Sektöre ışık tutan The SoDA Report yayınlandı
Dijital pazarlama sektörüne öncülük eden üyelerden oluşan The Global Society for Digital Marketing Innovators’ın (SoDA) sektöre yönelik araştırması olan “The SoDA Report 2014” raporu, iTunes’tan ücretsiz olarak ulaşılabilecek.
SoDA tarafından her yıl sektöre sunulan raporda, 25,4 milyar dolarlık bir hacme ulaşan dijital pazarlama hakkında önemli veriler yer alıyor. Birçok farklı başlığın yer aldığı rapor, sektör içindeki sorunları da gündeme getirerek 2015 yılı için iş geliştirme süreçlerine olumlu katkı sağlayabilmeyi amaçlıyor.
Raporun içinde yer alan 2014 yılı bulguları şöyle:
– Her üç müşteriden biri veri, mobil ve ürün inovasyonu için para harcıyor.
– Dijital ajansların ihtiyaçlara cevap verememesi nedeniyle, müşterilerin yüzde 27’si ajanslarını bırakıyor.
– Ajansların yüzde 39’u reklamveren tarafında yaşanan yönetim değişiklikleri nedeniyle ilişkilerinin koptuğuna inanıyor.
– Sektörde yer alanların yüzde 86’sı büyüme rotasının, ürün ve platform üzerinden olacağına inanıyor.
– Reklamverenlerin yüzde 60′tan fazlası ajansların dijital trendleri yakalama ve değerlendirme konusunda başarılı olduğuna inanıyor.
– Ajanslarla müşterileri arasında yaşanan fikir ayrılığının en önemli nedenlerinden biri “kullanıcı deneyimi” üzerine. Ajansların yüzde 77’si müşterilerin kullanıcı deneyimi konusunda yetersiz olduğunu düşünüyor.
– Ajansların yüzde 29′unun müşterilerine güncel dijital trendler veya teknolojiler konusunda bilgilendirme yapmaması müşteriler için önemli bir sorun teşkil ediyor.
“The SoDA Report 2014” raporunun tamamına, iTunes’tan ücretsiz olarak ulaşılabiliyor.