüzünden itibarının ha­sara uğraması yazık olur.

Etti iki… Bundan sonrasına karışmayız…

Şenpiliç “itibarını” korumalı

Doğuş Çay ve TEMA Vakfı iş bir­liğiyle 2016 yılında başlatılan “Her Dem Toprak İçin” projesi­nin üçüncü aşaması tamamlanmış. Yoğun kimyasal gübre kullanımı sonucunda çay topraklarının yüzde 86’sının aşırı asidik hale gelerek verimli ve sürdürülebilir çay tarımını tehdit etmesi nedeniyle başlatılan projede, uygulama bahçelerinde toprak pH değeri ideal seviyelere ulaşmış ve verim or­talama yüzde 58 artmış…

Bundan iki sene önce, “Her Dem Toprak İçin” projesini ilk kez kaleme aldığımızda “verim artışı” yüzde 55 idi.

Ülkemizin çay tarımının sağlıkla sürdürü­lebilmesi için atılmış değerli adımlardan olan bu çalışma, bizim dikkatimizi, “doğru tasarlanmış” bir “konu yönetimi” aksiyonu, akıllıca bir “iletişim çalışması” olmasıyla da çekmişti. Bir kere Doğuş Çay’ın tam da üre­tim yaptığı alandaki sorunların çözümüne yönelik hamle yapması (üstüne başarılı so­nuçlar alması) doğal olarak onun itibarına katkı sağlayacak bir husustur…

Ayrıca TEMA Vakfı gibi çevre alanında ta­nınması ve beğenilmesi, başka bir deyişle itibarı çok yüksek bir STK ile iş birliği için­de yapılması da Doğuş Çay’ın itibarına di­rekt etki edecektir.

Doğru konu seçimi, doğru paydaş iş birliği ve 2016’dan bu yana sağlanmış istikrar, fir­ma açısından kıymetli, başarılı adımlardır.

Ancak…

Bu kadar özenli bir işin, önemli bir çalış­manın iletişimine ne sıklıkla rastlıyoruz? Bizim iki yılda bir elimize gelen basın bül­tenlerinden haberdar olduğumuz konu, çok ciddi iletişim değeri taşımasına rağ­men neden daha güçlü ve sık aralıklarla anlatılmaz acaba?

Biz bu önemli meseleyi ikidir konu ediyo­ruz… Bundan sonrasına karışmayız… O, markanın bileceği, daha iyi yönetmesi ge­reken bir iş… Yazık olmadan…

Destek “nihayet” anlaşılacak

Şenpiliç “itibarını” korumalı

Geçenlerde bir arkadaş, İGDAŞ’tan kendisine gelen SMS’i gönderdi: “Sn. Osman Kamil, 123 nolu söz­leşme hesabınıza ait 21.04.2025 son ödeme tarihli faturanız kapsa­mında ilgili dönem tüketim bedeli 1.118,29 TL olup, 650,15 TL’lik devlet desteği sonrasında ödene­cek tutar 468,00 TL’dir…”

Bizimki bir sevinmiş, bir heyecan­lanmış ki sormayın. Faturanın ne­redeyse yüzde 60’ını ödemeyecek olmak elbette sevinilecek bir şey. Bunu yadırgayacak değiliz, biz de kendi adımıza çok mutluyuz.

Olay şu ki; bu yeni bir şey değil. Enerji ve Tabii Kaynaklar Ba­kanlığı yıllardır “Devlet Desteği” başlığı altında halkın doğal gaz ve elektrik harcamalarına yardım sağlıyor zaten. Örneğin; yalnız­ca 2024 yılının 11 aylık döneminde devlet tarafından karşılanan tutar 314 milyar lirayı bulmuş. Bakanlık, meskenlerde kullanılan elektriğe düşük tüketim kademesinde yüzde 60, yüksek tüketim kademesinde yüzde 40; doğal gaza ise yüzde 63 oranında destek sağladığını açıklamış.

Peki kim bunun farkında? Ya da sağlanan fayda, bizim arkadaşa gelen SMS’teki açıklıkta ortaya ko­nulabiliyor muydu?

Sübvansiyon meselesi, yani enerji harcamalarındaki çok ciddi dev­let desteği, emsali az bulunur bir hizmetken, bundan yararlananlar, yani halk tarafından fark edileme­mesi bizi çok rahatsız ediyordu.

Kabul etmek gerekir ki; hizmetin algılatılması çok da kolay bir iş değildir. Çünkü beklenti, bunların zaten yapılması gereken şeyler ol­duğu yönündedir. Anlatırsın, an­latırsın, başkasının yapamadığını, vaat bile edemediğini hayata geçi­rirsin ama reaksiyon “Ne var bun­da?! Yapacak tabii, görevi değil mi?” oluverir.

Bu reaksiyonun hakkaniyetli olmadığını söylemenin anlamı yok­tur; bir kez böyle algılanmışsa, geçmiş olsun…

Enerjideki sübvansiyonların da arada kaynayıp gitmemesi, verilen desteğin algılanmasını sağlamak için daha farklı iletişim adımları gerekliydi.

Sonunda o adımlar atılmış! Faturasında ilgili notu okuyan bizim arkadaş da sevinmiş, iletişim işinin layıkıyla yapıldığında nasıl ve­rimli sonuçlar verdiğini bilen iletişim profesyonelleri de…

Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!

ali saydam featured
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Haberler
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Marketing Türkiye
10 Haziran 2025
Elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10'dan yüzde 25'e çıktı!
Haberler
Elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10’dan yüzde 25’e çıktı!
Sena Tufan
4 hafta önce
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Haberler
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
İrem Alimoğlu
24 Haziran 2025
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Haberler
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Sena Tufan
6 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.